Το προσφυγικό-μεταναστευτικό αποτελεί τον «Δούρειο Ίππο» της Ευρώπης για να πατήσει πόδι σε μόνιμη βάση στο νευραλγικό χώρο του Αιγαίου πελάγους. Ταυτόχρονα η Τουρκία ετοιμάζει να βγάλει το ωκεανογραφικό «Τσεσμέ» στο Αιγαίο, λίγες ώρες μετά την αμφισβήτηση της ελληνικής επιχειρησιακής αρμοδιότητας για έρευνες στο χώρο της Κινάρου όπου συνετρίβη το ελικόπτερο.

Σύμφωνα με την «Καθημερινή», η Τουρκία εξέδωσε NAVTEX, με την οποία δρομολογεί τη δέσμευση περιοχών στα διεθνή ύδατα του Κεντρικού Αιγαίου μεταξύ 16ης και 28ης Φεβρουαρίου ανάμεσα στην Εύβοια, τη Σκύρο και τα Ψαρά για έρευνες υδρογονανθράκων. Το «Τσεσμέ» πραγματοποίησε τελευταία φορά έρευνες στο Αιγαίο στις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου, συνοδευόμενο μάλιστα από δύο τουρκικά πολεμικά πλοία.

Φανταστείτε, λοιπόν, ένα σκάφος αναψυχής που θα τολμήσει να βγει για κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά, ενδέχεται να περνά από αλλεπάλληλους ελέγχους. Να συναντά διαδοχικά πλοία του ΝΑΤΟ, την ελληνική Ακτοφυλακή, το τουρκικό Λιμενικό.
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα και είναι πιθανό να επηρεάσει αρνητικά τη διέλευση κρουαζιερόπλοιων από κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς, όπως είναι η Σαντορίνη και η Μύκονος.

Πέρα από την οικονομική πλευρά, υπάρχει και το παιχνίδι στην πολιτική σκακιέρα, σε μια παρτίδα μεταξύ Ευρώπης, Αμερικής,Τουρκίας και Ρωσίας.

 

Ο στόχος της Τουρκίας
O Τούρκος πρόεδρος  Ρ.Τ. Ερντογάν, ο οποίος προφανώς με το γνωστό εγωπαθή χαρακτήρα του έχει υπερβεί τα όρια, επιχειρεί να οδηγήσει εκβιαστικά τον πλανήτη στα όρια μιας παγκόσμιας σύγκρουσης. Με τη συμπεριφορά της η γείτονα χώρα πιέζει το υπογάστριο της Μέρκελ με τους μετανάστες και θέλει να διατηρήσει την υπεροχή της στα Στενά.

Δυνάμεις του τουρκικού Ναυτικού και της τουρκικής Ακτοφυλακής κάνουν συνεχείς ασκήσεις «προστασίας και εκτενούς αποναρκοθέτησης» στη θάλασσα του Μαρμαρά, που συνδέει τον Βόσπορο με τη Μαύρη Θάλασσα, όπως και στα νοτιοδυτικά, στα Στενά των Δαρδανελίων που βλέπουν στο Αιγαίο Πέλαγος. Η διαρκής παρουσία ευρωπαϊκής και ΝΑΤΟϊκής στρατιωτικής δύναμης, με τις ευλογίες του Πάνου Καμμένου, στην ουσία αποτελεί το «μάτι» της Αμερικής στην περιοχή. Μάλιστα η παροχή νέας βάσης στην Κάρπαθο εξυπηρετεί αυτό το σκοπό.

 

Τι φοβούνται

Οι Τούρκοι χάνουν τον ύπνο τους  αφού σε περίπτωση που κλείσουν τα Στενά για να εμποδίσουν τη διέλευση των ρωσικών πολεμικών πλοίων, οι Ρώσοι θα ναρκοθετήσουν τα Στενά (π.χ. με μια υποηχητική διέλευση ενός Τu-22 που θα σπείρει νάρκες σε θάλασσα και ξηρά) για να τους εμποδίσουν να χρησιμοποιήσουν τον τουρκικό Στόλο που εδράζει στο μεγαλύτερο τουρκικό ναύσταθμο του Γκουλτσούκ. Σημειώνεται ότι η ναρκοθέτηση των Στενών είναι και στα σχέδια του  δικού μας Πολεμικού Ναυτικού σε περίπτωση πολεμικής σύρραξης με την Τουρκία.

