Της Ζωής Τόλη

«Ο Βαφτιστικός της Κυρίας», παρουσιάζεται στη «Θετρική Σκηνή Αθηναίς», σε ελεύθερη διασκευή και σκηνοθεσία του Χάρη Ρώμα. Έργο των Maurice Hennequin, Pierre Weber και Henry de Gorsse, με τίτλο Madame et son filleul.

Μια κωμωδία με ανατροπές, αβίαστο γέλιο, μπερδέματα, χιούμορ και μπρίο σε μια περίοδο βαλκανικών πολέμων. Σε δύο επίπεδα εξελίσσεται η πλοκή, με τη δράση να μοιράζεται ανάμεσα στην στην Αθήνα, στην κατοικία της οικογένειας Μπουρδάκου και στην αφήγηση για το μέτωπο.

Σκηνοθεσία ευρηματική, ερμηνείες φρέσκιες, καλόγουστα σκηνικά / κοστούμια της Λαμπρινής Καρδαρά, υπέροχη μουσική του Χρήστου Παπαδόπουλου και παιχνιδιάρικοι φωτισμοί του Δημήτρη Αποστόλου, στηρίζουν αυτή την καλοστημένη φάρσα.

Ερωτικές επιθυμίες, μυστικά και ψέμματα, μηνύματα και ήθη που κάλλιστα μπορούν να ισχύσουν διαχρονικά, παράνομες αγάπες και ενδεικτικοί χαρακτηριολογικά ήρωες, αποτελούν τον πυρήνα του μυθοπλαστικού ιστού.

Οχτώ ηθοποιοί αλωνίζουν κυριολεκτικά τη σκηνή, με τη σκηνοθεσία του Χάρη του Ρώμα να συμπληρώνει με αβανταδόρικο τρόπο το θεατρικό παζλ.  Εικόνες απείρου και πνευματώδους κάλλους, στοιχειοθετούν μία δυνατή ενεργειακά κατασκευή, όπου διαδραματίζονται αυτόνομες, αλλά και αλληλοεξαρτώμενες ανθρώπινες ιστορίες.

Με βάση την παραπλάνηση, τους υφολογικούς αστεϊσμούς και τις μηχανορραφίες, παράγεται ιλιγγιώδης ρυθμός σκηνικής πράξης. Η γελοιοποίηση ανθρώπων και καταστάσεων, οι ανατρεπτικές παρεξηγήσεις, ο συναγωνισμός ευστροφίας και βραδύνοιας, αποτελούν συχνό φαινόμενο με έντονο κωμικοτραγικό στοιχείο.

Λόγος περιπαικτικός, έξυπνος και πολυμορφικός, ζουμερή έκφραση και πληθωρική κίνηση αναφύονται κατά τη διάρκεια της παράστασης. Η σφιχτοδεμένη ομάδα έμπειρων «υποκριτών», προωθεί το μύθο με σβελτάδα και αποτελεσματικότητα.

Προεξάρχοντες οι Χάρης Ρώμας, ως συνταγματάρχης και ο Σωτήρης Καλυβάτσης ως άπιστος σύζυγος, διακρίνονται για το αέρινο χιούμορ, την εναρμονισμένη χημεία, το κέφι, τους ξεχωριστούς μορφασμούς και τη διασκεδαστική διάθεση.

Τον ψεύτικο βαφτιστικό υποδύεται με σεβασμό στο ρόλο, αυθορμησία και μαεστρία ο ταλαντούχος Όθων Μεταξάς.

Η Θεοφανία Παπαθωμά, ως απατημένη σύζυγος, εύστοχη, με μέτρο και ψυχραιμία.
Η ερμηνεία της Κατερίνας Τσάβαλου αξιοπρόσεκτη, ρέουσα, δυναμική.

Την αφελή υπηρέτρια παίζει καταπληκτικά η Εύη Κολιούλη και πολύ καλός ο Βαγγέλης Δουκουτσέλης, ως Πατρινός αρχιτέκτων.

Η θετική έκπληξη ακούει στο όνομα Αντώνης Καλομοιράκης που ενσαρκώνει τον φαντάρο / μάγειρα. Εκρηκτική παρουσία, υποκριτικός σίφουνας, διακρίνεται για τη μεστότητα, την τσαχπινιά, το σκέρτσο, την κουτοπονηριά και το παιγνιώδες ύφος.

Η σκηνοθετική γραμμή αναδεικνύει τις συμβολικές περσόνες ενός κοινωνικού μωσαϊκού, με την τυπική τους συμπεριφορά, την απατημένη σύζυγο, το μεσήλικα / νάρκισσο που φλερτάρει με όμορφες υπάρξεις, τον ανήσυχο ερωτικά και άπιστο άντρα, τη λαϊκή αγράμματη οικιακή βοηθό και τον παραδόπιστο λάτρη του χρήματος.

«Ο Βαφτιστικός της Κυρίας», μια κωμωδία με αληθινούς χαρακτήρες που προσφέρει άπλετο γέλιο, ξέφρενες συναισθηματικές διακυμάνσεις, αυθεντικά κωμικά κόλπα, πονηρούς χειρισμούς και τρελλές περίπλοκες καταστάσεις.