Μετά τον Αντώνη Σαμαρά, που δεν έχανε ευκαιρία να εμφανιστεί στο Μουσείο της Ακρόπολης με φόντο τον Παρθενώνα, εγκαινιάζει τώρα και ο Αλέξης Τσίπρας την πολιτική εκμετάλλευσης του μνημείου μέσα από ένα μουσείο που το κόμμα του πολέμησε λυσσαλέα κατά την πολύχρονη διαδικασία θεμελίωσης και ολοκλήρωσής του.

Όπως είναι γνωστό από τα δελτία ειδήσεων, ο πρωθυπουργός διάλεξε το χώρο του εξώστη του Μουσείου της Ακρόπολης (μετά το πέρας της λειτουργίας του) για να παρουσιάσει την Πέμπτη το πρόγραμμά του για την ανάπτυξη. Μια καθαρά πολιτική εκδήλωση, που δεν συνάδει με το χώρο και η οποία θα ανοίξει την όρεξη κι άλλων πολιτικών, οι οποίοι ασκούν πιέσεις ήδη από την έναρξη λειτουργίας του Μουσείου για διάφορες προεκλογικές-κομματικές εκδηλώσεις.

 

Μέχρι τώρα δεν υπήρξε πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ (το Μουσείο ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου υπάγεται σε αυτό) που να ενέδωσε σε τέτοιου τύπου πιέσεις. Αμέσως μετά την κατάθεση κάθε αιτήματος, η απάντηση ήταν πως η κατά προορισμόν χρήση ενός Μουσείου είναι για αμιγώς πολιτιστικές και πνευματικές εκδηλώσεις, οι οποίες πρέπει να συνάδουν με το χαρακτήρα και τους σκοπούς του.

 

Ο Αλέξης Τσίπρας και οι υπουργοί του θα παρουσιάσουν στον ελληνικό λαό την Πέμπτη από εκεί το σχέδιο για την ανάπτυξη που θα στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες: την παραγωγική ανασυγκρότηση, το ξεμπλοκάρισμα μεγάλων έργων και το σχετικό χρονοδιάγραμμα και τα χρηματοδοτικά εργαλεία. Με λίγα λόγια, θα προσπαθήσουν να χρυσώσουν το χάπι για το ξεπούλημα των μεγάλων φιλέτων της δημόσιας περιουσίας μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και του νέου Υπερταμείου.

 

Τι σχέση όμως έχουν όλα αυτά με τον πολιτισμό, κ. Μπαλτά; Γιατί ο υπουργός Πολιτισμού πρέπει να έκανε τη ρεβεράντζα στο Μαξίμου παρέχοντας την άδεια χρήσης του Μουσείου, δεδομένου ότι το αίτημα δεν φαίνεται να έχει τεθεί προς συζήτηση στις δύο τελευταίες συνεδριάσεις του Δ.Σ. του Μουσείου.

 

Αν παρ΄ όλ΄ αυτά δεν έδωσε την άδεια ούτε ο υπουργός Πολιτισμού, τότε ποιος την έδωσε; Μήπως η σημαία απέναντι που κυματίζει υπερήφανα στο βράχο της Ακρόπολης;

 

Ν. Κοντράρου-Ρασσιά