Τρέχει να μαζέψει τα ασυμμάζευτα του βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης, έπειτα από το κύμα αντιδράσεων που προκάλεσε το άρθρο του που δημοσιεύτηκε στην ΑΥΓΗ, που κάνει λόγο για επιβολή διδάκτρων στα δημόσια σχολεία.

Σε ανακοίνωση του η βουλευτής αναφέρει πως ο τίτλος «προτείνει δίδακτρα» που χρησιμοποιήθηκε είχε ως σκοπό την «παραποίηση και τη διαστροφή των απόψεων του», και πως υπερασπίζεται τη Δημόσια Παιδεία αλλά και την Ελληνική οικογένεια που αιμορραγεί να σπουδάσει τα παιδιά της!

Θα αναρωτιόταν ωστόσο κανείς πως τα 60 ευρώ ανά μήνα αποτελεί εξυγίανση της κατάστασης και κατά πόσο αυτό το πλάνο είναι σε θέση να βοηθήσει την ήδη οικονομικά επιβαρυμένη ελληνική οικογένεια. Βεβαίως ουδεμία σχέση έχουν οι απώτεροι σκοποί του κ. Τριανταφυλλίδη με τον τίτλο «προτείνει δίδακτρα», καθώς παρ’όλη την αντίδραση του βουλευτή στο άρθρο του γίνεται λόγος -κατά λέξη- για «συνδρομή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μέσα από μια διαδικασία δίκαιης – αναλογικής επιβάρυνσης με βάση τη φορολογική τους δήλωση», ενώ δεν φαίνεται να διστάζει να κάνει λόγο και για ένα παραδειγματικό ποσό μέσου όρου των 60 ευρώ.

Βεβαίως το σχέδιο του κ. Τριανταφυλλίδη βασίζεται στην γενικότερη ιδέα πως μια οικογένεια έδινε έως και 800 ευρώ συνολικά κάθε μήνα για την πληρωμή της φροντιστηριακής υποστήριξης, και πως τα 60 ευρώ φαίνονται μηδαμινά απέναντι σ’αυτά.

Η ανακοίνωση του Α. Τριανταφυλλίδη:
Με αφορμή τα σημερινά δημοσιεύματα σχετικά με τις απόψεις-προτάσεις μου για το χώρο της Δημόσιας Παιδείας σημειώνω τα εξής:

«Ο τίτλος «προτείνει δίδακτρα..» αποτελεί πλήρη παραποίηση και διαστροφή των απόψεων μου. Όσοι μπουν στον κόπο να διαβάσουν το σύνολο των δύο άρθρων, που δημοσιεύτηκαν στην «ΑΥΓΗ» και στο tvxs.gr, θα αντιληφθούν ότι υπερασπίζομαι τη Δημόσια Παιδεία και την Ελληνική Οικογένεια, που αιμορραγεί για να σπουδάσει τα παιδιά της.

Η σημερινή κατ’ επίφαση δωρεάν Παιδεία, κατ’ ουσίαν παρακολούθημα της ιδιωτικής, η οποία τζιράρει ένα δις ευρώ (φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, ιδιαίτερα κτλ), είναι αυτό που ταλαιπωρεί και κοστίζει σε παιδιά και γονείς , τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.

Πουθενά στο κείμενο των δύο άρθρων μου δεν υπάρχει ο όρος δίδακτρα. Χρησιμοποιώ τη φράση «συνδρομή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με αναφορά σε συγκεκριμένο παράδειγμα». Αν το παράδειγμα που χρησιμοποιώ, για να υποδηλώσω με σαφήνεια την ενισχυτική διδασκαλία, δεν είναι το ενδεδειγμένο, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, εντός του οποίου αρθρογράφησα, αναμένω τον αντίλογο.

Σε κάθε περίπτωση, θα συνεχίσω να υπερασπίζομαι τον Σκοπό, ο οποίος, ενώ καταγράφεται στο άρθρο, αποσιωπήθηκε. Ποιος είναι αυτός ο σκοπός; Το ολοήμερο δημόσιο σχολείο(5 μέρες επί 8 ώρες) να απορροφήσει και να υπερβεί τις ανάγκες για εξωσχολική φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή, με εξοικονόμηση πόρων για τη χειμαζόμενη ελληνική οικογένεια, η οποία πλέον δεν θα αιμορραγεί οικονομικά πληρώνοντας φροντιστήρια, γλώσσες και ιδιαίτερα.

Με ένα κείμενο 2400 λέξεων και μια δέσμη συγκεκριμένων προτάσεων, που εκφράζουν την αγωνία μου να ξεφύγουμε από το σημερινό τέλμα μιας γενικευμένης και επιβαλλόμενης μετριοκρατίας στο χώρο της Παιδείας, ζητώ, διεκδικώ και μάχομαι, με πρακτικές και εφαρμόσιμες προτάσεις, για μια ελκτική Δημόσια Δωρεάν Παιδεία.

Επιτέλους ας σταματήσει η υποκρισία και ο φαρισαϊσμός. Στην παραπειστική εκδοχή του θεατρικού έργου του Λουίτζι Πιραντέλλο «Έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε» δεν θα λάβω μέρος. Συγχωρέστε με».

Το πρόβλημα κύριε Τριανταφυλλίδη δεν είναι το γεγονός πως θεωρείται δεδομένο πως μια οικογένεια εν έτει 2016 που έχει περάσει τρία μνημόνια -με το τρίτο μάλιστα επί της δική σας κυβέρνησης, μειώσεις μισθών, αυξήσεις φόρων -και συνεχίζει βεβαίως να πλήττεται από αυτά- έχει την οικονομική δυνατότητα να στέλνει τα παιδιά της σε φροντιστήρια, δεν είναι πως σε κάθε μέτρο που έχει σκοπό να περάσει ο ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποιείται ως ελαφρυντικό πως όλα γίνονται «για τις ελληνικές οικογένειες που αιμορραγούν, δεν είναι ούτε ότι νομίζετε πως τα 60 ευρώ θεωρούνται δεδομένα έσοδα σε μια οικογένεια, αλλά πως θεωρείτε ότι θα περνούσε απαρατήρητη η ιδέα σας σχετικά με τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία και πως θα μπορούσατε ανενόχλητοι να διακινδυνεύετε τον χαρακτήρα της δημόσιας παιδείας.

 

Αλεξάνδρα Τάνκα