Της Ρεβέκκας Ερμείδου

Η μουσική βιομηχανία όπως τη γνωρίζαμε έχει πεθάνει. Πιο πρόσφατη ένδειξη αυτού αποδείχθηκε ο Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, ο οποίος έγινε αυτό το μήνα κορυφαίος καλλιτέχνης του 2016 σε όρους πωλήσεων CD.

Ο Μότσαρτ χρωστά αυτή τη νίκη σε μια κασετίνα που κυκλοφόρησε στις 28 Οκτωβρίου με αφορμή τη 225η επέτειο από το θάνατό του και η οποία πούλησε 1,25 εκατ. CDs σε μόλις πέντε εβδομάδες. Απλά χάριν σύγκρισης, το Views του Drake χρειάστηκε το διπλάσιο χρόνο για να περάσει το όριο του ενός εκατομμυρίου.

 

Η συλλογή που κυκλοφόρησε στα τέλη Οκτωβρίου «αποτελεί καρπό μελέτης, σχεδιασμού και επιμέλεια ετών», σύμφωνα με την Universal Music Group.

 

Βέβαια, θα μπορούσε να υποπτευθεί κανείς πως ο κόσμος δεν ανέπτυξε ένα ξαφνικό πάθος για την κλασική μουσική. Μάλιστα, όπως έχουν επισημάνει κάποια μουσικά blogs, ο αριθμός του 1,25 εκατ. έχει προκύψει από ξεχωριστό συνυπολογισμό του κάθε μεμονωμένου CD. Κάθε κασετίνα περιέχει 200 CDs, επομένως μόλις 6.000 άνθρωποι «ευθύνονται» για τη φετινή… δισκογραφική επιτυχία του Αυστριακού συνθέτη.

 

doueto

 

Ωστόσο, και πάλι, οι αριθμοί λένε μια ενδιαφέρουσα ιστορία για το πώς διαμορφώνεται σήμερα η μουσική βιομηχανία: το «Mozart 225» κοστίζει 500 δολάρια στο Amazon, πράγμα που σημαίνει πως 6.000 άνθρωποι ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν μισό χιλιάρικο για μια συλλογή κλασικής μουσικής. Την ίδια ώρα, εφόσον με μόλις 10 δολάρια ένας ακροατής απολαμβάνει απεριόριστο ψηφιακό streaming, κανείς δεν ξοδεύει δεκάρα σε μεμονωμένα albums.

 

Οι θαυμαστές του Μότσαρτ ακόμη πληρώνουν για μουσική. Οι θαυμαστές του Drake, της Beyoncé και του Kanye West, όχι και τόσο.