Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης μηχανεύεται τρόπους αύξησης είσπραξης των τελών κυκλοφορίας με ένα«ταχυδακτυλουργικό» τρικ.

Αν δηλαδή κάποιος δεν μπορεί να πληρώσει εφάπαξ τα τέλη, ιδιαίτερα των οχημάτων μεγάλου κυβισμού, θα καταβάλει ένα μέρος και τα υπόλοιπα με ένα έξτρα φόρο στη βενζίνη.
Συνδέονται η χρήση του αυτοκινήτου με τα χιλιόμετρα που διανύει ετήσια ένας οδηγός. Πέρα λοιπόν από τον ΕΦΚ και τον αυξημένο ΦΠΑ, ομάδα του υπουργείου, όπως ομολόγησε ο υπουργός, μελετά μερικά ακόμα… λεπτά στο λίτρο καυσίμου. Στόχος, το μέτρο να εφαρμοστεί από το 2017.

Οι βενζινοπώλες από την πλευρά τους κρούουν τον κώδωνα στην κυβέρνηση λέγοντας πως δεν θα αυξηθούν οι εισπράξεις για το κράτος με αυτές τις επιβαρύνσεις. Επισημαίνουν μάλιστα πως τον τελευταίο καιρό αυξήθηκε η τιμή του αργού πετρελαίου στα 50 δολάρια και οι τζίροι τους πέφτουν συνεχώς.

Το χτύπημα για την αγορά του αυτοκινήτου είναι θανάσιμο, αφού από την 1η Ιουνίου σταματά και το μέτρο της απόσυρσης. Είχε δώσει βαθιά ανάσα στο χώρο και τώρα οι συντελεστές ταξινόμησης αυτοκινήτων μεσαίας και μεγάλης κατηγορίας θα τραβήξουν τη λιανική τιμή τους.

Το ποσοστό αντικατάστασης παλιών με καινούργια αυτοκίνητα είχε συνεχώς αυξητικές τάσεις, από το 58,8% το 2011 στο 87,8% το 2015. Τα σημεία πώλησης όμως μειώθηκαν από 2.500 σε 1.500 και έχασαν τη δουλειά τους πάνω από 11.000 άτομα.