Οι οδηγοί θα μπορούν να λαμβάνουν ευκολότερα έκπτωση λόγω καλής οδήγησης (σύστημα bonus/malus) στο εξωτερικό, θα ισχύουν κοινά κριτήρια αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας των επιχειρήσεων, ενώ η ηλεκτρονική ταυτοποίηση και οι υπηρεσίες εμπιστοσύνης θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τον έλεγχο της ταυτότητας των πελατών.

Αυτά, με λίγα λόγια, και άλλα σχετικά ετοίμασε η Επιτροπή Γιουνκέρ, με το «Σχέδιο δράσης για τις καταναλωτικές χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες: Καλύτερα προϊόντα και περισσότερες επιλογές για τους Ευρωπαίους καταναλωτές», που παρουσίασε σήμερα, με σκοπό, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωσή της, οι καταναλωτές να επωφελούνται από χαμηλότερες τιμές και καλύτερη ποιότητα, ανεξάρτητα από το αν αναζητούν στο εξωτερικό ή στη χώρα τους χρηματπιστωτικές υπηρεσίες, όπως τραπεζικούς λογαριασμούς, ασφάλειες αυτοκινήτων ή μεταφορά χρημάτων χωρίς εμπόδια.

Σήμερα, μόνο το 7% των καταναλωτών αγοράζουν χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες από κάποιο άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε. Σε μια πραγματικά ενιαία αγορά, αναφέρει η Επιτροπή, δεν θα πρέπει να έχει πλέον σημασία η διάκριση μεταξύ εγχώριων και αλλοδαπών παρόχων. Ταυτόχρονα, και οι πάροχοι χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών θα πρέπει να μπορούν να καρπωθούν τα οφέλη ολόκληρης της αγοράς της Ε.Ε.

Το Σχέδιο δράσης
Η Επιτροπή έχει προσδιορίσει τρεις κύριους άξονες περαιτέρω προσπαθειών ώστε να κινηθούμε προς μια πραγματικά ενιαία αγορά χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, και αναφέρει:

1. Αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και ενδυνάμωση της θέσης τους όταν αγοράζουν υπηρεσίες στη χώρα τους ή σε άλλα κράτη-μέλη. Για παράδειγμα, θέλουμε οι οδηγοί να μπορούν να λαμβάνουν ευκολότερα έκπτωση λόγω καλής οδήγησης (σύστημα bonus/malus) στο εξωτερικό· θέλουμε να μειώσουμε τα τέλη των διασυνοριακών συναλλαγών που πραγματοποιούνται σε νομίσματα άλλα από ευρώ, ενώ θα λάβουμε μέτρα ώστε η τιμολόγηση των ασφαλειών ενοικίασης αυτοκινήτων να καταστεί πιο διαφανής.

2. Κοινά κριτήρια αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας των επιχειρήσεων, για τη μείωση των νομικών και ρυθμιστικών εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις όταν προσπαθούν να επεκταθούν στο εξωτερικό, διευκολύνοντας την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των μητρώων πιστώσεων.

3. Στήριξη της ανάπτυξης ενός καινοτόμου ψηφιακού περιβάλλοντος που θα μπορεί να υπερβεί ορισμένα από τα υφιστάμενα εμπόδια στη διαμόρφωση της ενιαίας αγοράς. Για παράδειγμα, συνεργαζόμενοι με τον ιδιωτικό τομέα θα διερευνήσουμε το πώς η ηλεκτρονική ταυτοποίηση και οι υπηρεσίες εμπιστοσύνης θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τον έλεγχο της ταυτότητας των πελατών. Επίσης, θα παρακολουθούμε τις πρακτικές των ψηφιακών παρόχων ώστε να διαπιστώσουμε κατά πόσο οι κανόνες πώλησης χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών εξ αποστάσεως —μέσω διαδικτύου ή τηλεφώνου— θα πρέπει να επικαιροποιηθούν.

Σημειώνεται, πως μέσω της ενωσιακής νομοθεσίας, η Επιτροπή έχει ήδη άρει πολλά από τα ρυθμιστικά εμπόδια για τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγοράς καταναλωτικών χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών. Το σημερινό Σχέδιο δράσης καθορίζει έναν οδικό χάρτη για τη συνέχιση του έργου της. Σε πολλές από τις δράσεις θα χρειαστεί να συμμετάσχουν ενδιαφερόμενοι φορείς, όπως εθνικές εποπτικές αρχές, πάροχοι υπηρεσιών και οργανώσεις καταναλωτών.

Πηγή: Blog:marina anastas.kourbela