Το θηριώδες και πολύ εντυπωσιακό σκηνικό της όπερας «Βότσεκ» του Αυστριακού Άλμπαν Μπεργκ που παρουσιάστηκε χτες για πρώτη φορά από τη Λυρική Σκηνή, ήταν αυτό που πρωταγωνίστησε ουσιαστικά στην παράσταση.

Αρχιτεκτονικά σχεδιασμένο από τον  Πιερ-Αντρέ Βάιτς, έτσι ώστε περιστρεφόμενο να προβάλλει τις πολλαπλές δράσεις πότε στις κάμαρες και πότε στο δημόσιο χώρο μιας φτωχογεινονιάς, εξυπηρέτησε τη θεατρικότητα που ήθελε να προσδώσει στη λυρικό αυτό αριστούργημα ο Γάλλος σκηνοθέτης Ολιβιέ Ολιβιέ Πυ. Ενθουσιασμένος και ο ίδιος από το αποτέλεσμα, χάρηκε σαν παιδί τα παρατετημένα «μπράβο» στο χειροκρότημα.

Ο Ολιβιέ Πυ,  είδε τον Βότσεκ, έναν απλό άνθρωπο, έναν  στρατιώτη που τον συνέθλιψε η καταπίεση της αριστοκρατίας-στρατοκρατίας και η φτώχεια, ως έναν μοντέρνο Χριστό.  Η παράστασή του πρόβαλε το ζοφερό περιβάλλον μιας εποχής, των αρχών του 20ού αιώνα (πρωτοπαρουσιάστηκε το 1925) στην οποία κυριαρχούσε η στρατοκρατία, η σκληρότητα και η κοινωνική εκμετάλλευση.

Ενα εγκληματικό μείγμα που οδήγησε τον απλό αυτό ανθρωπάκο, τον Βότσεκ, στην τρέλα και τη δολοφονία της γυναίκας που αγαπούσε, η οποία ήταν και η μόνη σταθερή  αξία στη ζωή του. Την μαχαίρωσε όταν αντελήφθη πως είχε εραστή και έρριξε το μαχαίρι σε μια λίμνη στην οποία πνίγηκε προσπαθώντας να βρει το μαχαίρι και να το κρύψει αλλού.
Ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος ήταν εξαιρετικός στο ρόλο του Βότσεκ γι αυτό δικαίως καταχειροκρατήθηκε, όπως και ο  αρχιμουσικός Βασίλης Χριστόπουλος.

Επόμενες παραστάσεις: 23, 26, 31 Ιανουαρίου και 2 Φεβρουαρίου 2020