Ομάδες, πιλότοι και μηχανικοί βρίσκονται στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης για την πρώτη μάχη της χρονιάς, που θα μεταδοθεί αυτή την Κυριακή στις 14.00 από την ΕΡΤ.

Toυ Βαγγέλη Σπυράκη (elefenet@gmail.com)

Την Κυριακή στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης θα δοθεί η πρώτη εκκίνηση της χρονιάς για το παγκόσμιο πρωτάθλημα στη F1. Είναι η 21η φορά που φιλοξενείται αγώνας στο Άλμπερτ Παρκ. Από το 1996 που γίνεται ο αγώνας στο Άλμπερτ Παρκ μόνο δυο φορές (2006, 2010) δεν συνδυάστηκε με την πρεμιέρα του πρωταθλήματος.

 

Οι αλλαγές στο φετινό πρωτάθλημα είναι πολλές, καταρχάς έχουμε 21 αγώνες για πρώτη φορά. Ένας νέος προορισμός προστίθεται ο λόγος για το GP του Αζερμπαϊτζάν που θα διεξαχθεί στους δρόμους του Μπακού. ‘Εχουμε νέα διαμόρφωση στις κατατακτήριες δοκιμές. Έχουμε νέους κανονισμούς για τα ελαστικά. Σε κάθε αγώνα θα υπάρχουν 3 διαθέσιμες γόμες και οι οδηγοί έχουν επιλέξει τι σετ θα χρησιμοποιήσουν καιρό πριν.

 

Αυτά όμως είναι τα διαδικαστικά… Αγωνιστικά ο αγώνας ξεκίνησε επίσημα την Παρασκευή (18/2) με τις ελεύθερες δοκιμές. Σε αυτές ο πρωταθλητής με τη Mercedes, Λουίς Χάμιλτον, έδειξε ξεκάθαρα τις προθέσεις του ότι θέλει να ξεκινήσει με το δεξί τη χρονιά και να παραμείνει στην κορυφή. Από την άλλη ο Νίκο Ρόσμπεργκ με την άλλη Mercedes είχε μια επαφή με τον τοίχο όπου έσπασε την αεροτομή της W07. Απογοήτευση από τις Ferrari.

 

Παρά τη βροχή που επηρέασε τόσο την 1η όσο και τη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του πρώτου αγώνα της φετινής σεζόν ο Χάμιλτον έφερε τη Mercedes στην κορυφή των χρόνων και στις δυο περιόδους εκμεταλλευόμενος τα κενά ανάμεσα σε διαστήματα βροχής. Ο χρόνος που σημείωσε είναι εφάμιλλος του αντίστοιχου περσινού στην ίδια περίοδο από το Ρόσμπεργκ (1:29.557). Η διαφορά του όμως από τη Red Bull του Κβιάτ που βρίσκονταν στη 2η θέση ήταν στα 4 δέκατα. Στο γκαράζ της Ferrari υπήρξε προβληματισμός ο Φέτελ δε σημείωσε χρόνο ενώ ο Ράικονεν ήταν μακριά από την κορυφή. Μάλιστα ο Φινλανδός είχε μια έξοδο στην στροφή 13. Στην αρχή όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν για το πρώτο αναγνωριστικό γύρο τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli.

 

Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών ο Χάμιλτον δεν επιχείρησε πολλούς γύρους καθώς η πίστα ήταν βρεγμένη. Παρότι έκανε μόνο 7 γύρους ήταν ταχύτερος όλων με διαφορά μισού δευτερολέπτου από τον Χούλκενμπεργκ. Συνολικά δεν υπήρχε μεγάλη δραστηριότητα στην πίστα λόγω βροχής. Είναι χαρακτηριστικό πως ο πρώτος που επιχείρησε γύρο, ενώ απέμεναν 70 λεπτά, ήταν ο τοπικός ήρωας Ντάνιελ Ρικιάρντο. Η δράση διακόπηκε μετά από λίγο καθώς ο Ρόσμπεργκ έχασε τον έλεγχο της Mercedes, στη στροφή 7. Ο Γερμανός έσπασε την εμπρός πτέρυγα και αναγκάστηκε να σταματήσει καθώς αυτή έμεινε κολλημένη κάτω από το μονοθέσιο.

 

Ο Χάμιλτον εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην πίστα ενώ απέμεναν 25 λεπτά χρησιμοποιώντας ενδιάμεσα ελαστικά και αμέσως βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων. Το φινάλε των δοκιμών έγινε υπό βροχή έτσι στη 2η περίοδο δε χρησιμοποιήθηκαν καθόλου ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα.

 

Σίγουρα μετά τόσους μήνες αναμονή, δεν ήταν το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα υπό βροχή για τη F1. Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο στις 08:00 ώρα Ελλάδος.

 

{source}
<iframe width=»420″ height=»315″ src=»https://www.youtube.com/embed/g65_3ppNZ4M» frameborder=»0″ allowfullscreen></iframe>
{/source}