Τον υπουργό Εθνικής Αμύνης Πάνο Καμμένο μπορεί να τον κατηγορήσεις για πολλά, αλλά η πρωτοποριακή ιδέα άμεσης συνεργασίας της Πολεμικής και της Γενικής Αεροπορίας, για την πρόληψη πυρκαγιών και την παροχή βοήθειας στη διάσωση σε ολόκληρη την επικράτεια, αξίζει συγχαρητήρια.

Οι ιδιωτικές αερολέσχες αριθμούν περίπου στα 100.000 μέλη, ένα σημαντικό μέγεθος που θα μπορεί να προσφέρει στην εποπτεία των δασικών περιοχών της χώρας. Το κράτος θα καλύπτει το συνολικό κόστος των καυσίμων για τα αεροπλάνα και ταυτόχρονα θα εξοικονομεί κονδύλια εκατομμυρίων ευρώ.

 

3 2

 

Μια ώρα πτήσης ενός C-130, για να κάνει περιπολία για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών, κοστίζει όσο περίπου 500 πτήσεις αεροσκαφών και ελικοπτέρων της Γενικής Αεροπορίας. Αν κανείς υπολογίσει ότι το κόστος πτήσης ενός C-130 είναι περίπου 15.000 ευρώ, ενώ ενός ελαφρού αεροσκάφους -αν κανείς υπολογίσει όχι μόνο τα καύσιμα, αλλά και το πραγματικό κόστος στο οποίο συμπεριλαμβάνονται η ασφάλιση και η συντήρηση- είναι περίπου 100 ευρώ και ενός ελικοπτέρου περίπου 200 ευρώ.

 

Επίσης, είναι σημαντικό ότι οι αερολέσχες βρίσκονται παντού, σε όλη την Ελλάδα. Οι δυνατότητες κατάρτισης σχεδίων πτήσεων, που θα γίνονται σε συνεργασία της Πολεμικής Αεροπορίας με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, ιδιαίτερα τις ημέρες υψηλού κινδύνου, θα μπορούν να καλύψουν όλη την επικράτεια. Θα μπορούν να καλύψουν τη Θράκη, τη Μακεδονία, την Ήπειρο, την Κεντρική Ελλάδα, την Πελοπόννησο, τα νησιά του Ιονίου και του Αιγαίου και να προλάβουν αρκετές πυρκαγιές εν τη γενέσει τους.

 

Εκτός από τον τομέα αυτό, μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά -κατά τη χειμερινή περίοδο στα νησιά μας- του ΕΚΑΒ που πάσχει σε στόλο και προσωπικό. Ο συνδυασμός ιδιωτικής πρωτοβουλίας και κρατικού φορέα σ’ αυτό το επίπεδο θα σώσει πολλές ζωές. Οι διακομιδές θα γίνονται πιο γρήγορα και θα επανακτηθεί η εμπιστοσύνη των κατοίκων των παραμεθόριων περιοχών που νιώθουν «παιδιά ενός κατώτερου θεού».

 

  8

 

Τέλος, υπάρχει και η επενδυτική χροιά της δράσης αυτής, που θα δώσει τη δυνατότητα σε νέους ανθρώπους να εκπαιδεύονται στον εναέριο χώρο μας που διακρίνεται για τις καλές καιρικές συνθήκες σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Μια ανοικτή πρόσκληση προς τους λάτρεις των πτήσεων ιδιαίτερα στις νότιες και στις ανατολικές περιοχές με μια ηλιοφάνεια 360 ημερών το χρόνο, να αποτελέσει τη «Φλόριντα» της Ευρώπης. Βοηθά και η μορφολογία του ελληνικού εδάφους και ιδιαίτερα των νησιών, με δεκάδες αεροδρόμια, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να παρέχεται η δυνατότητα εκπαίδευσης αλλά και αύξησης του τουριστικού ρεύματος.