Ο ανεξάρτητος ευρωβουλευτής Νότης Μαριάς αποκάλυψε πως η εφαρμογή τής επαναπροώθησης προσφύγων θα αρχίσει από τον Ιούνιο και μετά, σύμφωνα με τον Τούρκο πρεσβευτή στην Ε.Ε. Σελίμ Γιενέλ.

Οι Τούρκοι με αυτόν τον τρόπο κρατούν το παιχνίδι στα χέρια τους και η αποκοπή των ροών στηρίζεται στην διακρατική συμφωνία Ελλάδας-Τουρκίας.

Η Ευρώπη πρακτικά δεν εφαρμόζει τη Σένγκεν και έξι χώρες (Γερμανία, Αυστρία, Γαλλία, Σουηδία, Δανία και Βέλγιο) παίρνουν εξάμηνες παρατάσεις και εφευρέθηκε ένας μηχανισμός ελέγχου των ελληνικών συνόρων. Στις 12 Μαΐου θα κριθεί η ικανότητα φύλαξης της Ελλάδας και τότε θα πάρουν μια διετή παράταση κλεισίματος των συνόρων. Αυτό θα οδηγήσει σε συσσώρευση 400.000 πρόσφυγες που δεν θα μπορούμε να τους διαχειριστούμε.
Μόλις φτιάξει ο καιρός θα έχουμε 150.000 άτομα το μήνα αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Η θαλάσσια δίοδος από το Αιγαίο είναι προτιμότερη από τη χερσαία μέσω Βουλγαρίας διότι δεν δίνει το ταξιδιωτικό έγγραφο τύπου Σένγκεν.

Παράλληλα «η μη εφαρμογή της Σένγκεν θα προκαλέσει ζημιά 18 δισ. σε όλη την Ευρώπη, το 2% που αναλογεί σε μας. Το πρόβλημα είναι στο χρόνο και το κόστος αναμονής των φορτηγών στα χερσαία σύνορα 55 ευρώ την ώρα. Εμείς δεν συνορεύουμε με χώρες Σένγκεν, υφίσταται ο έλεγχος διαβατηρίων σε Βουλγαρία και Σκόπια. Τα φορτηγά μας ελέγχονται μέσα στα πλοία όταν πηγαίνουν Ιταλία. Οι εισαγωγές και οι εξαγωγές θα εξυπηρετούνται κανονικά και η συνολική ζημιά οριοθετείται από 50- 360 εκατ. Ευρώ» υποστηρίζει ο Νότης Μαριάς.

Προσθέτει πως δεν πρέπει να δεχθούμε κλειστά σύνορα των Σκοπίων και μπορούμε να κάνουμε οικονομικά αντίποινα, απαγορεύοντας την πρόσβαση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και διακοπή παροχής πετρελαίου με την μονάδα των ΕΛΠΕ που λειτουργεί στην Βόρεια Ελλάδα. Ο εμπορικός αποκλεισμός των Σκοπίων και της Αλβανίας θα τους αναγκάσει να τα ξανανοίξουν.

Ταυτόχρονα, η εκούσια έξοδός μας θα αφοπλίσει το κανάλι προς τα βόρεια σύνορά μας και θα επιτρέψει σε Ρώσους και Κινέζους να έρχονται στη χώρα χωρίς βίζα.
Προτρέπει να εφαρμόσουμε τη διακοπή του Δουβλίνου ΙΙΙ για λόγους δημόσιας ασφάλειας.