Ο Nίκο Ρόσμπεργκ, με σωστή στρατηγική, πήρε την 3η του φετινή νίκη, διεύρυνε το προβάδισμά του από τους διώκτες του και έβαλε πλώρη για τίτλο.

Toυ Βαγγέλη Σπυράκη elefenet@gmail.com

Ο οδηγός της Mercedes συνεχίζει με το πόδι κολλημένο στο γκάζι φέτος και έχει πάρει σπίτι του… και τις 3 καρό σημαίες, δείχνοντας πως είναι το φαβορί για τον τίτλο. Ο Ρόσμπεργκ έχει κερδίσει όλους τους αγώνες από πέρυσι στο Μεξικό, ενώ ταυτόχρονα δείχνει να απολαμβάνει και την εύνοια της τύχης αυτή την περίοδο.
Ειδικά στη Σανγκάη του πήγαιναν όλα στρωτά, σε αντίθεση με τον παγκόσμιο πρωταθλητή Λούις Χάμιλτον που είχε προβλήματα σεταρίσματος την Παρασκευή, του άλλαξαν κιβώτιο, και το Σάββατο παρουσιάστηκε πρόβλημα στο μικρό ηλεκτροκινητήρα (MGU-H) με αποτέλεσμα ν’ αποκλειστεί από το Q1 και να εκκινήσει τελευταίος.

Στον αγώνα ο Βρετανός ήταν εξαιρετικά άτυχος, χτύπησε στην εκκίνηση με τον Νασρ, το μονοθέσιό του υπολειτουργούσε όσον αφορά στην αεροδυναμική απόδοση, χρειάστηκε να κάνει 6 αλλαγές ελαστικών και τελικά τερμάτισε 7ος. Πίσω από τον Ρόσμπεργκ τερμάτισε ο Σεμπάστιαν Φέτελ που έκανε το Pick.. της Φεράρι για φέτος με τη δεύτερη θέση, ενώ η αναγεννημένη Ρεντ Μπουλ «έγραψε» το 3-4 με τους Κβίατ και Ρικιάρντο.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων σήμερα βρήκε τον Ρόσμπεργκ, που εκκινούσε με τη μαλακή γόμα, να χάνει μια θέση στην πρώτη στροφή από τον Ρικιάρντο που είχε την πολύ μαλακή γόμα. Αυτό ήταν φυσιολογικό παρότι η Mercedes εκκίνησε καλά, διότι η ελκτική πρόσφυση και κατ’ επέκταση η εκκίνηση που παρέχει η πολύ μαλακή γόμα είναι σημαντικά καλύτερη.

Πίσω από τους δυο έγινε χαμός, καθώς Ραϊκόνεν και Κβιάτ επιχείρησαν να στρίψουν από την εσωτερική με πολλά χιλιόμετρα. Ο Φινλανδός έχασε την πορεία του, βρέθηκε στην εξωτερική και όταν ο Κβιάτ στρίμωξε τον Φέτελ, ο Γερμανός δεν είχε πού να πάει και χτύπησε τη Ferrari του Iceman. Ο Ραϊκόνεν βρέθηκε εκτός πίστας και στην επαναφορά του ανάγκασε τον Νασρ με τη Sauber να κάνει απότομα δεξιά. Πάνω στο πίσω μέρος της Sauber έπεσε ο Χάμιλτον και έσπασε την αεροτομή του. Αυτό συμπαρέσυρε και τους Ερικσον, Γκροζάν, με αποτέλεσμα ο Γάλλος να χάσει επίσης την αεροτομή. Ραϊκόνεν, Χάμιλτον, Γκροζάν μπήκαν στα πιτ για αλλαγή από τον πρώτο κιόλας γύρο. Ο Αυστραλός κρατήθηκε μπροστά από τον Ρόσμπεργκ μέχρι ν’ ενεργοποιηθεί το DRS στον 3ο γύρο. Στον επόμενο έχασε την πρωτοπορία ενώ έσπασε και το πίσω αριστερά ελαστικό του από κάποιο θραύσμα.

{source}
<iframe width=»560″ height=»315″ src=»https://www.youtube.com/embed/TynXrqp3m3I» frameborder=»0″ allowfullscreen></iframe>
{/source}

Αυτό οδήγησε τον αλυτάρχη στην απόφαση να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Στη Mercedes αποφάσισαν να βάλουν την πολύ μαλακή γόμα στον Χάμιλτον για ένα γύρο ώστε να ξεμπερδεύουν μ’ αυτή την υποχρέωση. Συνολικά ο Βρετανός χρησιμοποίησε στον αγώνα 6 σετ ελαστικών. Εκκίνησε με τη μαλακή γόμα, έβαλε ξανά μαλακή, πολύ μαλακή, άλλες δυο φορές μαλακή και στο τέλος τη μέση γόμα. Χάος!

 

Ο Φέτελ είχε μια επαφή και με τον Μπότας όπου επίσης χτύπησε την αεροτομή της Ferrari. Τελικά κατάφερε να πλασαριστεί στη 2η θέση μετά από μεγάλη μάχη με τον Κβιάτ. Ο Γερμανός εκκίνησε με πολύ μαλακή γόμα, τη διατήρησε στο πρώτο πιτ στοπ και έβαλε μετά δυο φορές τη μαλακή.

 

Το πέσιμο της καρό σημαίας τον βρήκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, ενώ πίσω του κατάφερε ν’ ανέβει στο πόντιουμ για πρώτη φορά φέτος για λογαριασμό της Red Bull ο Κβιάτ. O 21χρονος Ρώσος ανέβηκε για δεύτερη φορά στην καριέρα του στο βάθρο – η προηγούμενη ήταν πέρυσι στο Ουγγρικό GP.

 

2 φορμ

 

O Φέτελ μετά το πέσιμο της καρό σημαίας απολογήθηκε ξανά στην ομάδα για την επαφή με τον ομόσταβλό του: «Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα για να τον αποφύγω» είπε. Πήγε μάλιστα πριν ανέβει στο βάθρο και μίλησε με το Φινλανδό που από τη γλώσσα του σώματος δεν φάνηκε να έχει κάποιο θέμα με το Γερμανό teammate του. Το αντίθετο…

 

Βαθμολογία οδηγών
1) Ρόσμπεργκ 75
2) Χάμιλτον 39
3) Ρικιάρντο 36
4) Φέτελ 33
5) Ράικονεν 28
6) Μάσα 22
7) Κβίατ 21
8) Γκροζιάν 18
9) Φερστάπεν 13
10) Μπότας 7

 

Βαθμολογία κατασκευαστών
1) Μερσέντες 114
2) Φεράρι 61
3) Ρεντ Μπουλ 57
4) Γουίλιαμς 29
5) Χάας 18
6) Τόρο Ρόσο 17
7) Φορς Ίντια 6
8) ΜακΛάρεν 1
9) Ρενό 0
10) Σάουμπερ 0
11) Μέινορ 0