Tο μετρό της Θεσσαλονίκης ένα τεράστιο έργο που έχει ταλαιπωρήσει πολύ την πόλη τα τελευταία χρόνια, φαίνεται να… ξυπνάει μετά από λήθαργο τεσσάρων ετών.
Ο μετροπόντικας «Ηρακλής» ξεκίνησε χθες και θα κινείται με ταχύτητα 10 μέτρων ανά ημέρα. Μέσα στον Απρίλιο αναμένεται να ξεκινήσει και ο δεύτερος μετροπόντικας, ο «Άκτωρ», ώστε σταδιακά να δοθεί υπόσταση στη διπλή σήραγγα της βασικής γραμμής.

 

Οι δύο μετροπόντικες, που έφεραν μέχρι πρότινος τα ονόματα «Γιωρίκας» και «Κωστίκας», είναι απαραίτητοι, καθώς το μετρό Θεσσαλονίκης έχει μία σήραγγα ανά κατεύθυνση, σε αντίθεση με εκείνο της Αθήνας όπου η σήραγγα είναι μία.

 

Ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης εγκαινίασε την επαναλειτουργία του μετροπόντικα στο εργοτάξιο του σταθμού Νέα Ελβετία. Εκεί δήλωσε πως «το γεγονός ότι το έργο ξεκινά ξανά είναι η απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν και πετούσαν λάσπη τόσους μήνες».

 

Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι «η πρόσθετη σύμβαση για τις αρχαιολογικές εργασίες, ύψους 25 εκατ. ευρώ, έχει ήδη υπογραφεί στη βάση των δεσμεύσεων του υπουργείου, ενώ προσέθεσε ότι «οι εργασίες πρόκειται να ξεκινήσουν άμεσα, σε όλο το μήκος του έργου και όπου χρειάζεται».

Τόνισε ακόμα ότι «δεν υπάρχει θέμα ούτε με τον σταθμό Βενιζέλου, που έχει τόσο ταλαιπωρήσει την πόλη, αφού η συνύπαρξη αρχαιοτήτων και σταθμού είναι αναγκαία».

Οσο για το χρόνο λειτουργίας του, μετατίθεται για το 2020, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Γιάννη Μυλόπουλου και του προέδρου του ΑΚΤΩΡΑ, Δημήτρη Κούτρα.

Ο κ. Μυλόπουλος δήλωσε ότι «τα έργα πολιτικού μηχανικού δηλαδή το κατασκευαστικό κομμάτι της βασικής γραμμής αναμένεται να είναι έτοιμα σε έναν χρόνο από σήμερα, ενώ η βασική γραμμή σχεδιάζεται να λειτουργήσει ως το 2020.»
Την ετοιμότητα για παράδοση του έργου εντός του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος επιβεβαίωσε και ο κ. Κούτρας, ενώ την ίδια χρονιά το 2020 αναμένεται να λειτουργήσει και η επέκταση και προς την Καλαμαριά.