Στη δίνη νέων αποκαλύψεων βρίσκεται ο υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής που καλείται να απαντήσει σε ερώτηση του προέδρου της ΔΗΜΑΡ. Θανάση Θεοχαρόπουλο και 23 βουλευτών της ΝΔ.

Έχουμε το άδειασμα του υπουργού από τον EMSA πως υπήρχε διαθέσιμο πλοίο όχι στη Μάλτα αλλά πολύ πιο κοντά στη Λεμεσό.

Η απάντηση του υπουργού  προς τη ΔΗΜΑΡ ήταν πως «μιλάτε για κάποια εκπρόσωπο, δεν είστε καλά ενημερωμένος για το θέμα. Όσο αφορά την επί τάπητος παραίτηση του, τόνισε πως ο λαός θα τον κρίνει και η ευθύνη της απόφασης βαραίνει τον πρωθυπουργό.

Αυτή τη στιγμή δέχεται καταιγισμό ερωτήσεων και επικρίσεων για έλλειψη συντονισμού από την Ντόρα Μπακογιάννη, τον πρώην υπουργό Μ.Βαρβιτσιώτη, τον Γ.Κουμουτσάκο και τον βουλευτή Α’ Πειραιά Γ.Κατσαφάδο.

Κουρουμπλής: Φτηνή αντιπολίτευση για ένα δυσάρεστο ατύχημα

Τώρα πήρε το λόγο ο Παναγιώτης Κουρουμπλής που εξέφρασε την άποψη πως δεν πρέπει ένα δυσάρεστο ατύχημα να γίνει εργαλείο φτηνής αντιπολίτευσης. Τώρα θυμήθηκε η ΝΔ το υπουργείο Ναυτιλίας αναρωτήθηκε. Σημείωσε πως ούτε ένας εκπρόσωπος της ΝΔ δεν βρέθηκε να έρθει στο χώρο μου.

Ζήτησε η ΝΔ την σύγκλιση της Επιτροπής Περιβάλλοντος μετά από πρόταση δική μας. Επανέλαβε το χρονικό του ναυαγίου με βάση τα στοιχεία από την αίθουσα Επιχειρήσεων. Στις 5:20 στάλθηκαν τα σήματα ενεργοποίησης για όλα τα κοντινά λιμάνια. Υπερασπίστηκε πως η προβλεπόμενη διαδικασία απορρύπανσης εκτελείται από ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες και στη συγκεκριμένη περίπτωση στις 6:14 το πρωί.

Η προσπάθεια στεγανοποίησης άρχισε στις 10 και μέχρι τις 8 το βράδυ της Κυριακής είχε καλυφθεί το 80% του φορτίου. Το πρωί της Δευτέρας είχε φτάσει το 95% και έφυγα για το Λονδίνο. Την Κυριακή το πρωί ενημερώθηκε η δήμαρχος Σαλαμίνας και τη Τρίτη δια πιστώθηκε πως η κηλίδα ερχόταν προς το Πειραιά.

Όλοι οι δήμαρχοι ενημερώθηκαν, δεν άκουσα τον δήμαρχο Π.Φαλήρου κ.Χατζηδάκη να διαμαρτύρεται. Ειδοποιήθηκε το ΕΛΚΕΠΕ να κάνει μετρήσεις και σε ένα μήνα θα έχουμε κύκλο μετρήσεων για πρώτη φορά με σκοπό να καταγραφεί η ζημιά.

Η στεγανοποίηση παρόμοιου περιστατικού στη Ελευσίνα πριν χρόνια κράτησε μια εβδομάδα και η διαφορά μας είναι πως δεν ρίξαμε κανένα χημικό διάλυσης παρά μόνο με μηχανικό τρόπο καθαρίζουμε την περιοχή.

Μια εικόνα μαύρης προπαγάνδας που κάποια ΜΜΕ συνεχίζουν και προσκάλεσε όλους να δουν από κοντά την αποτελεσματικότητα της δράσης καθαρισμού. Επέμεινε στην επικουρική εποπτεία της απορρύπανσης και προσδιόρισε τον επικεφαλής της προσπάθειας τον αρχηγό του Λιμενικού Πειραιά κ. Λεοντάρη.

Η πατρότητα του πετρελαίου δεν έχει απαντηθεί και εκείνο που σας ενδιαφέρει που πηγαίνει το αντλούμενο πετρέλαιο. Το νόμο παρατάσεων των αδειών τον έφτιαξε ο ΣΥΡΙΖΑ, η Υπηρεσία Ελέγχου που είναι χωρίς μηχανοργάνωση είναι δική μας ευθύνη, αναρωτήθηκε.

Στην Ελευσίνα υπάρχει πλοίο βυθισμένο με 4.000 τόνους μαζούτ και τα χαρτογραφημένα ναυάγια μέσα στο λιμάνι του Πειραιά δεν τα ξέρετε, και κάνετε τις«μωρές παρθένες». Θα φέρουμε διάταξη να περιορίσουμε την ηλικία των πλοίων και επιθυμο΄ύμε να την ψηφίσετε.

Γεωργιάδης: Να παραιτηθείτε κ. Κουρουμπλή γιατί υποτιμήσατε το ατύχημα

Το αίτημα για σύγκλιση της Επιτροπής έγινε από την ΝΔ νωρίτερα από το ΣΥΡΙΖΑ και φαίνεται με τους αριθμούς πρωτοκόλλου στη Βουλή.

Σας κατηγορούμε για την αντιμετώπιση και όχι για το ναυάγιο. Μας λέτε πως φταίμε εμείς αλλά εσείς κυβερνάτε περισσότερο διάστημα. Αν μιλάτε για το ευρύτατο πολιτικό παρελθόν , είστε μέλος αυτού του συστήματος ως παλαιότερο μέλος του ΠΑΣΟΚ.

Αν έγιναν όλα τέλεια για ένα μικρό ναυάγιο, φανταστείτε ένα μεγαλύτερο ναυάγιο το πετρέλαιο θα φτάσει στην Ακρόπολη. Δεν υπάρχει κανένα προηγούμενο σε όλη την Ευρώπη αρμόδιος υπουργός να φεύγει για το εξωτερικό. Εσείς δεν θέλατε να διακόψετε το ταξίδι γιατί υποτιμήσατε το ατύχημα.

Μόλις έφτασε το πετρέλαιο στις παραλίες τότε ξύπνησε το υπουργείο και τη θάλασσα θα την καθαρίσετε αλλά για την ακτή που καταστράφηκε  δεν θα μπορέσετε να κάνετε κάτι.