Μετά τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη για το Ελληνικό και τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα για το λιμάνι του Πειραιά, έρχεται ο υπουργός Περιβάλλοντος Πάνος Σκουρλέτης να κάνει το «κομμάτι του» και να θέσει σε κίνδυνο τη συμφωνία με τους Αζέρους για την πώληση του ΔΕΣΦΑ. Η κυβέρνηση συμπεριφέρεται σαν σύγχρονος Δρ Τζέκιλ και Μίστερ Χάιντ, αφού άλλα υπογράφει και άλλα τηρεί.

Οι Αζέροι μιλούν για αθέτηση της συμφωνίας, ενώ από το υπουργείο Περιβάλλοντος υποστηρίζουν ότι η τροπολογία με την οποία μειώνονται τα τέλη χρήσης δικτύου κατά 30% αντί 68% που είχε συμφωνηθεί ήταν σε γνώση της άλλης πλευράς.

 

Η υπό συζήτηση ρύθμιση, η οποία έχει συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για τους υδρογονάνθρακες, αλλάζει τον τρόπο υπολογισμού της λεγόμενης ανακτήσιμης διαφοράς της περιόδου 2006-2015 υπέρ του Διαχειριστή, οδηγώντας σε χαμηλότερη αύξηση των τελών χρήσης του δικτύου μεταφοράς αερίου σε σχέση με την αύξηση κατά 68%, στην οποία θα οδηγούσε η διατήρηση της υφιστάμενης μεθοδολογίας.

 

Σοκ για τη… Socar

Η δυσαρέσκεια της Socar, της εταιρείας με την οποία έχει συμφωνηθεί η πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ, έγινε ξεκάθαρα εμφανής από τις δηλώσεις τού εν Ελλάδι εκπρόσωπου της εταιρείας Ανάρ Αμάντοφ, ο οποίος έκανε λόγο για μείωση κατά 50% της αξίας του ΔΕΣΦΑ από την εν λόγω τροπολογία, επισημαίνοντας ότι η τιμή που προσέφερε η Socar για την απόκτηση του ΔΕΣΦΑ δεν βγάζει πλέον οικονομικό νόημα με τις νέες συνθήκες.

 

Τα στελέχη της Socar προειδοποιούν επίσης ότι η αλλαγή αυτή για την οποία δεν ήταν ενήμερη η εταιρεία τους, μπορεί να αποτελέσει το τέλος του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ.