Άμεση ενεργοποίηση της διαδικασίας προσλήψεων, ώστε να στελεχωθούν με πολιτικό προσωπικό τόσο το υπουργείο όσο και οι οργανισμοί λιμένων και τα λιμενικά ταμεία ανά την επικράτεια, είναι η πρώτη επέμβαση του νέου υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή σε συνάντηση με τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ.

Αυτό αποκάλυψε ο υπουργός σε σύσκεψη που είχε με τις διοικήσεις και τα στελέχη των εποπτευόμενων αυτών φορέων διαχείρισης λιμένων. Ο ίδιος ξεκαθάρισε πως «δεδομένου ότι φυσικός και πολιτικός προϊστάμενος όλων είναι το υπουργείο, πρέπει να υπάρχει μια αμοιβαία εμπιστοσύνη και συνεννόηση, προκειμένου να γίνουν οι απαιτούμενες διεκδικήσεις».

Η ελίτ των λιμανιών
Τα 10 περιφερειακά λιμάνια αποτελούν τα φιλέτα διεθνούς ενδιαφέροντος, όπως αποκαλούνται, και το 100% των μετοχών τους έχει μεταφερθεί στον ΤΑΙΠΕΔ στα τέλη του 2012.
Ειδικότερα πρόκειται για τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πατρών, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Κέρκυρας, Ελευσίνας, Ραφήνας, Ηρακλείου, Βόλου και Λαυρίου των οποίων τα οικονομικά αποτελέσματα εμφανίζουν σημαντική βελτίωση κατά τα τελευταία έτη. Το 2015 μάλιστα πέτυχαν αθροιστικά αύξηση κερδοφορίας της τάξης του 20%.

 

Η διενέργεια νέων προσλήψεων και μάλιστα μέσω ΑΣΕΠ αποτελεί «ξήλωμα» της πρόθεσης του Θ. Δρίτσα να καλυφθούν από τις μετατάξεις στον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ.
Μετατάξεις που η δυνατότητά τους θεσπίστηκε από τη Βουλή έπειτα από πρωτοβουλία του απελθόντος υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα, η οποία αναλήφθηκε στα πλαίσια της προσπάθειας διαμόρφωσης συνθηκών εργασιακής ειρήνης στα δυο μεγάλα λιμάνια εν όψει ιδιωτικοποίησής τους.
Βέβαια οι ανάγκες προσωπικού στα μικρότερα λιμάνια είναι αυξημένες και μέχρι τώρα καλύπτονται από υπαλλήλους με οκτάμηνες συμβάσεις.

Φρένο και στον ΟΛΘ
Όπως είναι επίσης άγνωστο το εάν και πότε θα προχωρήσει η υλοποίηση απόφασης του διοικητικού συμβούλιου του ΟΛΘ νωρίτερα φέτος για 74 προσλήψεις. Υπενθυμίζεται πως ο ΟΛΘ βρίσκεται στην τελική φάση ιδιωτικοποίησης και αναμένεται η οριστικοποίηση της σύμβασης παραχώρησης που θα κληθεί να εκτελέσει ο επενδυτής και κατόπιν η ανακοίνωση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών, πιθανόν τον ερχόμενο Φεβρουάριο, με τους Κινέζους να έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους στο πρόσφατο ελληνο-κινεζικό συνέδριο πόλεων στο Ζάππειο.

Η αξιοποίηση των κρατικών λιμανιών ελέγχεται από ανεξάρτητο εξωτερικό σύμβουλο και φημολογείται η μεταφορά τους στο νέο υπερταμείο και ειδικότερα στον νέο φορέα του, την Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών Α.Ε.

Πρέπει να σημειωθεί πως παρόλο που οι Οργανισμοί Λιμένων αυτοί (Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας) είναι ανώνυμες εταιρείες (σύσταση βάσει Ν. 2932/2001), η παραμονή της πλειονότητάς τους στο μητρώο φορέων γενικής κυβέρνησης, αναιρεί επί της ουσίας το πλαίσιο λειτουργίας και την ευελιξία τους ως ανώνυμων εταιρειών, με αποτέλεσμα να λειτουργούν ως δημόσιοι κρατικοί φορείς με ό,τι αυτό συνεπάγεται, σημειώνουν κύκλοι με ενδελεχή γνώση του ελληνικού λιμενικού συστήματος.