 

Προφανώς όμως ο Ρ.Τ. Ερντογάν επιχειρεί να εκβιάσει τη Ρωσία να μην υιοθετήσει πολιτική αντιποίνων κατά της Αγκυρας για την εσκεμμένη κατάρριψη του ρωσικού Su-24 από τουρκικά F-16, η οποία εν τέλει στοίχισε τη ζωή ενός εκ των δύο Ρώσων πιλότων, αλλά και ενός Ρώσου πεζοναύτη που επέβαινε στο ελικόπτερο Mil Mi-8 που έσπευσε για τη διάσωσή τους.
Είναι πολύ πιθανό ότι παρασκηνιακά πίσω από την κατάρριψη του ρωσικού μαχητικού βρίσκονται κέντρα πέραν του Ατλαντικού, άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι οι Ρώσοι κατηγορούν τους Αμερικανούς ότι «έδωσαν» το ρωσικό αεροσκάφος στους Τούρκους.

 

Ο αποκλεισμός των Αμερικανών

Ο 6ος αμερικανικός Στόλος δεν μπορεί πλέον να κινείται στη Μεσόγειο όπως πριν από τρία χρόνια μετά τη συσσώρευση στις ακτές της Συρίας περίπου 20 ρωσικών πολεμικών πλοίων και μεταξύ αυτών το υπερκαταδρομικό «Μόσκβα».
Η Ρωσία χρησιμοποιεί σχεδόν καθημερινά τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια για να παραδώσει εξελιγμένο στρατιωτικό εξοπλισμό στη Συρία.

Η Ρωσία προειδοποίησε την Τουρκία με γενικευμένο πόλεμο αν τολμήσει να παραβιάσει τις διεθνείς συνθήκες και κλείσει τα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων στα ρωσικά πλοία.

 

Το πλεονέκτημα των Στενών
Αν αυτό συμβεί υπάρχει ο θαλάσσιος δρόμος μέσω του Γιβραλτάρ ή της διώρυγας του Σουέζ, αλλά θα χρειαστεί 13-14 μέρες στην πρώτη περίπτωση και 20 ημέρες διά θαλάσσης και 8 ημέρες μέσω Ιράν και όχι 4 μέρες όπως συνέβαινε μέχρι τώρα. Αεροπορικώς η διαφορά είναι ελάχιστη, αφού έτσι ή αλλιώς μεταφέρονται μέσω Ιράν και Ιράκ αεροπορικώς και σήμερα τα εφόδια για τα ρωσικά και συριακά στρατεύματα.

Αποτελεί «εργαλείο» που επιτρέπει στην Τουρκία την εναλλαγή ρόλων κατά το δοκούν, εφόσον παλαιότερα παραβιάστηκαν από την ίδια οι απαγορεύσεις διέλευσης αεροπλανοφόρων, στην περίπτωση εκείνη σοβιετικών, ενώ μετά το ξέσπασμα της ουκρανικής κρίσης, με την Άγκυρα να «κοιτά αλλού», αμερικανική φρεγάτα παραβίασε κατά 11 ημέρες το ανώτατο όριο παραμονής ναυτικών δυνάμεων τρίτων χωρών στη Μαύρη Θάλασσα (σ.σ. η σύμβαση του Μοντρέ απαγορεύει στις τρίτες χώρες να περνούν υποβρύχια ή πλοία με εκτόπισμα άνω των 45.000 τόνων και να διατηρούν στη Μαύρη Θάλασσα σκάφη πλέον των 21 ημερών ή περισσότερα των 9 ταυτοχρόνως).