Η παρατεταμένη λιτότητα στη χώρα έχει οδηγήσει σε μαρασμό, το κλάδο του χειροποίητου ρούχου στην Αθήνα. Ένας από τους διασημότερους ράφτες , ο Τίμοθι Έβερεστ (Timothy Everest ) εξηγεί γιατί αισθάνεται ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να ανοίξει εδώ ένα κανάλι επικοινωνίας.

Ο Timothy Everest έχει ντύσει τους πιο ισχυρούς άνδρες του κόσμου. Η λίστα των πελατών του, περιλαμβάνει τον Μικ Τζάγκερ, τον Τομ Κρουζ και τον Ντέιβιντ Μπέκαμ. Επίσης, είναι ο Ρέιφ Φάινς και ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, καθώς και ο Γκόρντον Μπράουν.

Αλλά από τότε που ήταν ένας μαθητευόμενος στη Savile Row του Τόμι Νάτερ – ο άνθρωπος που έντυσε τους Beatles και τους Rolling Stones το 1960 – ο Ουαλλός ράφτης έχει την τάση να σκέφτεται πέρα από τα όρια. Στο ίδιο πνεύμα, αυτός είναι ο λόγος, που πρόσφατα, εμφανίστηκε στον ημιώροφο ενός high-end μπουτίκ στην Αθήνα.

 

«Είμαι πολύ παθιασμένος με την ιστορία της βρετανικής ραπτικής αλλά είμαι επίσης ένας μεγάλος οπαδός στην υπονόμευση της παράδοσης», λέει, προσθέτοντας ότι αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί υπήρξε επίσης ο  ενδυματολόγος σε ταινίες τόσο διαφορετικές όσο η Εξιλέωση, Mission Impossible, Μάτια ερμητικά κλειστά και Mama Mia!

«Σε εποχές όπως η σημερινή, σε μια πόλη όπως η Αθήνα, μπορείτε είτε να προχωρήσουμε μπροστά ή να τα παρατήσουμε. Ένα καλό κοστούμι θα σας ενθαρρύνει να κάνετε το πρώτο».

Αναγνωρίζει ότι η επιχειρηματική δραστηριότητα στην Αθήνα, στην καρδιά της κρίσης της ευρωζώνης μπορεί να φαίνεται περίεργο. Στόχος του είναι να επαναπροσδιορίσει την σύγχρονη γκαρνταρόμπα. Ένα από τα χειροποίητα σακάκια του απαιτεί 42 ώρες για να ραφτεί και, όπως και τα περισσότερα από τα ενδύματα του, δεν είναι φτηνά.

 

Όμως, αν και ατελιέ του στο East End του Λονδίνου είναι όνειρο μακρινό, ήταν το στυλ του και η περίφημη λίστα των πελατών του που κοσμούσαν την βιτρίνα της μπουτίκ Mah Jong στην περιοχή του Κολωνακίου στην Αθήνα τις παραμονές των Χριστουγέννων, προσέλκυσε μια εμφατική πελατεία . Εκείνοι που εμφανίστηκαν αποφασισμένοι να αγοράσουν ένα από τα «κομμάτια των επενδύσεων» Everest περιλαμβάνονται δικηγόροι, κοσμηματοπώλες, ιδιοκτήτες της εταιρείας, σχεδιαστές μόδας και οι τραπεζίτες.

«Η ζωή συνεχίζεται», λέει ο Θεμιστοκλής Ζυγουράκης ένας από τους τυχερούς. «Μπορείτε να σκεφτείτε ότι δεν έχει νόημα να πληρώσει € 3.000, το ισοδύναμο των έξι ή επτά μισθούς, για ένα κοστούμι, αλλά έχω εργαστεί 40 χρόνια και αξίζω να έχω ένα καλό κοστούμι. «Αγόρασα αυτά τα παπούτσια πριν από 20 χρόνια και είναι σαν καινούργια ακόμα και σήμερα. Είναι πολύ πιο λογικό, από οικονομική άποψη, να αγοράζεις μια φορά,ένα ποιοτικό προιόν από ό, τι πολλές φορές».

 

 Ο κ,Ζυγουράκης ο οποίος διευθύνει μια εταιρεία εισαγωγής εμπορίας χαρτοπολτού αναφέρεται στα έξι χρόνια ύφεσης, η χειρότερη στη μεταπολεμική ιστορία.»Είναι φοβερό αυτό που βρίσκεται μπροστά μας,τα πάντα είναι σε ερείπια. Η μεσαία τάξη έχει καταστραφεί ολοσχερώς. Η υποδομή της κοινωνίας μας χωρίς να χαλάσει».

 

Αλλά οι κρίσεις προσφέρουν επίσης την ευκαιρία. Το μυστικό της επιτυχίας, λέει, είναι να πηγαίνουμε κόντρα στο ρεύμα,ξεκινώντας με την αγορά του ένα κοστούμι. Να προσλάβουμε  κόσμο, να  αυξήσουμε έστω λίγο τους μισθούς, να επεκτείνουμε  την επιχείρησή μας, κάνετε το αντίθετο από αυτό που κάνουν όλοι οι άλλοι.

 

Στο ίδιο μήκος κύματος ο εμπνευστής της ιδέας

Ο Ηλίας Βλαχάκης, ιδιοκτήτης αρχιτέκτονας  του Mah Jong, γνωρίζει πως υπάρχει η ελίτ της χώρας  εξακολουθεί να ξοδεύουν καλά,να απολαύνουν Πόρσε, γιοτ και τις διακοπές στο Γκστάαντ, και όλοι έχουν εν μέρει την »ικανότητα» να αποφύγουν τους φόρους. Έτσι η απόφαση να φέρει έναν από τους κορυφαίους  ράφτες της Βρετανίας στην Αθήνα, σε τέτοιες δύσκολες εποχές δεν είχε μεγάλο ρίσκο. 

Η επιτυχία ήταν τόσο απρόσμενη ώστε ο επιφανής Τίμοθι  Έβερεστ  θα επιστρέψει στην Αθήνα την άνοιξη.