Κείμενο – Φωτογραφίες: Κώστας Κουφογιώργος

Όπως και πέρυσι έτσι και φέτος το Μουσείο της Porsche, στην περιοχή Zuffenhausen της Στουτγάρδης, θα μείνει ανοιχτό καθόλη τη διάρκεια των 24 ωρών του Lemans (18 και 19 Ιουνίου) με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Είναι ίσως από τις λίγες φορές που ένα Μουσείο επιτρέπει στον επισκέπτη να διανυκτερεύσει στο εσωτερικό του παρακολουθώντας από γιγαντοοθόνες το φημισμένο αγώνα.

Πέρυσι η Porsche έκανε την μεγάλη επιστροφή κερδίζοντας το Λεμάν με την ολοκαίνουργια 919 και πλήρωμα τους Niko Hulkenberg, Earl Bamber, Nick Tandy. Τελευταία της νίκη ήταν στον αγώνα του 1998 με την 911 Gt1.

 

 

dyoleykes

 

Όμως η εκδήλωση δεν εξαντλείται στο Live viewing. Η Porsche όχι μόνο παρατάσσει τις 917, 935, 936 , 908 , 356 σε στατική έκθεση, αλλά τις κινεί και σε μία αυτοσχέδια πίστα στους δρόμους που περιτριγυρίζουν το Μουσείο για να δουν και κυρίως να ακούσουν οι επισκέπτες τα σπάνια αγωνιστικά. Γνωστοί οδηγοί που έχουν θητεύσει στην αγωνιστική ομάδα δίνουν το «παρών» οδηγώντας τα αυτοκίνητα με τα οποία κέρδισαν πριν πολλά χρόνια τον φημισμένο αγώνα.

 

Οι 24 ώρες του Leman έχουν μια ιδιαίτερη σημασία για την Porsche, αφού ήταν μια από τις πρώτες αγωνιστικές εκδηλώσεις που έλαβε μέρος. Η 356 SL Coupe από το 1950 κέρδισε στην κατηγορία της (την πρώτη θέση γενικής κατέκτησε η Talbot) με οδηγό τον Auguste Veuillet και Μ.Ω.Τ. 118 χλμ./ω.

triaafetiriria

 

 

Από τότε έχουν περάσει πολλά χρόνια και από τον επίπεδο, τετρακύλινδρο κινητήρα των 40 ίππων έχουμε φτάσει στην υβριδική τεχνολογία, στα ηλεκτρονικά, στην εξελιγμένη αεροδυναμική και τα συνθετικά υλικά που βοήθησαν την 919 του 2015 να καλύψει 2.000 χλμ. περισσότερα από το νικητή του 1950. Η πρώτη της νίκη σε γενική ήρθε το 1970 με την 917Κ και από τότε μετράει άλλες 16, κάτι που την καθιστά πολυνίκη του θεσμού με δεύτερη την Audi που μετράει 13 νίκες.

 

tesseradipli

 

Η σύγχρονη 919 διαθέτει δύο κινητήρες, έναν ηλεκτρικό ισχύος 400 ίππων που κινεί τους μπροστινούς τροχούς και έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα V4, ισχύος 500 ίππων που κινεί τους πίσω τροχούς. Η Μ.Ω.Τ. της το 2015 ήταν 225 χλμ./ω. και την ανώτατη ταχύτητα πέτυχε ο Marc Webber με 340 χλμ./ω.

 

pentepalies

 

Η Porsche συμμετέχει και στην κατηγορία GTE PRO με την 911 RSR. Μένει να δούμε αν φέτος θα επαναλάβει την επιτυχία του 2015 έχοντας να αντιμετωπίσει την Audi με το νέο R18RP6 και την Toyota με το TS050. Αξίζει να σημειώσουμε ότι και τα τρία πρωτότυπα είναι υβριδικά με την Audi να επιμένει εδώ και 15 χρόνια στους κινητήρες Diesel.

 

 

eksiotnes

 

Επεξηγήσεις φωτογραφιών

1. Η 919 του 2015
2. Η 917 , η 934 και μια σειρά από 904.
3. Ο νικητής των 24 ωρών του 1976 , μαζί με τον Jacky Ickx , Ολλανδός Gijs Van Lennep ενώ βγαίνει από την 936.
4. Η Porsche έβγαλε όλο το Μουσείο στο δρόμο.
5. Η 356 του 1950 , η 917Κ του 1970 και μία 911.
6. Live Viewing στο εσωτερικό του Μουσείου.

 

Βίντεο: Ο ήχος του κινητήρα της 911 Gt1, νικήτριας του 1998:

 

{source}
<iframe width=»640″ height=»360″ src=»https://www.youtube.com/embed/3WJImSAlUkc» frameborder=»0″ allowfullscreen></iframe>
{/source}