Με διαφοροποιημένο πρόγραμμα θα κλείσει τελικά ο χειμερινός κύκλος των τακτικών συναυλιών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, λόγο απουσίας του Διευθυντή της καθώς ταλαιπωρείται  από εποχική ασθένεια. Αντί την «Συμφωνία αρ.5», θα παρουσιαστεί η «Συμφωνία αρ.4» του Γκούσταβ Μάλερ.

Η ΚΟΑ την Παρασκευή 3 Ιουνίου κλείνει τον φετινό χειμερινό κύκλο και αυτός ήταν ο λόγος που δεν μπορούσε να αναβληθεί η συναυλία πάρα την απουσία του Στέφανου Τσιαλή. Η Συμφωνία αρ. 4 θα παρουσιαστεί με αρχιμουσικό, τον έμπειρο και διακεκριμένο Μιχάλη Οικονόμου μαζί τη σπουδαία σοπράνο Μυρσίνη Μαργαρίτη.

 

«Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ζητά συγγνώμη για την αναστάτωση και πληροφορεί όσους ακροατές είχαν προαγοράσει τα εισιτήριά τους ότι μπορούν είτε να προσέλθουν στη συναυλία της Παρασκευής κανονικά, είτε να ζητήσουν την επιστροφή των χρημάτων τους από τα ταμεία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, 115 21 Αθήνα Τηλ. Εισιτηρίων: 210 7282333), έως και την ερχόμενη Παρασκευή 10 Ιουνίου».

 

Από τις δημοφιλέστερες και ίσως η πιο «φωτεινή» από τις Συμφωνίες του Μάλερ, η 4η γράφτηκε μεταξύ 1899-1900. Με αυτήν ο συνθέτης ολοκλήρωσε μια συμφωνική «τριλογία», τα μέλη της οποίας (Συμφωνίες αρ.2, 3 και 4 ) έχουν εύστοχα χαρακτηρισθεί ως «Οι Συμφωνίες του Μαγικού Κόρνου», παραπέμποντας έτσι στη συλλογή λαϊκών γερμανικών τραγουδιών Des Knaben Wunderhorn («Του παιδιού το μαγικό κόρνο»), η οποία είχε εμπνεύσει τον Αυστριακό συνθέτη.

 

Oikonomou

Το τέταρτο και τελευταίο μέρος της Τέταρτης Συμφωνίας, είναι μάλιστα ένα τραγούδι για σοπράνο, υπό τον τίτλο «Das himmlische Leben» («Η επουράνια ζωή»), το οποίο είχε γραφτεί ήδη αρκετά χρόνια νωρίτερα, το 1892, με την προοπτική να αποτελέσει το έβδομο και, αντιστοίχως, τελευταίο μέρος της γιγαντιαίας Τρίτης Συμφωνίας του. Τελικώς, όμως, ο Μάλερ το χρησιμοποίησε ως γενεσιουργό πυρήνα για την αμέσως επόμενη Συμφωνία του και αναθεώρησε την αρχική του πρόθεση να χρησιμοποιήσει για την ερμηνεία του ένα νεαρό αγόρι, προτιμώντας την εκδοχή της υψιφώνου.

 

Η πρώτη εκτέλεση της Τέταρτης Συμφωνίας πραγματοποιήθηκε υπό τη διεύθυνση του ίδιου του συνθέτη, το Νοέμβριο του 1901, στο Μόναχο, και ήταν απολύτως αποτυχημένη, γεγονός που έκανε το Μάλερ να προβεί σε επανειλημμένες αναθεωρήσεις της παρτιτούρας του, καθ’ όλη τη διάρκεια της πρώτης δεκαετίας του 20ού αιώνα. Παρ’ όλα αυτά, όταν λίγες δεκαετίες αργότερα αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον για το έργο του Μάλερ, η Τέταρτη Συμφωνία γνώρισε περισσότερες εκτελέσεις από κάθε άλλη.

 

Άλλωστε έως σήμερα παραμένει μία από τις δημοφιλέστερες του συνθέτη. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η σχετικά περιορισμένη έκτασή της αλλά και η αρκετά ανάλαφρη ενορχήστρωσή της, η υφολογική της σαφήνεια και ο νεοκλασικιστικός χαρακτήρας που διέπει αρκετά σημεία της, στοιχεία τα οποία την καθιστούν πιο οικεία στο ευρύ κοινό σε σχέση με άλλες Συμφωνίες του Μάλερ.

 

margariti

 

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ
Παρασκευή 3 Ιουνίου, 21.00
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
ΓΚΟΥΣΤΑΒ ΜΑΛΕΡ (1860–1911)
Συμφωνία αρ. 4 σε σολ μείζονα

Σολίστ Μυρσίνη Μαργαρίτη
Μουσική διεύθυνση Μιχάλης Οικονόμου
Της συναυλίας θα προηγηθεί (στις 20.15) δωρεάν εισαγωγική ομιλία του Τίτου Γουβέλη για τους κατόχους εισιτηρίων.
Τιμές εισιτηρίων:
25€ (Διακ.), 15€ (Ζώνη Α), 10€ (Ζώνη Β+Γ), 5€ (εκπτωτικό)

 

Πληροφορίες:
Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Τηλ. 210 7257601-3
www.koa.gr
Αγορά εισιτηρίων:
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Τηλ. 210 7282333