Κείμενο-φωτογραφίες: Κώστας Κουφογιώργος

Ο καιρός εξαιρετικός και χωρίς υποψία βροχής, πράγμα κάπως σπάνιο στην περιοχή αυτή, πλήθος κόσμου και μια συλλογή κλασσικών αυτοκινήτων κάθε τύπου και εποχής που ήρθαν να αγωνιστούν σε μια από τις ιστορικότερες πίστες στον κόσμο.

Τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν, ενώ στα πέριξ της πίστας έγινε ένα πολύ όμορφο μποτιλιάρισμα από αυτοκίνητα που ήθελαν να συμμετάσχουν στην εκδήλωση αλλά και από αυτούς που περίμεναν την σειρά τους για να μπουν στο Nordschleife , την παλιά χάραξη της πίστας που είναι σχεδόν πάντα ανοιχτή για ιδιώτες που θέλουν να δοκιμάσουν την τύχη τους στις αμέτρητες στροφές, τις ανηφόρες και τις κατηφόρες της “πράσινης κόλασης”.

 

2parmal

 

Η πίστα εγκαινιάστηκε την δεκαετία του ’20 και αν και δεν είναι η παλιότερη είναι μακράν η ιστορικότερη στην Γερμανία και από τις σημαντικότερες στον κόσμο. To όνομά της το πήρε από το ερειπωμένο κάστρο του Nuerburg που βρίσκεται στην περιοχή και ήταν γνωστή για την δυσκολία της. Ο προπολεμικός πρωταθλητής των Grand Prix Rudolf Caracciolla είχε πει ότι μια νίκη στο Nuerburgring ισοδυναμεί με 5 στη Monza. 

 

Τη δυσκολία της πίστας χειροτέρευε και το κλίμα της περιοχής με την πολύ βροχή και την ομίχλη.Η πίστα σταμάτησε να χρησιμοποιείται στην Formula 1 την δεκαετία του ’70 , μετά το ατύχημα του Niki Lauda που λίγο έλειψε να του στοιχίσει την ζωή.

 

Η σύγχρονη χάραξη εγκαινιάστηκε το 1984 και επικοινωνεί με την παλιά. Είναι η σημαντικότερη πίστα στην Γερμανία μαζί με αυτή του Hockenheim. O απόλυτος χρόνος στην παλιά χάραξη ανήκει εδώ και 23 χρόνια στον Steffan Bellof.

 

3pista kastro

 

Πολλά και ενδιαφέροντα υπήρχαν για να δει κάποιος το Σαββατοκύριακο 13 και 14 Αυγούστου που έγινε η εκδήλωση. Στα παλιά Padddocks που κάθε Box έχει το όνομα ενός γνωστού οδηγού, ήταν σταθμευμένα πολλά ιστορικά αυτοκίνητα, από την περίοδο 1930/1950, τα οποία αργότερα βγήκαν για μια γρήγορη βόλτα στο Nordschleife.

 

Από διάφορες προπολεμικές SS Jaguar, Lagonda και Bentley μέχρι Mercedes SSK που την δεκαετία του ’20 ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένες στους αγώνες με το παρατσούκλι “λευκός Ελέφαντας”. Μιά Maserati Bird Cage και μιά Bugatti δέχονται τις περιποιήσεις των ιδιοκτητών τους πριν τον αγώνα ενώ λίγο πιο πέρα μία Jaguar E type που έχει μετατραπεί σε …νεκροφόρα τραβάει τα βλέμματα.

 

4kapnopista

 

Το Σάββατο ξεκίνησε μεταξύ άλλων με δοκιμές πρωτοτύπων από τις δεκαετίες ΄60 και ΄70.Πιο πληθωρική η παρουσία της Lola T70 και τον ήχο του οχτακύλινδρου μοτέρ της Chevrolet , ενώ ξεχωριστές παρουσίες ήταν και οι Can Am McLaren από το ομώνυμο πρωτάθλημα της Βόρειας Αμερικής. Από τους αγώνες αντοχής δεν μπορεί να λείπει και η Porsche με τις 906 και 904.

 

Η συνέχεια άνηκε στην Opel η οποία έκανε μερικές βόλτες επίδειξης με κάποια από τα κλασσικότερα αγωνιστικά της ιστορίας της.Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ιστορία ενός από αυτά, του Calibra DTM 4X4 από το 1995. Τα πρώιμα ηλεκτρονικά, όπως και το ABS που τότε επιτρεπόταν στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα, ήταν πολύ δύσκολο να επαναλειτουργήσουν αφού πολλά από τα τσιπ είχαν καταστραφεί με τον καιρό.

