Mε πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα στριμωξίδι στα καταστήματα ηλεκτρονικών συσκευών, αλλά και διαμαρτυρίες από συνδικαλιστικούς φορείς, ξημέρωσε η «Μαύρη Παρασκευή», ή «Black Friday» όπως αποκαλείται στο εξωτερικό.

Μεγάλες ουρές παρατηρήθηκαν έξω από καταστήματα σε Αθήνα (ιδίως σε αυτά που καταλήγει η Αττική Οδός), Θεσσαλονίκη, Χανιά και Πάτρα.

 

Η «Black Friday» θεσπίστηκε στις ΗΠΑ και εορτάζεται σε αρκετές χώρες την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου και είναι μια ημέρα όπου τα καταστήματα πραγματοποιούν μεγάλες εκπτώσεις έως 80%.

 

«Να θυμόμαστε ότι και κατά τη διάρκεια των προσφορών, τα δικαιώματά μας ως καταναλωτών εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο» δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο η αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη.

 

Μεταξύ των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά και έχουν ανακοινώσει ότι θα συμμετάσχουν στην «Black Friday», είναι τα εμπορικά κέντρα River West και Athens Metro Mall, τα εκπτωτικά χωριά στα Σπάτα McArthurGlen και Smart Park, οι αλυσίδες τεχνολογικών προϊόντων Public και Πλαίσιο, η αλυσίδα καταστημάτων ΓΕΡΜΑΝΟΣ, η αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών Media Markt, η αλυσίδα επίπλων ΕΝΤΟΣ, η αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού JYSK, η αλυσίδα κοσμημάτων και αξεσουάρ Folli Follie, η GAP, τα Marks and Spencer και πολλές ακόμα εμπορικές επιχειρήσεις (αλυσίδες ή εμπορικά καταστήματα).

 

imagehandler 184

 

Η πρώτη αλυσίδα που ξεκίνησε από την περασμένη εβδομάδα σχετική διαφημιστική καμπάνια είναι τα Public. Συγκεκριμένα, στην ιστοσελίδα της αλυσίδας οι μέρες μετρούν αντίστροφα προτρέποντας τους καταναλωτές να πάνε στα καταστήματα Public για να προμηθευτούν προϊόντα σε δελεαστικές τιμές.

 

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρήσεων Βασίλης Κορκίδης δήλωσε ότι ο θεσμός «Black Friday» σε ό,τι αφορά στη χώρα μας και δεδομένων των συνθηκών, «μάλλον ταιριάζει καλύτερα να ονομαστεί… blood Friday λόγω των καθημερινών προβλημάτων που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι έμποροι και οι μικρομεσαίοι με την αύξηση των φόρων, την προβληματική πρόσβαση στη χρηματοδότηση, τα κόκκινα δάνεια και άλλα πολλά ζητήματα που τους δημιουργούν ανασφάλεια για τη βιωσιμότητα τους στο άμεσο μέλλον».

 

Στόχος του διαδεδομένου θεσμού «Black Friday», σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιά, είναι η αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης εν όψει Χριστουγέννων, καθώς δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να πραγματοποιούν αγορές προϊόντων με μοναδικές προσφορές.

 

Ο σύλλογος καλεί τα μέλη της, εάν επιθυμούν, να συμμετέχουν προσφέροντας είδη της επιχείρησης τους στους πελάτες-καταναλωτές σε εξαιρετικά συμφέρουσες τιμές.

 

«Όχι» από τους υπαλλήλους

«Μετά την απελευθέρωση της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, μετά την καθιέρωση του θεσμού της λευκής νύχτας από διάφορους δήμους της χώρας, οι μεγάλες εμπορικές αλυσίδες, με επικεφαλής τα PUBLIC και το εκπτωτικό χωριό της Mc Arthur Glenn, ανακάλυψαν και την «Black Friday»», σημειώνει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας, σε ανακοίνωσή της.

 

Ο Σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου – Χάρτου – Ψηφιακών Μέσων Αττικής, εξέδωσε μια ανακοίνωση με τίτλο «Η “Μαύρη Παρασκευή” δεν είναι γιορτή. Είναι καφρίλα εργοδοτική- καταναλωτική». Επισημαίνουν ότι οι «Μαύρες Παρασκευές των αδηφάγων αφεντικών συμβάλλουν στην κατασκευή αποκτηνωμένων καταναλωτών – Μαυρίζουν ακόμα πιο πολύ τις ζωές των εργατών».