Τι σχέση έχουν οι μαθητές και οι Πανελλαδικές Εξετάσεις με τις βοσκήσιμες γαίες; Εκ πρώτης όψεως καμία. Η κυβέρνηση όμως και ο υπουργός Παιδείας Ν.Φίλης βρήκαν τρόπο να τα συνδυάσουν.

 

Ετσι στο νομοσχέδιο για τις «βοσκήσιμες γαίες», η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, προσέθεσε τροπολογίες, οι οποίες αναμένεται να ψηφιστούν αύριο, Τετάρτη.
Αφορούν σε πολύ σοβαρά θέματα όπως η τρόπος διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων φέτος, το τρόπος επιλογής διευθυντών εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς επίσης και τρέχοντα ζητήματα μόνιμων εκπαιδευτικών.

Ειδικότερα, όσον αφορά στις ρυθμίσεις για τις πανελλαδικές εξετάσεις, διευκρινίζεται ότι λόγω των αλλαγών στην εξεταστέα ύλη και στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τα θέματα που θα δώσουν οι υποψήφιοι θα είναι διαφορετικά για εκείνους που έχουν επιλέξει να δώσουν με το καταργηθέν σύστημα των τεσσάρων μαθημάτων και διαφορετικά για εκείνους που έχουν επιλέξει να δώσουν με το νέο σύστημα, των έξι μαθημάτων.

Επίσης, διευκρινίζεται ότι θα οριστούν δύο ξεχωριστές επιτροπές, οι οποίες θα επιλέγουν τα θέματα των εξετάσεων. Παράλληλα, τίθεται σε λειτουργία ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων – ο οποίος έχει μείνει από το 2013 «στα χαρτιά» του νόμου για το «Νέο Λύκειο» – έχοντας γνωμοδοτικό ρόλο στην επιλογή θεμάτων από τις επιτροπές των εξετάσεων.

     Γιατί τέτοια πρεμούρα; Και ο εθνικός διάλογος που εξαγγέλθηκε, τι έγινε; Βοσκήσιμες γαίες λοιπόν και αλλαγές στις πανελλαδικές εξετάσεις… Οι συνειρμοί είναι αναπόφευκτοι και η Παιδεία εις τόπον χλοερόν…
Καρτ.