Η Ferrari που οδήγησε το 1974 ο Niki Lauda

 

Κείμενο-φωτ.: Κώστας Κουφογιώργος

Κάθε χρόνο διοργανώνεται στην πίστα της F1 του Hockenheim μια σειρά αγώνων κλασικού αυτοκινήτου προς τιμήν του μεγάλου Σκοτσέζου πιλότου Jim Clark, που σκοτώθηκε στη συγκεκριμένη πίστα τον Απρίλιο του 1968.

Ο Jim Clark ήταν ο Senna της εποχής του και από αυτόν ξεκίνησε η μεγάλη εποχή της Lotus. O Clark έμελλε να σκοτωθεί σε έναν αγώνα Formula 2 με μια Lotus 48, ενώ είχε κερδίσει ήδη τρία πρωταθλήματα στη Formula 1.

 

Αν νομίζετε ότι όταν μιλάμε για παλιά αυτοκίνητα θα δείτε μικρά σαραβαλάκια να σέρνονται με 30 χλμ./ω., κάνετε λάθος. Οι οδηγοί που συμμετέχουν δεν κάνουν αγώνα επίδειξης, αλλά πιέζουν τα παλιά και πολύτιμα, πολλές φορές, αυτοκίνητα προσφέροντας θέαμα. Ο κλασικός γερμανικός, βροχερός, απριλιάτικος καιρός πολλές φορές δεν βοηθά, δυσκολεύοντας αυτοκίνητα και οδηγούς να βρουν πρόσφυση στην τραχιά άσφαλτο της πίστας.

Το Εnetpress ήταν εκεί σε πολλές διαφορετικές χρονιές και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του.

 

Tα μονοθέσια

Πρώτη θέση έχουν τα μονοθέσια της Formula 2 από τη δεκαετία του ΄60, κυρίως της Lotus, της Brabham και της Cooper, πολλά εκ των οποίων ανήκαν κάποτε σε διάσημους οδηγούς, όπως ο Ronnie Peterson και ο Jochen Rindt. Εντυπωσιακά είναι και τα πρωταθλήματα παλιών μονοθέσιων της Formula 1 από το 1932 μέχρι και το 2008, όπως τα Boss Gp και Race History on Track, όπου την πίστα μοιράζονται αγωνιστικά διαφόρων σεζόν αλλά κάποιες φορές και από τις ίδιες χρονιές, αναπαράγοντας σκηνές από τους αγώνες του παρελθόντος.

 

2

Ford Gt40 του 1965

 

Όλα αυτά τα χρόνια που η εκδήλωση υπάρχει, η γνωστή πίστα έχει υποδεχτεί σπουδαία αυτοκίνητα, όπως προπολεμικές Alfa Romeo P3 και ERA B Type, Maserati 250F από τη δεκαετία του ΄50, τη Ferrari 312 B3 του Niki Lauda από το 1974, τη Williams FW08-03 με την οποία ο Keke Rosberg κέρδισε το πρωτάθλημα του 1982, τη Lotus 87 του 1981 που οδήγησε ο Nigel Mansell, τη March του 1976 με την οποία ο Vittorio Brambilla σημείωσε νίκες, την Embassy Hill του Tony Brise, την Tyrell 002 του 1972, την Arrows του 2001, την Benetton Judd B197 του 1997 και τέλος την Toyota F1 από το 2008.

 

3

Maserati, Lotus 87, Embassy Hill, March F1 1976, Williams FW08-03

 

Το μουσείο του Hockenheim συμμετέχει με μία Arrows Megatron Turbo από το 1988, η οποία ξεχωρίζει για τον τραχύ ήχο του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, ο οποίος βασίζεται στον τετρακύλινδρο κινητήρα της BMW με τον οποίο η Brabham κατέκτησε το πρωτάθλημα του 1983. O συναγωνισμός είναι έντονος και πολλές φορές καταλήγει σε θεαματικά τετακέ ή απλά στα… χωράφια, οπότε και ο γερανός πρέπει να αναλάβει δράση.

 

Τα κλασικά μονοθέσια πλαισιώνουν και διάφορα αγωνιστικά άλλων κατηγοριών, όπως Formula 3, Formula Gp2, Formula 3000, Indycar και Lurani Trophy.

