Ο Νίκο Ρόσμπεργκ αποχώρησε στο απόγειο της καριέρας του, μια μέρα μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος.

Στο υπέρλαμπρο γκαλά της FIA στη Βιέννη, όπου βραβεύτηκαν όλοι οι πρωταθλητές, ο Ρόσμπεργκ ήταν όλο χαμόγελα, έχοντας στο πλευρό του τη σύζυγό του Βίβιαν, πήρε το τρόπαιο του πρωταθλητή και αποχώρησε έχοντας πιθανόν στο μυαλό του την επόμενη μέρα.

Μια μέρα που αποκλείεται να τον φέρει ξανά στη F1: «Όχι, αυτό είναι το τέλος της δικής μου ιστορίας, γύρισα σελίδα, δεν θα με ξαναδείτε εδώ», είπε στους θαυμαστές του και εξήγησε το λόγο της αποχώρησής του. Ξεκίνησε η κούρσα… διαδοχής του στη Μercedes.

 

Μπορεί ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού να σοκαρίστηκε από την απόφαση του Νίκο Ρόσμπεργκ να αποχωρήσει από τη Formula 1 έχοντας μόλις χριστεί παγκόσμιος πρωταθλητής, αλλά όπως ο ίδιος εξήγησε ήταν ειλημμένη η απόφασή του. Η προηγούμενη φορά που συνέβη αυτό ήταν στα τέλη του 1993 όταν αποχώρησε ο Προστ όντας πρωταθλητής, καθώς στη Williams ερχόταν ο Σένα.

 

Ο Γερμανός είχε υπογράψει νέο διετές συμβόλαιο με τη Mercedes τον Ιούλιο μέχρι και το τέλος του 2018. Ο ίδιος λέει πως δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει ξανά υπό τέτοια πίεση όπως φέτος:

«Πίεζα σαν τρελός προς όλες τις κατευθύνσεις όλους όσοι εμπλέκονταν, την οικογένειά μου, έκανα πολλές θυσίες.

Η γυναίκα μου για παράδειγμα κάθε φορά που ήμουν σπίτι, κατανοούσε πως έπρεπε να ξεκουραστώ και δεν με ξύπνησε ποτέ το βράδυ για τη μικρή μας κόρη. Με βοηθούσε πάντα να είμαι όσο πιο άνετα γίνεται και αυτό δείχνει το επίπεδο προσήλωσης που απαιτείται. Εκπλήρωσα το παιδικό μου όνειρο και δεν θέλω να προσπαθήσω ξανά τόσο πολύ στη ζωή μου.

 

Δεν με ενδιαφέρει να είμαι πιο χαλαρός και να είμαι στην 4 θέση ή πιο πίσω. Είμαι μαχητής και θέλω να κερδίζω. Δεν με ενδιαφέρει να ξαναπάρω τον τίτλο και δεν θέλω να μπω ξανά στην ίδια διαδικασία. Οπότε αποφάσισα να ακολουθήσω την καρδιά μου που μου λέει να σταματήσω και ν’ ασχοληθώ μ’ άλλα πράγματα».

 

Ο 31χρονος πατέρας πλέον της μικρής Αλίσα εξηγεί τη διαδρομή στον ψυχικό του κόσμο:

«Από τα 6 μου χρόνια αγωνίζομαι, έχω μια διαδρομή 25 χρόνια στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και όνειρό μου ήταν να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής στη F1. Μέσα από σκληρή δουλειά, θυσίες και πόνο κατάφερα να πετύχω το στόχο μου. Ανέβηκα τον Γολγοθά μου είμαι στην κορυφή και νιώθω πως όλα ταιριάζουν.

 

Κυρίαρχο συναίσθημα για μένα αυτή τη στιγμή είναι η βαθιά ευγνωμοσύνη μου σε όλους όσοι με στήριξαν για να πετύχω το όνειρό μου. Όταν κέρδισα στη Σουζούκα και πλέον το πρωτάθλημα εξαρτιόταν αποκλειστικά από δικά μου αποτελέσματα τότε άρχισα να νιώθω πραγματικά μεγάλη πίεση. Εκεί γεννήθηκε μέσα μου η ιδέα να ολοκληρώσω την καριέρα μου αν πάρω τον τίτλο.

