Ο Χάρης Θεοχάρης, ανεξάρτητος βουλευτής Β΄ Αθήνας, κατέθεσε τροπολογία στο σ/ν του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, το οποίο συζητείται σήμερα Τρίτη 2/8/2016 στην Ολομέλεια της Βουλής.

Με την τροπολογία αυτή προτείνει να ισχύσει η μείωση στο 5% των απαιτούμενων εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης για τους διαγωνισμούς δημοσίων έργων, τόσο για τα νεοδημοπρατούμενα (νέα) όσο και για τα ήδη εκτελούμενα έργα, εφόσον για αυτά δεν έχουν σημειωθεί διαδικασίες έκπτωσης του αναδόχου.

 

Με τον τρόπο αυτόν επέρχεται ισονομία στην έκδοση (εξασφαλίσεις) και τη διατήρηση (το κόστος) των εγγυητικών επιστολών, ενώ θεραπεύεται το καθεστώς που προκύπτει λόγω του διαφορετικού κόστους των εγγυητικών επιστολών για την εκτέλεση ίσου προϋπολογισμού έργων την ίδια χρονική περίοδο, καθώς ταυτόχρονα εκτελούνται τόσο παλαιά όσο και νέα έργα.

 

Ακολουθεί το κείμενο της τροπολογίας:

 

Τροπολογία-Προσθήκη
Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού: «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ»

ΘΕΜΑ: Εξίσωση των εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης παλαιών και νέων έργων

 

Α. Αιτιολογική Έκθεση

Η εν λόγω τροπολογία αφορά στη θεραπεία της δημιουργηθείσας ανισότητας, αναφορικά με το ύψος των απαιτούμενων εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης μεταξύ νεοδημοπρατούμενων (νέων) και ήδη εκτελούμενων (παλαιών) έργων.

 

Μετά τη μείωση των απαιτούμενων εγγυητικών επιστολών δημοσίων έργων στο 5% (αρ. 157, παρ. 1β, ν.4281/2014) θα πρέπει να ρυθμιστεί και το θέμα της άνισης μεταχείρισης εργοληπτών, οι οποίοι δεσμεύουν μεγάλες εγγυητικές επιστολές έργων, τα οποία εκτελούνται με βάση προηγούμενη νομοθεσία.

 

Με την εφαρμογή της προτεινόμενης τροπολογίας επέρχεται ισονομία στην έκδοση (εξασφαλίσεις) και τη διατήρηση (κόστος) των εγγυητικών επιστολών. Θεραπεύεται το καθεστώς που προκύπτει του διαφορετικού κόστους των εγγυητικών επιστολών, για την εκτέλεση ίσου προϋπολογισμού έργων την ίδια χρονική περίοδο (καθώς ταυτοχρόνως εκτελούνται τόσο «παλαιά» όσο και «νέα» έργα). Διασφαλίζεται ότι κάθε ανάδοχος θα έχει τις ίδιες ευκαιρίες είτε έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος για έργα τα οποία έχουν δημοπρατηθεί σε προγενέστερη χρονική περίοδο, είτε σε επόμενα έργα. Αντίθετη πρακτική ευνοεί εργολήπτες οι οποίοι αδρανοποιήθηκαν στην ισχύουσα οικονομική κατάσταση και δεν έχουν εν εξελίξει έργα.

 

Η ψήφιση της προτεινόμενης τροπολογίας δε μπορεί να θεωρηθεί «φαλκίδευση του υγιούς ανταγωνισμού», διότι α) αφορά διαγωνισμούς που έχουν ολοκληρωθεί και κανείς δε μπορούσε να λάβει υπόψη του την αιτούμενη τροποποίηση και β) ακόμα και αν είχε θεσμοθετηθεί κατά τον διαγωνισμό, θα λαμβάνονταν ισόποσα υπόψη από τους συμμετέχοντες χωρίς μεταβολή του αποτελέσματος. Επιπλέον με την προτεινόμενη τροπολογία περιορίζεται το κόστος που εξαιτίας της παρούσας οικονομικής συγκυρίας αυξήθηκε υπέρμετρα.

 

Β. Προτεινόμενη Διάταξη

Στο τέλος του άρθρου 72 προστίθεται παράγραφος 9 ως εξής:
«9. Από την έναρξη της ισχύος του νόμου για όλα τα εν εξελίξει έργα ισχύουν οι προβλέψεις του παρόντος άρθρου, εκτός και αν έχουν κινηθεί διαδικασίες έκπτωσης του αναδόχου»