Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις λιανικής δραστηριοποιούνται με μεγάλη επιτυχία στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μια πολύ σημαντική πηγή εισοδήματος για πάρα πολλούς επιχειρηματίες τα τελευταία χρόνια. Οι επιχειρήσεις αυτές σημειώνουν, παρά την κρίση, μεγάλη άνθηση, το οποίο λόγω των καιρών δείχνει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι το αντίδοτο της κρίσης στις επιχειρήσεις λιανικής.

Η επιτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως είναι: Τα ίδια τα προϊόντα, η τιμή πώλησης των προϊόντων (Value/Price of Products), τo Marketing και το Promotion (Google/Facebook ads), ο σχεδιασμός του ηλεκτρονικού καταστήματος και η ευχρηστία (Design & Usability), η εύρυθμη λειτουργία και οι διαδικασίες του ηλεκτρονικού καταστήματος (Operating Procedures), η ταχύτητα πλοήγησης στο κατάστημα και η αξιόπιστη ηλεκτρονική λειτουργία (WebHosting, Optimization, High Availability).

 

Ειδικά όσον αφορά τον τελευταίο παράγοντα, στην Ελλάδα ο κόσμος δεν είναι συνηθισμένος να κάνει αγορές μέσω internet και μόνο προϊόντα που απευθύνονται σε νεαρής ηλικίας άτομα, τα οποία είναι πιο εξοικειωμένα με τη χρήση του διαδικτύου, παρουσιάζουν κάποια κίνηση, όπως τα ηλεκτρονικά είδη και τα είδη υγείας (ηλεκτρονικά φαρμακεία). Επίσης μερικά είδη επιχειρήσεων όπως για παράδειγμα εταιρίες µε είδη ρούχων, ευαίσθητων τροφίµων, κοσμημάτων είναι σχεδόν αδύνατον, προς το παρόν τουλάχιστον, να ελεγχθούν επαρκώς για την ποιότητα που προσφέρουν, από µια απομακρυσμένη τοποθεσία, αν και υπάρχουν εξαιρέσεις.

Φυσικά, δεν υπάρχουν μόνο μειονεκτήματα, αλλά και πλεονεκτήματα για τον καταναλωτή, όπως ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι ανοιχτά 24 ώρες το 24ωρο. Με άλλα λόγια οποιαδήποτε στιγμή το επιθυμείτε, μπορείτε να αγοράσετε π.χ. ένα αεροπορικό εισιτήριο, ή ακόμα και τα φάρμακα σας … (Σε αυτή την κατηγορία έμπιστο με συνεχώς ανοδική τάση εξυπηρέτησης είναι το ifarmakeia.gr).

 

Τέλος, με τις ηλεκτρονικές αγορές εξοικονομούνται χρήματα. Τα διαδικτυακά προϊόντα βρίσκονται σε πολύ χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τα αγαθά του εμπορίου αφού τα καταστήματα επιβάλλεται να πληρώνουν στέγαση, εφορία, υπαλλήλους κ.τ.λ.