Jaguar E-Type Το ομορφότερο αυτοκίνητο στον κόσμο

 

Έτσι λέγεται ότι είχε πει ο Έντζο Φεράρι όταν πρωτοείδε την E-Type. Το κομπλιμέντο γίνεται μεγαλύτερο όταν το κάνει ο ανταγωνιστής σου και δεν είχε καθόλου άδικο εδώ που τα λέμε. Διαχρονικό σχέδιο, με ρετρό στοιχεία αλλά και τολμηρές γραμμές για την εποχή του, ακόμα και σήμερα κάνει τα κεφάλια να γυρνούν εντυπωσιασμένα.
Η Τζάγκουαρ από το Κόβεντρυ της Αγγλίας ήταν τότε στις δόξες της. Έβγαζε πολυτελή αλλά και ταυτόχρονα σπορ αυτοκίνητα, η αγγλική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν ακόμα μακριά από την εποχή της παρακμής της και οι αγωνιστικές D-Type της φίρμας είχανε γράψει πριν λίγα χρόνια ιστορία στις 24 ώρες του Λεμάν που τότε είχε πολύ μεγαλύτερο κύρος απ’οτι σήμερα.

 

jag

Διάφορες αγωνιστικές E-type.Πάνω αριστερά στο Χόκενχαϊμ και πάνω δεξιά στην “πράσινη κόλαση” όπως λέγεται το Νύρμπουρκρινγκ Νόρντσλαϊφε

 

Το μακρύ ρύγχος με τις καμπύλες , οι προβολείς που θύμιζαν τα αγωνιστικά μοντέλα της φίρμας, η μικρή καμπίνα και το εντυπωσιακό πίσω μέρος με την πέμπτη πόρτα να ανοίγει προς τα αριστερά και όχι προς τα επάνω, με το μπουκέτο με τις εξατμίσεις να εξέχει , ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της, αλλά οι ακτινωτοί τροχοί με τα στενά ελαστικά έδιναν και μια παλιομοδίτικη πινελιά. Την ίδια περίπου εποχή είχε βγει και το επίσης εντυπωσιακό Στούντεμπεϊκερ Αβάντι και λίγα χρόνια πριν οι Μερσεντές με τις πόρτες Gullwing.Κάποτε οι εταιρίες ήταν πιο τολμηρές στα σχέδια που υιοθετούσαν.

 

Η E-type είχε εξοπλιστεί στην αρχή με έναν εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα και στην συνέχεια με έναν δωδεκακύλινδρο ενώ υπήρξε και κάμπριο μοντέλο. Κλασσικότερη είναι η κουπέ πρώτης γενιάς με τον εξακύλινδρο κινητήρα ενώ φυσικά υπήρξε και αγωνιστική , Lightweight, έκδοση. Με όπλο και την προσιτή τιμή της αποτέλεσε μια εμπορική επιτυχία για την Τζάγκουαρ που την είχε στην παραγωγή από το 1961 μέχρι το 1975.

 

jago

Διάφοροι κινητήρες του μοντέλου. Κάτω αριστερά και μία ηλεκτρική.

 

Φυσικά η E Type δεν ήταν μόνο όμορφη αλλά και γρήγορη.Μπορούσε να αναπτύξει 240 χλμ/ω με κινητήρες που απέδιδαν από 260 μέχρι 300 ίππους ενώ διακρίθηκε και στους αγώνες της εποχής της. Τα μοντέλα που ακολούθησαν δεν είχαν ούτε την αισθητική ούτε την εμπορική επιτυχία της κάτι που κάνει την Ε Τype αναντικατάστατη σε τέτοιο σημείο που μερικές Lightweight κατασκευάστηκαν ακόμα και το 2014.Φυσικά σήμερα κυκλοφορούν πάρα πολλές , αγωνιστικές και μη , με τιμές που μπορούν να θεωρηθούν προσιτές μέχρι τιμές δημοπρασιών. Αλλά είπαμε…είναι το ομορφότερο αυτοκίνητο στον κόσμο.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΥΦΟΓΙΩΡΓΟΣ