Του Νίνου Φένεκ Μικελίδη

Σε μια κοινωνία απληστίας και διαφθοράς.

 

**** 1/2 – Η γη της επαγγελίας

Ziemia obiecana. Πολωνία, 1975. Σκηνοθεσία-σενάριο: Αντρέι Βάιντα. Σενάριο: Αντρέι Βάιντα. Ηθοποιοί: Ντανιέλ Ολμπρίτσκι, Βόιτσεκ Ψόνιακ, Αντρέι Σεβέριν, Άννα Νερεμπέσκα. 179′

 

Επανέκδοση ενός από τα πιο σημαντικά έργα του μεγάλου Πολωνού σκηνοθέτη, Αντρέι Βάιντα, βασισμένου στο μυθιστόρημα του συμπατριώτη του, νομπελίστα Βλαντισλάβ Στάνισλαβ Ρέιμοντ.

Στα τέλη του 19ου αιώνα, περίοδο μεταβατικής περιόδου (από τη φεουδαρχία στη βιομηχανική επανάσταση), στην πόλη του Λοτζ, κέντρο κλωστοϋφαντουργικής παραγωγής, τρεις, διαφορετικών τάξεων και εθνοτήτων, φίλοι, ένας Πολωνός ευγενής, ένας Γερμανός μετανάστης και ένας Εβραίος επιχειρηματίας, συνεργάζονται για να ιδρύσουν το δικό τους εργοστάσιο. Μια επιχείρηση που θα οδηγήσει σε συγκρούσεις, αδίστακτη εκμετάλλευση, προδοσίες, συμφεροντολόγους γάμους και ηθική κατάπτωση.

 

Ευκαιρία για τον Βάιντα για να μας παρουσιάσει, μέσα από μελανά χρώματα, την εικόνα μιας μεταβατικής περιόδου στην ιστορία της χώρας του, περίοδο σκληρών ταξικών συγκρούσεων αλλά και συγκρούσεων εξουσίας, απληστίας, διαφθοράς, εξαθλίωσης και απάνθρωπης εκμετάλλευσης των κατώτερων τάξεων.

Με βάση ένα εξαιρετικό σενάριο, βασισμένο στο βιβλίο (1897) του συμπατριώτη του, νομπελίστα συγγραφέα, Βλαντισλάβ, Στάνισλαβ Ρέιμοντ, με αδρά και σε βάθος σκιαγραφημένους χαρακτήρες, με μια κάμερα σε συνεχή κίνηση, να περιφέρεται μέσα από σκοτεινούς, βρόμικους δρόμους, εγκαταλειμμένα σπίτια, καταγράφοντας με λεπτομέρεια τους χώρους και την κοινωνικοπολιτική ατμόσφαιρα, και με τον Νταντιέλ Ολμπρίτσκι να δίνει μια εξαιρετική ερμηνεία στο ρόλο του ιδεαλιστή ευγενή που σταδιακά μετατρέπεται σε αδίστακτο καπιταλιστή, ο Βάιντα έφτιαξε μιαν από τις πιο δυνατές και συγκλονιστικές ταινίες του, που δεν έχασε τίποτα από τη δύναμη και την ομορφιά της.

 

ispaniki

 

*** Με απόκρυψη

Retribution/El desconocido. Ισπανία, 2015. Σκηνοθεσία: Ντάνι Ντε λα Τόρε. Σενάριο: Αλμπέρτο Μαρίνι. Ηθοποιοί: Λουίς Τόσαρ, Χαβιέ Γκουτιέρεζ, Ελβίρα Μίνγκεζ. 104′

 

Με σωστή ατμόσφαιρα και ρυθμό θρίλερ του πρωτοεμφανιζόμενου Ισπανού σκηνοθέτη Ντάνι ντε λα Τόρε, γύρω από ένα τραπεζίτη οικογενειάρχη, οποίος, πηγαίνοντας τα παιδιά του στο σχολείο, πληροφορείται με ανώνυμη κλήση μέσα από ένα κινητό τηλέφωνο που βρίσκει στο αυτοκίνητου του, πως αν δεν συγκεντρώσει ένα σημαντικό ποσό, το αυτοκίνητου του θα ανατιναχτεί με βόμβα που βρίσκεται κάτω από το κάθισμά του.

 

Εκτός από το δοσμένο με σωστές δόσεις σασπένς, που θυμίζει αμερικανικό σινεμά, και που σε κρατάει συνεχώς με τη ψυχή στο στόμα, ο σκηνοθέτης βρίσκει την ευκαιρία να καταπιαστεί και με γενικότερα κοινωνικά θέματα – όπως αυτό της κρίσης των τραπεζών και της ανεργίας – και να αποσπάσει μια εξαιρετική ερμηνεία από τον πρωταγωνιστή του, Λούις Τόσαρ.

 

thrilerr

 

ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

** 1/2 – ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ 2 (The Conjuring 2). ΗΠΑ, 2016. Σκηνοθεσία: Τζέιμς Γουάν. Σενάριο: Κάρι Χέις. Ηθοποιοί: Βέρα Φαρμίγκα, Πάτρικ Γουίλσον, Μάντισον Γουλφ. 133′

Επιστροφή του Τζέιμς Γουάν στην ατμόσφαιρα του πρώτου του θρίλερ τρόμου, γύρω από φαντάσματα και παραφυσικές δραστηριότητες που με τόση δεξιοτεχνία ξέρει να δημιουργεί, αν και, τη φορά αυτή, χωρίς ιδιαίτερη ανανέωση. Τώρα το δίδυμο των ερευνητών φτάνουν στο στοιχειωμένο σπίτι μιας αγγλικής οικογένειας για να ξορκίσουν το κακό. Ήχοι, κραυγές, αντικείμενα που περιφέρονται και ξορκισμοί αλά-Εξορκιστής, χρησιμοποιούνται αφειδώς από τον Γουάν για τη δημιουργία της απειλητικής ατμόσφαιρας και του αναγκαίου σασπένς.

 

oikogeneia

 

**1/2- ΛΟΛΟ (Lolo). Γαλλία, 2015. Σκηνοθεσία-σενάριο: Ζουλί Ντελπί. Ηθοποιοί: Ζουλί Ντελπί, Ντανί Μπουν, Βενσάν Λακόστ, Καρέν Βιάρ. 99′

 

Στη διάρκεια των διακοπών της στο Μπιαρίτζ, μια σαραντάχρονη Παριζιάνα, στέλεχος στο χώρο της μόδας, γνωρίζει κι ερωτεύεται ένα νέο, τον οποίο ο έφηβος γιος της, όταν επιστρέφει στο Παρίσι, προσπαθεί να απομακρύνει από αυτήν. Διασκεδαστική, ρομαντική κωμωδία, με την Ντελπί, με σενάριο γραμμένο από την ίδια, να καταγράφει με λεπτότητα και διεισδυτικότητα, τις σχέσεις ανάμεσα στα δυο φύλα αλλά και να σχολιάζει, με χιούμορ, τις διάφορες κοινωνικές και άλλες καταστάσεις.

 

{source}
<iframe width=»640″ height=»360″ src=»https://www.youtube.com/embed/4a0IE_gSMYI» frameborder=»0″ allowfullscreen></iframe>
{/source}