Της Μαρίνας Κουρμπέλα (marinakourbela@gmail.com)
Ένα από τα θέματα που απασχόλησαν τους υπουργούς Εσωτερικών Υποθέσεων της Ε.Ε., στη σύνοδο της περασμένης Παρασκευής 9 Δεκεμβρίου, ήταν ρυθμίσεις σχετικά με την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά.

Οι υπουργοί παρείχαν καθοδήγηση για τις περαιτέρω τεχνικές εργασίες σχετικά με την οδηγία ως προς ορισμένες συμβατικές πτυχές για την προμήθεια ψηφιακού περιεχομένου. Ειδικότερα, συζήτησαν τους ισχύοντες κανόνες για το «ενσωματωμένο ψηφιακό περιεχόμενο» (π.χ. το λογισμικό που εμπεριέχεται στα επονομαζόμενα έξυπνα ψυγεία), τον ορισμό και τους ισχύοντες κανόνες για τα δεδομένα μη προσωπικού χαρακτήρα.

Να επισημάνουμε, εδώ, ότι η δημιουργία ψηφιακής ενιαίας αγοράς αποτελεί μεγάλη προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση, και το θέμα θα το βρίσκουμε συνεχώς στην επικαιρότητα. Από οικονομικής πλευράς, η Επιτροπή υπολογίζει πως μια πλήρως λειτουργική ψηφιακή ενιαία αγορά θα μπορούσε να συνεισφέρει έως και 415 δισ. ευρώ, το χρόνο, στην οικονομία της Ε.Ε.

Τι είναι η στρατηγική για την ψηφιακή ενιαία αγορά: Η στρατηγική αποτελεί το σχέδιο της Ε.Ε. για τη δημιουργία μιας ελεύθερης και ασφαλούς ψηφιακής ενιαίας αγοράς στην οποία οι άνθρωποι θα μπορούν να πραγματοποιούν διασυνοριακές αγορές μέσω του Διαδικτύου και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να πωλούν σε ολόκληρη την Ε.Ε., οπουδήποτε και αν βρίσκονται στο εσωτερικό της. Η στρατηγική επιδιώκει την επέκταση της ψηφιακής οικονομίας της Ε.Ε. ώστε να προσφέρονται στους καταναλωτές καλύτερες υπηρεσίες σε καλύτερες τιμές και να διευκολυνθεί η ανάπτυξη των επιχειρήσεων.

Συγκεκριμένα, η στρατηγική αυτή έχει τους εξής στόχους:

1) τη διευκόλυνση της πρόσβασης καταναλωτών και επιχειρήσεων σε διαδικτυακά προϊόντα και υπηρεσίες σε ολόκληρη την Ευρώπη
2) τη βελτίωση των συνθηκών για τα ψηφιακά δίκτυα και τις υπηρεσίες ώστε να αναπτύσσονται και να ευδοκιμούν και

3) την τόνωση της ανάπτυξης της ευρωπαϊκής ψηφιακής οικονομίας.

 

Σήμερα, οι διαδικτυακές αγορές εξακολουθούν να είναι σε μεγάλο βαθμό εγχώριες: Μόνο το 15% των πολιτών αγοράζει μέσω του Διαδικτύου από άλλη χώρα της Ε.Ε. και μόλις το 7% των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων πωλεί σε άλλη χώρα της Ε.Ε. Οι κανονιστικοί φραγμοί που εξακολουθούν να υπάρχουν και ο κατακερματισμός της αγοράς συνεπάγονται την απώλεια αγαθών και υπηρεσιών για τους πολίτες και επιβράδυνση της ανάπτυξης των επιχειρήσεων.

Πηγή: Βlog:marina anastas.kourbela