Ίσως ο μοναδικός αγώνας που δεν έχει χάσει την αίγλη του σε σχέση με τους αγώνες της Formula 1, είναι οι 24 ώρες του Lemans στην Γαλλία.

Είχαμε την ευκαιρία να δούμε την νικήτρια του 2016, 919 Hybrid και να παρατηρήσουμε από κοντά την φθορά του αυτοκινήτου που μαρτυρά τι είδους δοκιμασία είναι αυτές οι 24 ώρες για οδηγούς, μηχανικούς και αυτοκίνητα.

Aπό το 1923 έχουν συμβεί τα πάντα στον αγώνα αυτό που γίνεται κοντά στην ομώνυμη πόλη στην βορειοδυτική Γαλλία στον ποταμό Sarthe. Έχουν δοκιμαστεί νέες ανακαλύψεις όπως τα δισκόφρενα και οι υπερσυμπιεστέ , έχουν συμβεί πολύνεκρα ατυχήματα , έχουν κερδίσει μεθυσμένοι οδηγοί , έχουν ανταγωνιστεί μεγάλες εταιρίες αλλά έχουν κερδίσει και ιδιώτες όπως ο Rondeau το 1980.

Μαζί με τα αυτοκίνητα άλλαξε και η πίστα που τώρα είναι πιό αργή για να μειώσει τις… 400 ρες που έπιαναν τα αγωνιστικά στις μεγάλες ευθείες. Η αεροδυναμική έχει κάνει άλματα , η τεχνολογία απαιτεί υβριδικούς πιά κινητήρες με αποτέλεσμα η ισχύς να πλησιάζει τους 900 ίππους έχοντας αναλογία κιλών ανά ίππο παρόμοια με αυτή της Formula 1.

Όμως ο αγώνας αυτός παραμένει ιδιαίτερα απαιτητικός. Τα αυτοκίνητα διανύουν σε 24 ώρες , χωρίς διακοπή , μιά απόσταση από την Ρωσία μέχρι την Πορτογαλία (ο περυσινός νικητής διένυσε 5.233 χλμ ), με την πίστα “μποτιλιαριμένη” από τις πιό αργές συμμετοχές. Ο καιρός μπορεί να είναι καλός αλλά μπορεί να είναι και βροχερός ενώ οι οδηγοί κάνουν “βάρδιες” μέσα στο κλειστοφοβικό κόκπιτ με λίγες ώρες ξεκούρασης.

Η νικήτρια του 2016 από κοντά μοιάζει αρκετά “τραυματισμένη” από τον αγώνα. Το συνθετικό αμάξωμα έχει φθαρεί, είναι γεμάτο χτυπήματα και γρατσουνιές ενώ έχει μαυρίσει από τα καυσαέρια. Πολλά χτυπήματα έχουν διορθωθεί πρόχειρα με ταινία, ενώ τα ανθρακονήματα έχουν τριφτεί από τις επαφές με τα curbs και την άσφαλτο.

Πάντως αυτές οι “ ρυτίδες” μάλλον την κάνουν εντυπωσιακότερη ενώ το 2017 στις 17 Ιουνίου η Porsche θα κατέβει με την νέα 919 ελπίζοντας να σταθεί και πάλι τυχερή όπως και πέρυσι όπου η συμμετοχή της Toyota “έμεινε” κυριολεκτικά στον τερματισμό.