Του Κώστα Κουφογιώργου

 

Αν και αναφερθήκαμε προσφάτως στο Μουσείο της Μερσεντές, στη Στουτγκάρδη, δύο, πολύ ενδιαφέροντα, νέα αποκτήματα μας ξανατραβούν για λίγο την προσοχή. Το πρώτο είναι το μονοθέσιο του 2014 με το οποίο ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε τον τίτλο και το αγωνιστικό DTM του 2015 με το οποίο η Μερσεντές πρόσθεσε άλλο ένα τρόπαιο στην συλλογή της από το συγκεκριμένο πρωτάθλημα αυτή την φορά με τον νεαρό Πασκάλ Φερλάιν που το 2016 θα κάνει το ντεμπούτο του στην Φόρμουλα 1. Είδαμε επίσης το αυτοκίνητο ασφαλείας του θεσμού, την ολοκαίνουργια AMG GT-S.

Η επιστροφή στις επιτυχίες
Η Μερσεντές είχε να κερδίσει τίτλο από την εποχή του Φάντζιο την δεκαετία του ΄50. Η αλλαγή των κανονισμών αλλά και ο ερχομός του Χάμιλτον ωφέλησε τους Γερμανούς με αποτέλεσμα να σπάσει το σερί της Ρεντ Μπουλ και του Φέτελ. Η F1 W05 έχει έναν υβριδικό κινητήρα 1,6 λίτρων που αποδίδει, με την βοήθεια υπερσυμπιεστή 580 ίππους συν τους 163 του ηλεκτροκινητήρα. Σε αυτό το μονοθέσιο είναι φανερές οι αεροδυναμικές αλλαγές από το 2013, ιδίως στο ρύγχος αλλά και την μονή εξάτμιση στο πίσω μέρος του μονοθεσίου και όχι στα πλάγια όπως ίσχυε παλιότερα.

 

2 koy

Το DTM
Το γερμανικό πρωτάθλημα τουρισμού είναι ένας θεσμός που η Μερσεντές έχει κατακτήσει πολλά πρωταθλήματα. Οι κανονισμοί έχουν υποστεί πολλές αλλαγές στο πέρασμα του χρόνου. Σήμερα τα πρωτότυπα μοιάζουν μόνο εξωτερικά με τα αυτοκίνητα του εμπορίου. Στην πραγματικότητα το σασί είναι φτιαγμένο από ανθεκτικά, συνθετικά υλικά με σκοπό να προστατεύουν τον πιλότο , ο οποίος κάθεται εκεί που αρχίζουν τα πίσω καθίσματα σε ένα κοινό αυτοκίνητο και στην μέση.

 

3 koy

Το αμάξωμα- κέλυφος δεν είναι από λαμαρίνα αλλά συνθετικό και με ανθρακονήματα. Το κινεί ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας V8 , 4000 κ.εκ και ισχύος 500 ίππων. Το βάρος του αγωνιστικού μπορεί να φτάσει μαζί με τον πιλότο τα 1130 κιλά και η τελική ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 300 χλμ/ω.Το συγκεκριμένο όχημα στηρίζεται στην C63 AMG.

 

4 koy

 

Τα αυτοκίνητα ασφαλείας

Εκτός από τα νέα εκθέματα αυτή την επoχή υπάρχει ένα αφιέρωμα στα αυτοκίνητα ασφαλείας που έχει κατασκευάσει η Μερσεντές για την Φόρμουλα 1 και το DTM. Όπως ήδη γράψαμε ήταν εκεί και το νέο εργαλείο του επίσημου οδηγού του αυτοκινήτου ασφαλείας της Φόρμουλα 1, του Γερμανού Μπέρντ Μάιλαντερ.

5 koy

 

Ένα απρόσμενο δώρο μας έκανε και μιά καθαρίστρια του Μουσείου οι οποία άνοιξε την πόρτα του αγωνιστικού του Φερλάιν για να το ξεσκονίσει δίνοντας μια πρώτης τάξης ευκαιρία να φωτογραφίσουμε το εσωτερικό του και είχε την ευγένεια να περιμένει όσους έσπευσαν να αδράξουν την ευκαιρία.

 

Επεξήγηση φωτογραφιών
1. Το μονοθέσιο του 2014
2. Το Μερσέντες DΤΜ του 2015
3. Το εσωτερικό της C63 DTM
4. To σημερινό αυτοκίνητο ασφαλείας της Φόρμουλα 1
5. Το ειδικό αφιέρωμα στα αυτοκίνητα ασφαλείας.