Tης Μαρίνας Κουρμπέλα (marinakourbela@gmail.com)

Τρόφιμα, ποτά και συγγενή προϊόντα είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος κρατών εντός και εκτός Ε.Ε. για συνεργασία με ελληνικές εταιρείες.

Συγκεκριμένα:

ΑΡΜΕΝΙΑ
Η Οργάνωση Ελλήνων της Αρμενίας «Πατρίδα», με επιστολή του προέδρου της Ηλία Πολατίδη, προς το Γραφείο Οικονομκών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) στη πρεσβεία της πρωτεύουσας Ερεβάν εξέφρασε ενδιαφέρον για συνεργασία με ελληνικές επιχειρήσεις για παραγωγή κονιάκ στην Αρμενία.

Οι εξαγωγές αλκοολούχων ποτών στην Αρμενία δεν επιβαρύνονται με δασμούς.

Οι ενδιαφερόμενες ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να επικοινωνήσουν με το Γραφείο ΟΕΥ Ερεβάν (ecocom-yerevan@mfa.gr ) ή με το κ. Πολατίδη στην ηλεκτρονική διεύθυνση epolatov@rambler.ru Πηγή: Ενημερωτικό δελτίο Γραφείου ΟΕΥ Ερεβάν, 2.10.2015.

Διάδρομος συνεργασίας Αρμενίας – Ιράν – Αξιοποίηση από ελληνικές επιχειρήσεις. Η Αρμενία αποτελεί διάδρομο πρόσβασης των ιρανικών επιχειρήσεων προς τη Δύση και μετά την άρση των κυρώσεων ανοίγονται νέες δυνατότητες συνεργασίας προς αυτή την κατεύθυνση. Αντίστοιχες δυνατότητες πρόσβασης δημιουργούνται και προς τις χώρες της Ευρασιατικής Τελωνειακής Ένωσης, της οποίας η Αρμενία αποτελεί πλήρες μέλος από την 1/1/2015. Ελληνικές επιχειρήσεις θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τον «διάδρομο» αυτό για πρόσβασή τους στην αγορά του Ιράν, αλλά και στις αγορές της Ευρασιατικής Τελωνειακής Ένωσης. Πηγή: Ενημερωτικό δελτίο Γραφείου ΟΕΥ Ερεβάν, 16.10.2015.

2 ws

 

ΒΕΛΓΙΟ

Το ελληνικό κρασί στη βελγική αγορά – Δυνατότητες αύξησης εξαγωγών μας

Το Βέλγιο είναι μία εξαιρετικά δυναμική αγορά για το κρασί, με ετήσιες εισαγωγές που κυμαίνονται σε αξία περί το 1 δισ ευρώ και σε ποσότητα περί τα 4,3 εκατ. εκατόλιτρα. Είναι η 13η χώρα παγκοσμίως σε κατανάλωση και η 7η παγκοσμίως σε εισαγωγές κρασιών. Αποτελεί αγορά στόχο για τους Έλληνες παραγωγούς κρασιού. Η κατανάλωση κρασιού είναι ιδιαίτερα υψηλή, ενώ από το Βέλγιο δεν διαθέτει δική του παραγωγή, καλύπτοντας τη ζήτηση με εισαγωγές.

Τα ελληνικά κρασιά καλύπτουν μόλις το 0,26% των εισαγομένων οίνων για το 2014 και πωλούνται κυρίως μέσα από το ελληνικό κανάλι διανομής (Έλληνες εισαγωγείς και χονδρέμποροι, ελληνικά εστιατόρια). Το γαλλικό κρασί είναι κυρίαρχο στη βελγική αγορά, παρά ταύτα υπάρχουν μειώσεις στις γαλλικές εισαγωγές προς όφελος άλλων ευρωπαϊκών προελεύσεων ή κρασιά από τον «Νέο Κόσμο». Αρκετοί Βέλγοι γνωρίζουν τα ελληνικά κρασιά από τις διακοπές τους στην Ελλάδα και τα αναζητούν και στη χώρα τους. Πηγή: Γραφείο ΟΕΥ Βρυξελλών13.10.2015

 

ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ

Εδραίωση ελληνικών προϊόντων τροφίμων – Δυνατότητες περαιτέρω βελτίωσης των ελληνικών εξαγωγών .

