Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να ξεπεράσουν τα προβλήματα και τις εμπλοκές που παρουσιάστηκαν στην επιχειρούμενη πώληση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.), διολισθαίνουν σε νέες εκπτώσεις που ουσιαστικά οδηγούν στην εκποίηση–ξεπούλημα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ).

Εξηγώντας την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, η ΟΜΥΛΕ επισημαίνει τα εξής:

 

«Η εμπλοκή που παρουσιάστηκε αφορά κυρίως την ανάληψη υποχρεωτικών επενδύσεων (επέκταση 6ου προβλήτα κ.λπ.) και τον ορισμό ρήτρας διακίνησης φορτίου από τους υποψήφιους αγοραστές.

 

Τα 309 εκατομμ. του Business plan της ΟΛΘ για την επόμενη πενταετία, κόπηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ στα 220 εκατ. (190 στην πενταετία +30 εκατ. στα επόμενα έτη) και χθες ο πρωθυπουργός κατέβασε τον πήχη ακόμα περισσότερο στα 180 εκατ. … και δεν είναι το τελικό το ποσόν, είναι υπό διαπραγμάτευση… Οι εκπτώσεις συνεχίζονται… Η ΟΛΘ Α.Ε. είναι κορυφαία εταιρία του δημοσίου συμφέροντος με υψηλή κερδοφορία. Εύρωστη οικονομικά, χωρίς δανεισμό, έχει χρηματικά διαθέσιμα 80+ εκατομμ., αποθεματικά 70+ εκατομμ., τα ετήσια κέρδη της είναι το 50% του τζίρου της και διαδραματίζει σοβαρό ρόλο στην Εθνική Οικονομία.

 

Με επικαιροποιημένο ενδιαφέρον από την ΕΤΕπ για ελκυστική χρηματοδότηση του επενδυτικού σχεδιασμού της, επιχειρείται να δοθεί χωρίς καν να αναλάβει ο ιδιώτης επενδυτής την υποχρέωση ότι θα πραγματοποιήσει τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν για να παραμείνει ανταγωνιστικό λιμάνι , να ανέβει κατηγορία και να γίνει κινητήριος μοχλός ανάπτυξης κατά πώς λένε και τα σλόγκαν της ΟΛΘ Α.Ε. Ιδιώτης θα είναι, επενδυτής όχι… και δεν σταματούν εδώ εξαγγέλθηκε περαιτέρω ότι τα συνοδά έργα για τη σύνδεση του Λιμανιού με τα χερσαία μεταφορικά δίκτυα (σύνδεση με ΠΑΘΕ και εκσυχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου) θα τα πληρώσει το δημόσιο και θα τα χρηματοδοτήσει ο απλός πολίτης, όταν η πρακτική των απλών παραχωρήσεων τερματικών σταθμών στην Ευρώπη είναι τα έργα αυτά να τα υλοποιεί ο παραχωρησιούχος.

 

Όλοι πλέον μπαίνουν μπροστά στις ευθύνες τους: Κυβέρνηση, ΤΑΙΠΕΔ, Διοίκηση ΟΛΘ , Φορείς , Περιφερειακή & Τοπική Διοίκηση. Τι λένε σήμερα όταν όλο το προηγούμενο διάστημα είχαν αποδεχθεί την Πώληση του Μετοχικού Κεφαλαίου της ΟΛΘ γιατί όπως ισχυριζόταν έπρεπε άμεσα να γίνουν οι θρυλούμενες επενδύσεις;

Τι λένε σήμερα που αποκαλύπτεται ότι η συζήτηση για τις επενδύσεις ήταν φενάκη προκειμένου να δοθεί το λιμάνι αντί πινακίου φακής και ότι η πώληση δυστυχώς θα διασφαλίσει την αποανάπτυξη του Λιμένα και της περιοχής;

Εμείς ένα πράγμα υπενθυμίζουμε προς κάθε ενδιαφερόμενο: Όσοι ευελπιστούν, “ψεύτικοι φίλοι και φανεροί εχθροί “, ότι το σχέδιο της αποεπένδυσης μέσω της πώλησης θα ευδοκιμήσει, απατώνται. Το Λιμάνι Της Θεσσαλονίκης είναι διαμάντι: δεν χαρίζεται, δεν εκποιείται».