Η LM002 στο Μουσείο του Sinsheim στην Γερμανία

 

Rambo Lambo

Κείμενο-φωτ.: Κώστας Κουφογιώργος

Η κατηγορία των SUV γεννήθηκε με την εμφάνιση του αγγλικού Range Rover to 1970. Μέχρι τότε τα αυτοκίνητα τέτοιου τύπου δεν συνδύαζαν τις ικανότητες εκτός δρόμου με την πολυτέλεια. Όμως χρειάστηκε η εμφάνιση ενός δεύτερου αυτοκινήτου σχεδόν 15 χρόνια μετά για να συνδυαστούν η πολυτέλεια, οι εκτός δρόμου ικανότητες, αλλά και οι σπορ επιδόσεις.

Το αυτοκίνητο αυτό δεν ήταν από την Αγγλία, αλλά από την Ιταλία και από έναν κατασκευαστή που κανείς δεν περίμενε, τη Lamborghini.

 

Σήμερα SUV με πανίσχυρους κινητήρες και πολυτέλεια, όπως η Porsche Cayenne, το Hummer και oι Mercedes M-Class και G-Class AMG, είναι… σχεδόν συνηθισμένο θέαμα στους δρόμους. Το 1986 όμως η LM002 προκάλεσε αίσθηση. Ήταν ένα όχημα στον υπερθετικό βαθμό, με πολυτελή καμπίνα, κλιματισμό, ένας συνδυασμός Pick Up και SUV με μία άγρια αισθητική. H Lamborghini ήταν ογκώδης, με φαρδιά ελαστικά και σχήμα που θύμιζε στρατιωτικό όχημα, σαν ένας πρόγονος του Hummer -και η ομοιότητα δεν ήταν καθόλου τυχαία.

 

Aπό τον V8 της Chrysler στον V12 της Countach

Η Lamborghini είναι κατασκευάστρια γεωργικών ελκυστήρων και σπορ αυτοκινήτων και εδώ έκανε ένα συνδυασμό και των δύο, ο οποίος στην αρχή φαίνεται τουλάχιστον παράξενος, αλλά στο μέλλον τον ακολούθησαν πολλές άλλες μάρκες, δηλαδή τη διασταύρωση ενός σπορ κινητήρα σε ένα αυτοκίνητο εκτός δρόμου. To LM002 προέκυψε από το πειραματικό στρατιωτικό όχημα Cheetah που χρησιμοποιούσε έναν κινητήρα V8 της Chrysler τοποθετημένο πίσω. Όμως οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ προτίμησαν το Humvee, από το οποίο προέκυψε το Hummer H1.

 

H Lamborghini έκανε μερικές μετατροπές στο Cheetah, όπως το να αλλάξει τον κινητήρα με τον V12 της Countach και να τον τοποθετήσει μπροστά. Αποτέλεσμα ήταν, το 1986, ένα όχημα 4×4 με 450 ίππους, που ζύγιζε 2,7 τόνους, είχε πλάτος 2 μέτρα, ύψος 1,85 και μήκος 4,8 μέτρα. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ήταν εξοπλισμένο με τα φαρδύτερα λάστιχα σε αυτοκίνητο παραγωγής εκείνη την εποχή, τα οποία κατασκευάζονταν μόνο για αυτό το αυτοκίνητο. Το LM002 ανέπτυσσε ταχύτητα 200 χλμ./ω., είχε κλιματισμό και δερμάτινο σαλόνι. Είχε φυσικά τιμόνι με υποβοήθηση, GPS, ηχητικό σύστημα, αλλά όχι μεγάλη αυτονομία λόγω της υπερβολικής κατανάλωσης του κινητήρα.

 

Το αυτοκίνητο είχε ιδιαίτερη επιτυχία στις πλούσιες αραβικές, πετρελαιοπαραγωγές χώρες (μόνο εκεί θα μπορούσε άλλωστε να σβήσει τη δίψα του για καύσιμο), ενώ ένα από αυτά, που ανήκε στο γιο του Σαντάμ Χουσεΐν, ανατινάχθηκε από Αμερικανούς στρατιώτες σε δοκιμή εκρηκτικών στην Μπακούμπα του Ιράκ το 2004.

 

Η LM002 έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1993 και κατασκευάστηκαν περίπου 330 μονάδες. Σήμερα είναι ένα συλλεκτικό και πρωτοποριακό όχημα, το οποίο άνοιξε μια νέα αγορά, αυτή των σπορ SUV.

Σχεδόν 20 χρόνια μετά, η Lamborghini επανέρχεται στην αγορά -που η ίδια δημιούργησε- με το Urus.