 

Το πρωί του αγώνα στο Άμπου Ντάμπι ήξερα πως θα μπορούσε να είναι ο τελευταίος αγώνας της ζωής μου και αυτό ξεκαθάρισε τις σκέψεις μου πριν την εκκίνηση. Ήθελα ν’ απολαύσω κάθε στιγμή της εμπειρίας ξέροντας ότι ίσως ήταν η τελευταία φορά. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ήταν οι πιο τεταμένοι 55 γύροι της ζωής μου.

 

Έλαβα την οριστική απόφαση τη Δευτέρα το βράδυ. Είχε κατασταλάξει μέσα μου και οι πρώτοι που το έμαθαν ήταν η σύζυγός μου Βίβιαν και ο μάνατζέρ μου. Αμέσως μετά το είπα στον Τότο Βολφ και έστειλα ένα SMS στο Λιούις. Αγωνιζόμαστε από παιδιά μαζί και ήθελα να το μάθει από μένα».

 

Τα σενάρια για το διάδοχο του Rosberg έχουν ήδη ξεκινήσει, με τα ονόματα που ακούγονται να δημιουργούν πολύ υψηλές προσδοκίες και όνειρα στο φιλοθέαμον κοινό.

 

«Έχω βομβαρδιστεί με τηλεφωνικές κλήσεις. Το 80% των πιλότων με έχουν καλέσει. Μόνο ο Ραϊκόνεν και ο Κβιάτ δεν με έχουν πάρει ακόμα κι αυτό γιατί δεν έχουν το τηλέφωνό μου», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τότο Βολφ σε συνέντευξή του στην «Gazzeta dello Sport», τονίζοντας πως δεν έχει πρόθεση να ανακατευτεί, όπως είπε, στα εσωτερικά της Ferrari και της McLaren, αλλά και της Williams, χωρίς ωστόσο να αποκλείει κατηγορηματικά τίποτα.

 

Το θέμα βέβαια είναι να αποφασίσουν ποιο δρόμο θα ακολουθήσουν στη Mercedes. Αν δηλαδή είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν σε πιο εκκεντρικές και ριψοκίνδυνες, για την εσωτερική γαλήνη της ομάδας, επιλογές ή θα κινηθούν εκ του ασφαλούς.

 

Γιατί είναι άλλο πράγμα να πλαισιώσουν τον Χάμιλτον με κάποιον πιλότο ανάλογου βεληνεκούς και δυνατοτήτων όπως ο Αλόνσο και ο Φέτελ, ή με τον εκρηκτικό Φερστάπεν και τον Μπότας που αναζητά την ευκαιρία για να κάνει το επόμενο βήμα.

 

«Το πρώτο μονοπάτι είναι να σκεφτούμε να έχουμε Νο1 και Νο2 στην ομάδα. Κάτι ανάλογο δηλαδή με αυτό που έκανε η Ferrari την εποχή που στην ομάδα ήταν ο Σουμάχερ και ο Μάσσα. Αυτό σημαίνει ότι θα προσλάβεις ένας πιλότο που θα σου εγγυάται βαθμούς για το Πρωτάθλημα κατασκευαστών», ανέφερε ο Τότο Βολφ για να προσθέσει: «Η δεύτερη υπόθεση είναι να προωθήσουμε τους νέους οδηγούς μας, τον Οκόν ή τον Βέρχλεν . Οι άλλες ομάδες δίνουν ευκαιρία σε νέους, όπως ο Βερστάπεν (Red Bull)».

 

Υπάρχει όμως και μια τρίτη λύση: «Να επιστρέψουμε στην αγορά με σκοπό να βρούμε άλλον έναν κορυφαίο οδηγό».

 

Μέσα στις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσουν μια σειρά από συναντήσεις των υψηλόβαθμων στελεχών της Mercedes ώστε να αποφασίσουν ποια λύση θα επιλέξουν.