Σε  κλίμα διάθεσης συνεργασίας και συζήτησης πραγματοποιήθηκε σήμερα η συνάντηση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη, με τα Διοικητικά Συμβούλια της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).

Ο κ. Φίλης τοποθετήθηκε πολύ συγκεκριμένα απέναντι στα ερωτήματα που έθεσαν οι Ομοσπονδίες, ενώ επανέλαβε ακόμη μια φορά πως «το σημερινό δημόσιο σχολείο μετά από πέντε χρόνια σκληρής δημοσιονομικής λιτότητας στέκεται όρθιο χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί».

Η συζήτηση βασίστηκε κυρίως σε θέματα όπως ο Εθνικός Διάλογος, οι διορισμοί των εκπαιδευτικών, τα κενά στα σχολεία, οι αλλαγές στην Ειδική Αγωγή και τα hotspots. Πιο συγκεκριμένα:

 

Εθνικός Διάλογος

Ο διάλογος με τους εκπαιδευτικούς και τους φορείς τους, αλλά και τον καθένα ξεχωριστά, είναι μία επιδίωξη της κυβέρνησης η οποία συνεχίζεται και επιβεβαιώνεται ως προς τα αποτελέσματά του. Η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει τον εθνικό και κοινωνικό διάλογο για τη δημοκρατική μεταρρύθμιση στο χώρο της εκπαίδευσης. Προχωρούμε αυτόν το διάλογο σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό κόσμο και θα έχουμε αποτελέσματα πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς προκειμένου να μας βρει η νέα χρονιά έτοιμους βήμα βήμα για την υλοποίηση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

 

Πιστεύουμε στο στόχο αυτό: έχουμε όλοι θέσει τις προτεραιότητές μας να αλλάξει το δημόσιο σχολείο, να γίνει πιο αξιόπιστο. Ένα σχολείο ισότητας όπου όλοι οι πόροι που διατίθενται από τον Έλληνα πολίτη, είτε είναι ελληνικοί είτε ευρωπαϊκοί, να αξιοποιούνται χωρίς υποψία σπατάλης.

 

Διορισμοί

Έχουμε τριετές συγκεκριμένο σχέδιο για 20.000 διορισμούς, αρχής γενομένης από το 2016. Η κυβέρνηση από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχει θέσει το στόχο να λειτουργήσουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο από την πρώτη μέρα χωρίς προβλήματα στη στελέχωση του προσωπικού. Ήδη υπάρχει μία επιτροπή που επεξεργάζεται ζητήματα εκλογίκευσης στη διάθεση του προσωπικού και το θέμα των διορισμών.

 

Για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια θα γίνουν μαζικοί διορισμοί μόνιμου προσωπικού στην εκπαίδευση. Το θεωρούμε αναγκαίο για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου. Και αυτή ακριβώς η επιδίωξη, η αναβάθμιση και η στήριξη του δημόσιου σχολείου, υπηρετείται από την κυβέρνηση και από το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου. 

 

Κενά

Τα κενά είναι λιγότερα από πέρσι και πρόπερσι και δεν επηρεάζουν την κύρια λειτουργία του σχολείου. Επειδή μιλάμε για 140.000 εκπαιδευτικούς, σε ένα βαθμό υπάρχουν κενά που δημιουργούνται από ασθένειες, άδειες κύησης κ.λπ. Αντιμετωπίζονται αυτά τα κενά με προσλήψεις αναπληρωτών.

 

Για το πρόβλημα ορισμένων πλασματικών κενών που υπάρχουν γίνεται μια συζήτηση επ’ αυτού. Αυτό δεν αφορά το σύνολο της εκπαίδευσης αλλά ορισμένες πλευρές και ορισμένους εκπαιδευτικούς. Είναι θέμα που και αυτό αντιμετωπίζεται επειδή ούτε ένα ευρώ του Έλληνα φορολογούμενου δεν πρέπει να μην αξιοποιείται.

 

Ειδική Αγωγή

Με τις διοικήσεις των Ομοσπονδιών συζητήσαμε και το θέμα της Ειδικής Αγωγής. Υπάρχει μία τροπολογία στη Βουλή που καθιερώνει την επικρατέστερη σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες επιλογή της συμπεριληπτικής διδασκαλίας στην Ειδική Αγωγή. Αυτή η επιλογή σημαίνει όχι στην γκετοποιήση των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Αυτό δεν σημαίνει μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, αντιθέτως θα έχουμε για πρώτη φορά στην ειδική εκπαίδευση από τον Σεπτέμβριο μόνιμο και περισσότερε προσωπικό.

 

Επίσης φέτος για πρώτη φορά στην Ειδική Αγωγή, σε σχέση με άλλες χρονιές, είχαμε προσλήψεις αναπληρωτών κατά 50% παραπάνω.

 

Ηοtspots και μαθητές

Είμαστε ως κυβέρνηση υπέρ της κινητοποίησης των πολιτών. Όμως με βάση ορισμένες αξίες και δημοκρατικά ιδανικά. Δεν είναι δυνατό να παρωθούνται σε κινητοποιήσεις παιδιά των Δημοτικών Σχολείων με τη ρητορική του μίσους. Όσοι το κάνουν αυτό δεν έχουν σχέση με την ελληνική παράδοση της φιλοξενίας ούτε με τη δημοκρατία στη χώρα μας.