Ο ξενοδοχειακός χάρτης της Αθήνας έχει αλλάξει ραγδαία τα τελευταία χρόνια με την είσοδο νέων επενδυτών από την Τουρκία, αφού σε μεικτό σχήμα πουλήθηκε και το ιστορικό Χίλτον με τίμημα 143 εκατ. ευρώ, τίμημα μεγαλύτερο από την εκποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια ξενοδοχεία που θα παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες τόσο στο κέντρο όσο και στο παραλιακό τόξο, ιδιαίτερα στο νέο Ελληνικό.

Η τουριστική βιομηχανία ασπάζεται τις νέες μεθόδους προσέλκυσης πάμπλουτων κροίσων για να περνούν τις διακοπές τους στη χώρα μας.

 

Η πώληση σε υψηλού εισοδηματικού επιπέδου επισκέπτες πολυτελών τουριστικών κατοικιών από το δυναμικό των δωματίων του Hilton Aθηνών περιλαμβάνεται στα σχέδια των νέων ιδιοκτητών της μονάδας.

 

Παράλληλα, το ξενοδοχείο θα αποτελεί πόλο για ψυχαγωγία και shopping therapy. Η πώληση δωματίων της μονάδας ως κατοικίες θα εισαγάγει ένα νέο τουριστικό προϊόν, κατ΄ εικόνα και ομοίωση του Costa Navarino στη Μεσσηνία, προσαρμοσμένη στα δεδομένα της πρωτεύουσας.

 

Κατοικία τουρισμού

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τάση πώλησης ή μακροχρόνιας μίσθωσης δωματίων και σουιτών σε ξενοδοχειακά συγκροτήματα ξεκίνησε από κορυφαίες διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες, οι οποίες διαπίστωσαν ότι οι πελάτες τους έβλεπαν θετικά την ιδέα απόκτησης μιας κατοικίας όπου θα μπορούσαν ταυτόχρονα να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα των υπηρεσιών ξενοδοχειακού τύπου. Έτσι, δημιουργήθηκε ένα νέο προϊόν, η ξενοδοχειακή κατοικία, η οποία έγινε δημοφιλής ως κύρια ή εξοχική κατοικία τόσο σε παραθεριστικές περιοχές όσο και σε ξενοδοχεία πόλεων, τα λεγόμενα Condo Hotels.

 

Τι λέει η νομοθεσία

Στην Ελλάδα επιτρέπεται η δυνατότητα πώλησης ή μακροχρόνιας μίσθωσης συγκεκριμένου αριθμού δωματίων και σουιτών ξενοδοχείων, υπό την προϋπόθεση ότι η διαχείριση, η λειτουργία και η συντήρησή τους παραμένουν στον ξενοδόχο. Με βάση σχετική νομοθεσία (περί ξενοδοχείων συνιδιοκτησίας) του 2013, ξενοδοχεία 3, 4 και 5 αστέρων εντός σχεδίου μπορούν να πουλήσουν ή να μισθώσουν έως το 50% της συνολικής επιφάνειας των χώρων διαμονής.

 

Οι κατοικίες συνεχίζουν να λειτουργούν ως ξενοδοχείο με όλες τις παροχές υπηρεσιών προς αυτές. Επίσης, η επίπλωση και ο εξοπλισμός τους καθορίζεται και συντηρείται από το ξενοδοχείο. Οι ξενοδοχειακές κατοικίες αποκτούν περαιτέρω αξία ως επένδυση όχι μόνο λόγω των υψηλών προδιαγραφών τους και της ταυτότητάς τους ως μέρους ενός επώνυμου ξενοδοχείου, αλλά και λόγω της δυνατότητας για απόκτηση εισοδήματος από το νέο ιδιοκτήτη που υπεκμισθώνει την κατοικία στο ξενοδοχείο για όσο χρόνο δεν τη χρησιμοποιεί ο ίδιος.

Η μεταβίβαση της ξενοδοχειακής κατοικίας γίνεται συμβολαιογραφικά και μεταγράφεται στο υποθηκοφυλακείο. Από την πλευρά του ο ξενοδόχος πετυχαίνει μια σημαντική ταμειακή εισροή από τις πωλήσεις των κατοικιών, χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία της μονάδας του. 

 

Το νέο για την Ελλάδα τουριστικό προϊόν που θα παρέχεται στα ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας απευθύνεται σε πελάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου, που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν πολλά χρήματα, αρκεί να αξίζει. Και η αξία βρίσκεται στις εμπειρίες, στην ποιότητα, στο εξατομικευμένο σέρβις, στο συνδυασμό πολυτελούς διαμονής και πρόσβασης σε spa, γυμναστήριο, διακεκριμένα εστιατόρια, μπαρ κ.ά.

Ο ιδιοκτήτης ξενοδοχειακής κατοικίας απολαμβάνει τα πλεονεκτήματα ενός σπιτιού απαλλαγμένος από το άγχος των εργασιών του. Το προϊόν αυτό τυγχάνει μεγάλης απήχησης στο εξωτερικό και περιλαμβάνεται στους διαρκώς αναπτυσσόμενους κλάδους της παγκόσμιας αγοράς του πολυτελούς τουρισμού. Αξίζει να σημειωθεί η περίπτωση του ξενοδοχείου Conrad Hilton στη Φλόριντα των ΗΠΑ. Η τιμή πώλησης για μία ξενοδοχειακή κατοικία με 2 υπνοδωμάτια στην πολυτελή μονάδα ξεπερνά το 1 εκατ. δολ.