Του Συμεών Σολταρίδη

Ακολουθώντας την πάγια τακτική που ακολουθούσα όταν ήμουνα στην ενεργό δράση στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία», που άφηνα τον κουρνιαχτό να καταλαγιάσει, σκέφθηκα ότι θα ήταν σωστό να γράψω μερικές αράδες σχετικά με το Κόμμα Ισότητας Ειρήνης Φιλίας που εδρεύει στην Κομοτηνή και είναι Κόμμα του Ελληνικού πολιτικού συστήματος.

Δεν θα αναφερθώ στην ίδρυσή του κόμματος, στα αίτια που οδήγησαν την μειονοτική ηγεσία να ιδρύσει το κόμμα, αλλά θα σημειώσω μόνο ότι ιδρύθηκε μετά από την μετάβαση ορισμένων ανεγκέφαλων, αλλά «εθνικώς ανησυχούντων» και «πατριωτικώς εκμεταλλευτών» βουλευτών του Ελληνικού κοινοβουλίου στην κοιλάδα Μπεκαά, για «επίσκεψη» στον Αμπντουλάχ Οτσαλάν.

Επί πλέον όταν ιδρύονται κάθε δυο και τρεις πολιτικές κινήσεις ή κόμματα στη χώρα, από την άκρα δεξιά μέχρι την άκρα και εξωκοινοβουλευτική αριστερά , όταν ο κάθε εθνικιστής και ταυτόχρονα εκμεταλλευτής των θείων ιδρύει κόμμα και προτιμάται με 4% από τους ψηφοφόρους και βρίσκεται στην Ευρωβουλή, όταν ο κάθε παραπλανών τον λαό εκμεταλλευόμενος την οικονομική του αδυναμία δηλώνει κομματάρχης, διερωτώμαι γιατί αυτή η πρεμούρα με το κόμμα που ιδρύθηκε από Έλληνες πολίτες στην Θράκη, το οποίο λαμβάνει πανελλαδικά το 0.71%;

Ιδιαίτερα με προβληματίζει η έντονη κινδυνολογία που αναπτύσσεται και προβάλλεται από την τηλεόραση, τον έντυπο τύπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλές φορές έθεσα το δάκτυλο μου επί «τον τύπον των ήλων» και αναφέρθηκα στο δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού. Επιπλέον έθεσα το ερώτημα, γιατί η πολιτεία αποδέχεται την ύπαρξη Ρομά, Πομάκων και Τουρκογενών, εντός μιας θρησκευτικής μειονότητας, αλλά δεν μπορεί μια ομάδα να συνενωθεί πολιτικά και να ιδρύσει ένα κίνημα ή ένα κόμμα που να δηλώνει την εθνοτική της καταγωγή.

Όσο για την θρησκευτική μειονότητα, δεν δικαιούται να έχει μια εθνική καταγωγή; Αναφερόμενος δε στις δύο μειονότητες Κωνσταντινούπολης, Ίμβρου, Τενέδου και Δυτικής Θράκης, θέλω να σημειώσω ότι από την μια πρέπει να σταματήσουμε να ισχυριζόμαστε ότι δεν έχουν εθνική καταγωγή και να λέμε «Έλληνες Μουσουλμάνοι» και από την άλλοι να επιστρέψουμε στο παρελθόν και να δούμε μετά την Λοζάννη πώς η ίδια η πολιτεία αποκαλούσε τους συμπολίτες μας.

Πρωτίστως να δούμε γιατί οι δύο μειονότητες χαρακτηρίστηκαν θρησκευτικές, γιατί η Ελλάδα δέχτηκε την πρόταση της Τουρκίας για χαρακτηρισμό των μειονοτήτων ως θρησκευτικών, γιατί η Ελλάδα σημείωσε και πρότεινε στην Τουρκία να χαρακτηρίζει την μειονότητα της Θράκης Τουρκική, πώς η Ελλάδα με εισήγηση του Αναστάση Μπακάλμπαση εισηγήθηκε στην Τουρκική αντιπροσωπεία, η οποία τελικά Συμφωνία της Μικτής Ελληνοτουρκικής Επιτροπής του 1954 δεν κυρώθηκε αλλά έδειχνε το πνεύμα της εποχής, γιατί η Ελληνική αντιπροσωπεία στην εισήγηση της, που δεν κυρώθηκε, πρότεινε στην Τουρκική, όπως στα Τουρκικά σχολικά βιβλία που θα εισάγονταν από την Τουρκία να περιλαμβάνονται ο Τουρκικός Ύμνος και η Τουρκική σημαία, «υπό τον όρο της αμοιβαιότητας», κάτι που δεν δέχθηκε η Τουρκία!

Οπότε οι συνεχώς «ανησυχούντες» καλό θα ήταν να ενδιατρίψουν στην ιστορία και να δούνε ποια τα αίτια των αλλαγών των πολιτικών των κρατών μετά το 1965, ιδιαίτερα στην Βαλκανική, στα θέματα καταγωγής των μειονοτήτων, ώστε να μην γίνονται αιτία ανάφλεξης ζητημάτων αλλά κρουνοί κατάσβεσης των εστιών και μοχλοί ειρηνικής συνύπαρξης. Και αυτό θα γίνει μόνο όταν αποδεχθούν οι πολιτείες την ύπαρξη των λαθών που έγιναν στο παρελθόν και κοιτάξουν να βρούνε λύσεις.