 

Mini Cooper και CanAm

Εντύπωση προκαλεί επίσης η μίξη ήχων, εποχών αλλά και διαφορετικών αυτοκινήτων που πρωταγωνίστησαν σε διαφορετικά είδη αγώνων. Την πίστα μοιράζεται το Mini Cooper μαζί με το Ford Gt40, που με τον ισχυρό V8 κυριάρχησε στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’60, το σπάνιο Iso Grifo A3C με τις πολυάριθμες Porsche 911, η μοναδική Mercedes SLS 300 από το 1955 με τα ξεχασμένα σήμερα TVR Griffith από το 1965. Η υπέροχη Jaguar E Type Lightweight με την «τουρμπάτη» Porsche 935 K3, αλλά και οι κλασικές πρώτες BMW M3 και Renault 12 Gordini μαζί με διάφορες Corvette και Mustang είναι μερικά μόνο από τα αυτοκίνητα που μπορεί να δει κάποιος.

 

24 4

Arrows 2001, Benetton 1997, Toyota F1 και μία Lotus 87… στα χωράφια

 

Οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν, εκτός από κλασικά αγωνιστικά μεγάλου τουρισμού, αγώνες μικρότερων αυτοκινήτων (Kampf der Zwerge που σημαίνει μάχη των νάνων), όπως Abarth 1000tc, Sachsering Trabant, Autobianchi Abarth και NSU TT.

Ξεχωριστή ενότητα αποτελούν τα πρωτότυπα, είτε είναι αναβάσεων είτε συμμετείχαν σε αγώνες αντοχής σε όλον τον κόσμο, όπως το πρωτάθλημα CanAm που διεξήχθη στις ΗΠΑ από το 1966 μέχρι το 1974. Τα πρωτότυπα αυτού του πρωταθλήματος τα κινούσαν κυρίως πανίσχυροι αμερικανικοί κινητήρες V8, αν και οι κατασκευαστές των σασί ήταν πολλές φορές από την Ευρώπη, όπως η ΜcLaren M 8 με κινητήρα της Chevrolet, που ήταν ιδιαιτέρως επιτυχημένη στο συγκεκριμένο θεσμό, ενώ αξίζει να αναφερθούμε και στα ιδιαίτερης αισθητικής Shadow Mk1.

 

5 23

Porsche 935, Mercedes SLS300-Mini, Chevrolet Corvette Stingray-Tvr Griffith, Jaguar E Type-Iso Grifo

 

Κάποιες φορές μερικές από τις κατηγορίες αγώνων φιλοξενούν και σύγχρονα αυτοκίνητα, όπως BMW Z3 Gt3, Dodge Viper Gt1, Porsche Cayman, Audi A4 DTM 2004 κ.ά.

 

Owner’s Clubs

Στα διαλείμματα μεταξύ των αγώνων η πίστα ανοίγει και για τους πολυάριθμους συλλόγους ιδιοκτητών κλασικού αυτοκινήτου, όπου η πίστα γεμίζει με κάθε είδους αυτοκίνητο, κάθε ηλικίας και χαρακτήρα. Το 2012 είχε γίνει και η προσπάθεια να συγκεντρωθούν στην πίστα 949 κλασικά αυτοκίνητα που θα ήταν και νέο ρεκόρ Guiness. Δυστυχώς συγκεντρώθηκαν 814.

 

6 23

McLaren M8, σκηνή από την προσπάθεια επίτευξης ρεκόρ το 2012, τα paddocks, Audi DTM 2004

 

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης τα pits είναι ανοιχτά, όπως και τα paddocks, ενώ υπάρχουν και παράλληλες εκδηλώσεις, όπως υπογραφές αυτογράφων από γνωστούς οδηγούς και μια μικρή τελετή στο σημείο όπου σκοτώθηκε ο Jim Clark, που επειδή βρίσκεται στην παλιά χάραξη βρίσκεται σήμερα εκτός πίστας.

 

Hockenheim Historic 2016

Υπό βροχή αγωνίστηκαν φέτος τα αυτοκίνητα, αλλά αυτό δεν εμπόδισε, εκτός από τους συνήθεις συμμετέχοντες, και σε τρεις πολύ ξεχωριστές Porsche να ξαναδείξουν την αξία τους. Η πρώτη, η 917Κ του 1971, ήταν αυτή με την οποία ξεκίνησε η μεγάλη πορεία των Γερμανών στους αγώνες αντοχής, η δεύτερη η 917 CanAm κέρδισε με άνεση από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, δεδομένου ότι εκτός των άλλων είχε και επίπεδο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα… 1.400 ίππων, και η τρίτη η 936 κέρδισε τις 24 ώρες του Lemans τρεις φορές.

Φέτος τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση και διάφοροι παλιοί οδηγοί, όπως ο Jochen Mass, που οδήγησε για τη McLaren και τη Mercedes.