Ο συγγραφέας Alex Balk συνέκρινε πρόσφατα το Facebook με το τραπεζάκι του καφέ, όπου ο καθένας πετάει τεύχη περιοδικών και φύλλα εφημερίδων που δεν διαβάζει ποτέ.

Νέα έρευνα προχωράει ακόμη περισσότερο, τονίζοντας ότι το να μοιράζεται κανείς περιεχόμενο με τους «φίλους» του στα κοινωνικά δίκτυα -ή η επιλογή του μοιράσματος όποτε το επιθυμεί- υπονομεύει την ικανότητά του να εμπεδώνει και να θυμάται πληροφορίες.

 

Το Facebook μας δίνει τη δυνατότητα να μοιραζόμαστε ειδήσεις, άρθρα, αφιερώματα, φωτογραφικό υλικό. Αλλά, ως φαίνεται, πρόκειται για περιεχόμενο που ούτε οι ίδιοι διαβάζουμε. Και ακόμη κι αν το διαβάζουμε, δεν αφομοιώνουμε την πληροφορία που δεχόμαστε.

 

Οι συμμετέχοντες στην εν λόγω έρευνα για το micro-blogging έκαναν, εκτός των άλλων, πολλά λάθη σε τεστ κατανόησης. Οι ειδικοί εξηγούν πως όταν ένας χρήστης εστιάζει στο πώς θα μοιραστεί αυτό που διαβάζει, δεν δίνει σημασία στο περιεχόμενο που δέχεται.

 

Επιπλέον, οι περισσότεροι χρήστες αναζητούν περιεχόμενο μόνο όταν επιθυμούν να μοιραστούν κάτι. Όπως πολύ εύστοχα σχολιάζει στήλη του «Guardian», το Facebook είναι σαν να ανήκεις σε μια λέσχη ανάγνωσης, αλλά να διαβάζεις μόνο όταν είσαι εκεί.