Η διοίκηση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ),  απαντώντας στα δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών σχετικά με τα κλειστά αναψυκτήρια και πωλητήρια σε διάφορους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, αποδίδει τα μεν κλειστά αναψυκτήρια σε πολύπλοκες αλλά αναγκαίες διαγωνιστικές διαδικασίες όπως και δικαστικές εμπλοκές με παλαιότερους μισθωτές, τα δε πωλητήρια στους αρχαιοφύλακες που ζητούν «μπόνους» 12% επί των εισπράξεων, πέραν της μισθοδοσίας τους.

Ο πόλεμος με τους αρχαιοφύλακες άνοιξε μετά την προχθεσινή ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ενωσης Υπαλλήλων Φύλαξης Αρχαιοτήτων που κατήγγειλε το ΤΑΠΑ και την πρόεδρό του προσωπικά ως υπεύθυνη για τα κλειστά αναψυκτήρια και πωλητήρια. Το ΤΑΠΑ απάντησε με μια μακροσκελή ανακοίνωση δίνοντας λεπτομερή στοιχεία για κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

 

Για το αναψυκτήριο της Ακρόπολης, που έχει καταγγελθεί από τουρίστες ότι δεν πωλούσε νερό (προϊόν σε διατίμηση) με αποτέλεσμα οι επισκέπτες να αγοράζουν άλλα ακριβότερα προϊόντα, το ΤΑΠΑ απαντά ότι «βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη με το συγκεκριμένο μισθωτή σχετικά με τη λήξη της μίσθωσης. Ως προς τις καταγγελίες, το ΤΑΠΑ θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες και σε ελέγχους μέσω των αρμόδιων υπηρεσιών. Επισημαίνεται, πάντως, ότι στο χώρο έχουν τοποθετηθεί από το ΤΑΠΑ τρεις αυτόματοι πωλητές που διαθέτουν επαρκή ποσότητα νερού σε τιμή διατίμησης».