Όσο για τα δημοσιεύματα που διάβασα και τις αναλύσεις που έκαναν ορισμένοι, οι οποίοι προσπάθησαν και πάλι να πυροδοτήσουν καταστάσεις αποδεχόμενοι την εθνοτική καταγωγή ορισμένων μόνο ομάδων και ταυτόχρονα απορρίπτοντας άλλες και να τονίσουν ότι οι ψηφοφόροι της μειονότητας της γύρισαν την πλάτη, θα έλεγα ότι παραπλανούν την δημόσια γνώμη και τους πολίτες γράφοντας ανυπόστατα ψεύδη.

Να ξεκινήσουμε πανελλαδικά: Το 2014 το ΚΙΕΦ έλαβε 42.792 ψήφους, ποσοστό 0.75%. Το 2019 έλαβε 40.161 ψήφους με ποσοστό 0.71%. Η διαφορά είναι 2.631 ψήφοι.

Στο μεταξύ οι υποψήφιες του Συνασπισμού και του ΚΙΝΑΛ από την μειονότητα, αντίστοιχα έλαβαν περίπου 1452 και 475 ψήφους στην περιφέρεια Αν.Μ.Θράκης, κάτι πολύ φυσικό ιδιαίτερα για την υποψήφια του Συριζα, Μουσταφά Ουφούκ, η οποία είναι κόρη του βουλευτή Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ Μουσταφά Μουσταφά, η οποία Ουφούκ χαίρει εκτίμησης και ασχολείται με τα κοινά και πολιτικά επί χρόνια. Έτσι η «μείωση» λοιπόν του ΚΙΕΦ είναι συνολικά περίπου 4.500 ψήφοι!

Ας δούμε όμως υπήρξε στην πραγματικότητα μείωση του Κόμματος, το οποίο παρουσίασε ένα ψηφοδέλτιο που συμπεριλαμβάνει όλα τα επαγγέλματα και είναι πολύ αξιόλογο.

Πρωτίστως να δούμε ότι στις ευρωεκλογές του 2019 υπήρξαν έγκυρα λιγότερα 4.300 ψηφοδέλτια σε όλη την Περιφέρεια. Υπήρξε πολύ μεγάλη φυγή από την μειονότητα στο εξωτερικό κυρίως λόγω της κρίσης. Όπως σε όλα τα μέρη έτσι και στην μειονότητα, ο ψηφοφόρος άρχισε και ψηφίζει με βάσει την ιδεολογία του, τα οικονομικά και κοινωνικά του συμφέροντα και κυρίως με βάσει την εθνοτική του καταγωγή.

Τα ίδια κάνουν στην περιοχή της Βορείου Ηπείρου (Νότια Αλβανία) που ο Ελληνισμός ψηφίζει το Ελληνικό «Κόμμα Ένωση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων» και το Ελληνικό κόμμα «Μέγκα» και αναδεικνύονται Έλληνες Δήμαρχοι και Έλληνες Βουλευτές. Η φυγή αυτή αναπληρώθηκε από τους νέους που ψήφισαν , οπότε και η πλάστιγγα δεν έγειρε και παρέμεινε αμετάβλητη. Επί πλέον δεν ήλθαν ψηφοφόροι από την Τουρκία για ενίσχυση του κόμματος. Και αυτό, όπως φαίνεται, γιατί η ηγεσία της μειονότητας δεν επιθυμεί να ψηφίζουν αυτοί που δεν ζούνε στην Ελλάδα για αυτούς και να αλλοιώνουν το εκλογικό αποτέλεσμα.

Η συσπείρωση του κόμματος ήταν η ίδια , όπως και το 2014. Για τον λόγο αυτό δεν υπήρξε ούτε μείωση, ούτε ήταν μια πολιτική κίνηση «επικίνδυνη» για τον τόπο, ούτε ήταν για εντυπωσιασμό. Ήταν πολιτική κίνηση ώστε η πολιτεία να ανασκουμπωθεί και να ενδιατρίψει στα προβλήματα της μειονότητας, που ξεκινούν από την ταυτότητα της μιας θρησκευτικής μειονότητας μέχρι τα οικονομικά της ζητήματα που αφορούν και αυτήν, όπως όλους τους πολίτες, αφού βιώνει τα ίδια προβλήματα και εργάζεται με σκοπό να τα εκμηδενίσει. Εργάζεται για την πρόοδο της χώρας, αλλά ζητά και αυτά τα οποία δεν έχει.

Ας παύσουν λοιπόν όλοι οι διερχόμενοι από την Δυτική Θράκη, θρακολογούντες ή ωτοακήκοες και μηδέποτε επισκεπτόμενοι την περιοχή «κινδυνολογούντες» ή παραμείνοντες επί κάποια φεγγάρια φοιτητές, στρατιωτικοί κ.λ.π δημοσιογραφούντες ή αναλυτές κατά το δοκούν, μακράν όμως της επιστημονικής έρευνας ευρισκόμενοι να διαφημίζουν την «πατριωτική τους πραμάτεια» και να φαίνονται γνώστες , αν και είναι αδαείς και κύμβαλα αλαλάζοντα που κάνουν ζημιά και δεν προσφέρουν στην περιοχή. Τους έχω άξιους να προτείνουν λύσεις θέτοντας το δάκτυλο τους «επί τον τύπον των ήλων» χωρίς να μας κουνούν το δάκτυλο τους από την πλατεία Κολωνακίου ! Θέματα όπως ταυτότητας, βακουφικών εκλογών, εκπαίδευσης, εκλογής Μουφτή κ.λ.π