Η Βουλγαρία αποτελεί μία μεσαία αγορά, με μερίδιο μόνο 1% στην κατανάλωση νωπών φρούτων και λαχανικών μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ.

Η Ελλάδα κυριαρχεί σταθερά στις εξαγωγές φρούτων προς τη Βουλγαρία. Οι εξαγωγές προϊόντων ιδιαίτερου ελληνικού ενδιαφέροντος (πορτοκάλια, μανταρίνια, ακτινίδια) κυμαίνονται σε ποσοστά από 72 έως 82% του συνόλου των βουλγαρικών εισαγωγών στα ίδια προϊόντα. Διακυμάνσεις διαπιστώνονται στις εξαγωγές ελληνικού ελαιολάδου, με τη χώρα μας να προηγείται της Ισπανίας και να έπεται της Ιταλίας, ενώ στις εξαγωγές επιτραπέζιων ελιών η κυριαρχία της Ελλάδος είναι εμφανής με την Τουρκία να ακολουθεί. Στα ιχθυρά / αλιεύματα η Ελλάδα είναι αποκλειστικός προμηθευτής της Βουλγαρίας σε λαυράκι και τσιπούρα (με ποσοστά 96% και 99,7% αντίστοιχα) στα οποία έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα και προβάδισμα. Επίσης δεν απουσιάζουν οι εξαγωγές φέτας και παγωτού. Πηγή: Γραφείο ΟΕΥ Σόφιας, 19.10.2015

Στρατηγικές επιλογές αλυσίδων σούπερ μάρκετ στη Βουλγαρία – Ευκαιρίες για ελληνικές εταιρείες

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Picadilly στη Βουλγαρία θα εστιάσει τη στρατηγική της προς καταναλωτές μέσου και υψηλού εισοδήματος, προωθώντας αντίστοιχα προϊόντα (delicatessen, νωπά φρούτα και λαχανικά, ιχθυρά και φρέσκο κρέας κοκ).

Σημειώνεται ότι, βάσει στοιχείων για το 2014 όπως παρατίθενται από την εφημερίδα CAPITAL, οι τρεις πιο κερδοφόρες λιανεμπορικές αλυσίδες στη Βουλγαρία είναι όλες γερμανικών συμφερόντων (Kaufland, Metro και Lidl). Ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες ποιοτικών προϊόντων θα μπορούσαν να επεκτείνουν εκεί τις δράσεις και παρουσία τους. Πηγή: Γραφείο ΟΕΥ Σόφιας, 19.10.2015

3 s

 

ΒΡΑΖΙΛΙΑ

Εμπορικά εμπόδια δασμολογικού χαρακτήρα σε ελληνικά προϊόντα στην Βραζιλία: Υψηλοί δασμοί σε κονσερβοποιημένα ροδάκινα.

Παρατείνεται ως τις 31 Δεκεμβρίου 2023 η ισχύς του «προσωρινά αυξημένου δασμού» 35% για όλους τους κωδικούς της κατηγορίας 2008.70.xx. Με την ίδια απόφαση ο κωδικός 2008.70.10 (ροδάκινα σε ζαχαρούχο νερό ή σιρόπι), στον οποίο εμπίπτουν κατά βάση οι ελληνικές εξαγωγές, παραμένει στον κατάλογο εξαιρέσεων από το κοινό δασμολόγιο της Mercosur και εξακολουθεί να επιβαρύνεται με το μέγιστο δασμό 55%. Πηγή: Γραφείο ΟΕΥ Αγίου Παύλου Βραζιλίας, 23.9.2015

Αναζήτηση συνεργασίας με ελληνικές ελαιο – παραγωγικές μονάδες

Η γερμανική εταιρεία StanTayCo (Stanley Taylor & Sons) ενδιαφέρεται για ανεύρεση προμηθευτών ελληνικού ελαιολάδου, συμπεριλαμβανομένου και πιστοποιημένου οργανικού, κατά προτίμηση μικρών παραγωγών. Τα στοιχεία επικοινωνίας είναι: StanTay Co (Stanley Taylor & Sons) Am Tiergarten 26 60316 Frankfurt Germany Τηλ. +49 69 4960314 Email: stantayco@gmail.com . Πηγή: Γραφείο ΟΕΥ Βερολίνου, 16.10.2015
Π