 

5anokato

 

Στην επίδειξη συμμετείχαν και δύο Ascona που οδήγησε ο Walter Roehrl, η μία, η κιτρινόμαυρη ήταν αυτή που του έδωσε την νίκη στο Ακρόπολις του 1975 και η δεύτερη στα χρώματα της Rothmans αυτή που του έδωσε το δεύτερο του πρωτάθλημα τo 1982.

 

Πλησιάζοντας το μεσημέρι οι εξέδρες είχαν αρχίσει να γεμίζουν και το πρόγραμμα έλεγε κάτι για αργές πλαγιολισθήσεις κάνοντάς μας να νομίζουμε ότι θα ήτανε κάποια επίδειξη Drift. Αντί όμως κάποιων Ιαπωνικών “τουρμπισμένων” πισωκίνητων , βγήκε από τα πίτς ένα κονβόι ιστορικών ράλι αυτοκινήτων με πρώτο ένα Audi Sport Quattro στα χρώματα της HB από το 1982.

 

6treisgiokohama

 

Η υπόλοιπη παρέα αποτελούνταν από τα MG Metro 6R4 Group B, Ford RS200 Group B, Renault 5 Turbo, Ford Escort WRC, Skoda Octavia WRC, Porsche 911 Rally, Renault Alpine II, Ford Escort Mk1, Ford RS2000, Alfa Romeo GTV Turbodelta, Opel Ascona 400 και το κλασικό Saab 96 V4.

 

{source}
<iframe width=»640″ height=»360″ src=»https://www.youtube.com/embed/d62_UbB6M5s» frameborder=»0″ allowfullscreen></iframe>
{/source}

 

Την παράσταση έκλεψε όμως το πλήρωμα της Mercedes SLC 500 από το Ράλι Ακτής Ελεφαντοστού του 1980 το οποίο σε κάθε στροφή έδωσε ρεσιτάλ πλαγιολίσθησης που έκλεισε με donuts και burn out ξεσηκώνοντας τους θεατές.

 

Ενδιαφέρουσα είναι πάντα και η βόλτα στα Padocks, ο χώρος δηλαδή που οδηγοί και μηχανικοί προετοιμάζουν τα αυτοκίνητα τους, , ενώ υπάρχουν και κιόσκια εταιριών αυτοκινήτων και πλήθος εκθετών που πωλούν από μοντέλα αυτοκινήτων μέχρι βιβλία και ρούχα. Ανάμεσα στο πλήθος των επισκεπτών περνάνε και διάφορα αυτοκίνητα που κατευθύνονται στα πιτς ή στην πίστα.

 

7tesseriw paliews

 

Μέσα σε αυτό το “πανηγύρι” διακρίναμε τα Audi 90 IMSA, Ferrari 512 BB Lemans, De Tomaso Pantera, Zackspeed Ford Escort Turbo DRM GR5, Rover Vitesse DTM, ISO Grifo Bizzarini, ΒΜW M1, Ford Gt40, μία Porsche 936 που κάποτε είχε οδηγήσει ο Steffan Bellof και τέλος τη σπάνια Lancia 037 Stradale.

 

Ταυτόχρονα διάφορα μονοθέσια από την κατηγορία Junior ζεσταίνουν τους κινητήρες τους ενώ ο επισκέπτης μπορεί να δει και τα αυτοκίνητα από το πίσω μέρος των πιτς. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε τον ήχο του κλασικότερου κινητήρα στην ιστορία της Formula 1, του Ford Cosworth DFV ο οποίος στην περίπτωση αυτή κινούσε μία Tyrell.

 

8synergeiq

 

Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι το συγκεκριμένο μοτέρ κέρδισε τίτλους και αγώνες με τις Lotus,Tyrell, Brabham, Williams, Shadow, Penske, March, Ligier, McLaren, Matra κυριαρχώντας στο θεσμό από το 1967 μέχρι το 1982. 

 

Αφήνουμε τα Paddock για να γυρίσουμε στην πίστα μιάς και σειρά έχουν τα μονοθέσια της Formula 1 μέχρι το 1960 για κατατακτήριες δοκιμές. Συχνά δαγκώνεσαι βλέποντας τους πιλότους να πιέζουν στο όριο τα πολύτιμα μονοθέσια όπως μία Ferrari Dino του 1958 , αλλά και μία σπάνια δωδεκακύλινδρη Maserati 250, παραλλαγή της κλασσικής εξακύλινδρης 250F που συμμετείχε επίσης στον αγώνα και κέρδισε δύο πρωταθλήματα οδηγών του 1954 κασι του 1957 στα χέρια του Juan Manuel Fangio.

