Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας, το 2018 ο αριθμός των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης αναμένεται να έχει φτάσει τα 2,5 δισεκατομμύρια, κάτι που αποτελεί άνοδο σε σχέση με το 2010, που οι χρήστες ήταν μόλις 970.000 και το 2012, που ήταν 1,4 δισεκατομμύριo.

Σύμφωνα με στοιχεία της Statista, στο τέλος του 2016 αναμένεται οι χρήστες να φτάσουν τα 2,1 δισ. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του ΣΕΠΕ, οι χρήστες σήμερα στέλνουν κάθε λεπτό περισσότερα από 30 εκατ. μηνύματα στο Facebook, ενώ αναρτώνται σχεδόν 350.000 tweets.

Το Facebook παραμένει η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, με 1,5 δισ. εγγεγραμμένους χρήστες, ωστόσο πολλές άλλες πλατφόρμες και εφαρμογές έχουν και αυτές φανατικά κοινά.

Σύμφωνα με ανάλυση του World Economic Forum, ιδιαίτερα μεγάλος είναι ο αντίκτυπος των κοινωνικών δικτύων στην εμπορική βιομηχανία, εξαιτίας των αλλαγών που έφεραν τα social media στο χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ.

Πλατφόρμες όπως το YouTube, το Twitter και το Facebook, επέτρεψαν στους καταναλωτές να τις χρησιμοποιούν ως ψηφιακά μέσα και κανάλια πρόσβασης σε ευρύ κοινό για να διαμαρτύρονται για προβληματικά προϊόντα και υπηρεσίες, αναγκάζοντας τις μεγάλες εταιρείες να επενδύσουν χρόνο και κεφάλαια σε επαρκή παρουσία στα social media.