«Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη, σε μετάφραση Κ.Χ. Μύρη, σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου, πρωτότυπη μουσική – σύνθεση Φοίβου Δεληβοριά και ενορχήστρωση Σταμάτη Σταματάκη.

Με μια στρωτή σκηνοθεσία του Γιάννη Μπέζου η θεατρική περιπέτεια δεν είχε εκπλήξεις που θα μπορούσαν να ξενίσουν το θεατή. Η υπόθεση βεβαίως και δύσκολη είναι αφού πρόκειται για παρωδία, αλλά και η όποια «μεταφορά» της στο σήμερα εγκυμονεί τον κίνδυνο να αγγίξει το χυδαίο.

Πρωταγωνιστές οι Γιάννης Μπέζος, ως Μνησίλοχος, Βλαδίμηρος Κυριακίδης ως Ευριπίδης και η Φωτεινή Μπαξεβάνη ως Κρίτυλλα.

Σε αυτό το έργο του Αριστοφάνη [450 – 380π.Χ] που μάλλον διδάχθηκε το 411 π.Χ, ο δήμος των γυναικών της Αθήνας συσκέπτεται πάνω σε τρία κομβικά σημεία. Την υπεράσπιση της αθηναϊκής δημοκρατίας, την απειλή της πόλης από τους Πέρσες και τη διασφάλιση της φήμης τους από τον τραγικό ποιητή Ευριπίδη.

Ο θίασος των 16 ηθοποιών λειτούργησαν με σύμπνοια, χωρίς όμως κάτι που να κάνει την ανατροπή, ώστε να «ακουμπήσουν» τον απαιτητικό θεατή. Υποκριτικά δεν υπήρξε υστέρηση, απλώς οι νοηματικοί κώδικες δεν υπηρετήθηκαν αρτίως, με αποτέλεσμα το δραματουργικό βάθος να μειονεκτεί.

Ο χορός των γυναικών, έκανε τη διαφορά, καθώς έπαιξαν με ζωντάνια, πάθος και σκηνική πειθαρχία, αποδίδοντας ένα αποτέλεσμα και αισθητικά και αφηγηματικά, ευέλικτο και ευθύβολο.

Οι Γιάννης Μπέζος και Βλαδίμηρος Κυριακίδης, αξιοπρεπείς, άμεσοι, με το γνωστό τους υποκριτικό εκτόπισμα κινούν τα ηνία της θεατρικής πράξης.

Ξεχώρισε η Φωτεινή Μπαξεβάνη, ένα πρόσωπο που αλωνίζει στη σκηνή με ταλέντο και εσωτερικότητα, όπου χρειάζεται. Η πληθωρικότητά της, θαυμαστή, ο λόγος πύρινος, η κίνηση και η έκφραση διεισδυτικές.

Πολύ καλές οι Νίκη Σερέτη, Ντένια Στασινοπούλου, Λαέρτης Μαλκότσης και Σταύρος Μαρκάλας, χωρίς αυτό να σημαίνει πως οι υπόλοιποι δεν ανταποκρίθηκαν με συνέπεια και αφοσίωση στο κάλεσμα των ρόλων τους.

Συντελεστές:

Παραγωγή Θεατρικές Επιχειρήσεις ΤΑΓΑΡΗ.
Οργάνωση παραγωγής Ντόρα Βαλσαμάκη.
Επικοινωνία Μαρκέλλα Καζαμία.
Λιτά σκηνικά Γιώργος Γαβαλάς, ενδεικτικά κοστούμια Βασιλική Σύρμα, εξαιρετική κίνηση Σεσίλ Μικρούτσικου, σωστοί φωτισμοί Χρήστος Τζιόγκας και μουσική διδασκαλία Νεφέλη Φασουλή.

Η μουσική του Φοίβου Δεληβοριά, δυνατή, αρμονικά δεμένη με τον ιστό του θεματικού πυρήνα.

Αξιολόγηση:

«Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη, σε μετάφραση Κ.Χ. Μύρη και σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου, είναι στο σύνολό της ικανοποιητική παράσταση, με ένα χορό γυναικών που διαθέτουν αξιοσημείωτο ταλέντο.