 

9palies ekuesh

 

Ο Αργεντινός έγραψε με αυτό το αυτοκίνητο ιστορία στο Nordschleife το 1957 κερδίζοντας στον τελευταίο γύρο τον Mike Hawthorn έχοντας ξεκινήσει με μειονέκτημα 22 δευτερολέπτων!

 

Άλλη μιά σπάνια παρουσία είναι και η Tec Mec, μιά μικρή ομάδα που δεν ευτύχησε στην Formula 1 συμμετέχοντας σε ένα μόνο Grand Prix το 1959. H Tec Mec χρησιμοποιούσε κινητήρες της Maserati.Ούτε όμως η Αμερικανική Scarab και η Αγγλική Aston Martin κατάφεραν τίποτα στα σιρκουϊ εκείνης της εποχής αλλά αυτό δεν τις εμποδίζει να μπαίνουν “βολίδα” στην πρώτη φουρκέτα μετά την εκκίνηση.

 

Πιο νωχελικά κινούνται δύο προπολεμικά αγωνιστικά της Αlfa Romeo, της Talbot-Lago και της Αγγλικής ERA λόγω ηλικίας και …δυσκολίας όπως φανερώνει η μάχη των οδηγών με τα τεράστια τιμόνια.

 

{source}
<iframe width=»640″ height=»360″ src=»https://www.youtube.com/embed/Urc8k0FbNUk» frameborder=»0″ allowfullscreen></iframe>
{/source}

 

Στη συνέχεια σειρά είχαν μονοθέσια της Formula 1 από την δεκαετία του ΄70 αλλά και από τις αρχές της δεκαετίας του ΄80 , όλα με κινητήρες της Ford όπως Williams, Brabham, Shadow, Tyrell, Lotus και Surtees. Αυτή η περίοδος της Formula 1 ήταν η πλέον ανταγωνιστική αφού τα μονοθέσια ήταν απλά κατασκευασμένα, το κόστος χαμηλό, άρα ο καθένας είχε ελπίδα για την νίκη. Άλλες εποχές.

 

Όσο πλησίαζε το απόγευμα επικρατούσε το αδιαχώρητο στις εξέδρες, στα πιτς και στα Paddocks αλλά και γύρω από την πίστα.Ουρές ιστορικών αυτοκινήτων είχαν πλημμυρίσει τους γύρω δρόμους , ενώ τα παρκινγκ είχαν γεμίσει από μικρά επιβατικά και τροχόσπιτα. Στο τριήμερο της εκδήλωσης εμφανίστηκαν αυτοκίνητα από το 1930 μέχρι σύγχρονα και από μονοθέσια μέχρι λιμουζίνες.

 

Ταυτόχρονα και μιας και η πίστα βρίσκεται σε μία απομονωμένη περιοχή , ο στενός δρόμος που συνδέει τις εγκαταστάσεις του Nuerburgring με την Εθνική οδό είχε ένα σχετικό μποτιλιάρισμα κάτι που ίσως και να ήταν και καλό αφού πολλοί θα έμπαιναν σε πειρασμό να μιμηθούν αυτά που μόλις είδαν στην πίστα με ίσως άσχημες συνέπειες…

 

Επεξηγήσεις Φωτογραφιών:

1. Εκδήλωση κλασσικού αυτοκινήτου χωρίς 911 δεν γίνεται.
2. Μία Lotus και μία Brabham από το παρελθόν.
3. Το Κάστρο που έδωσε το όνομα του στην πίστα.
4. Στο Nuerburgring επιτρέπεται το κάπνισμα.
5. Πάνω: Ford RS 200 -Porsche 911 Rally. Κάτω: Skoda Octavia WRC
6. Παρούσα και η Opel
7. Πάνω δεξιά μια Alfa Romeo του 1935.Πάνω αριστερά μία Ferrari F1 Dino 1958. Κάτω αριστερά μία Lister Jaguar του 1957. Κάτω δεξιά μία Maserati 250 F του 1957 και μια ERA του 1935.
8. Paddocks με ονόματα διασήμων οδηγών. Δύο Maserati και μία Bugatti δέχονται τις περιποιήσεις των ιδιοκτητών τους.
9. Πάνω αριστερά η Porsche του Bellof. Πάνω δεξιά: Zackspeed Ford Escort Turbo. Κάτω αριστερά: Mercedes 500SSK. Κάτω δεξιά: Iso Grifo Bizzarrini

 

Eπεξηγήσεις Βίντεο:

Μία Mercedes SLC500 δίνει Show στο Nuerburgring
https://youtu.be/d62_UbB6M5s
O ήχος του Ford Cosworth V8.
https://www.youtube.com/watch?v=Urc8k0FbNUk