Ενθαρρυντικά τα νέα από τις εντυπώσεις των τουριστών που επισκέφθηκαν τη χώρα μας, σύμφωνα με τον ΕΟΤ. Ικανοποιημένοι δηλώνουν 9 στους 10 επισκέπτες.

Σύμφωνα με ποιοτική έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία QED Market Research για λογαριασμό του ΕΟΤ από τις 12 έως τις 24 Οκτωβρίου 2016, σε δείγμα 2.179 απερχόμενων τουριστών, με προσωπικές συνεντεύξεις, σε 10 αεροδρόμια: Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κω, Καλαμάτας, Μυτιλήνης, Κέρκυρας, Ηρακλείου, Χανίων, Σαντορίνης και τρεις συνοριακούς σταθμούς: Ευζώνων, Κήπων και Προμαχώνα, το μεγαλύτερο μέρος αυτών δήλωσαν ικανοποιημένοι από την παραμονή τους στη χώρα μας.

 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που ανακοίνωσε ο ΕΟΤ, προκύπτει:

Ικανοποίηση 

  • 9 στους 10 τουρίστες αξιολογούν την εμπειρία τους από τη χώρα από πολύ καλή έως άριστη. 
  • Αποκλειστικά με άριστα τη βαθμολογούν οι 4 στους 10 είτε αεροπορικών πτήσεων (36%) είτε οδικής μετακίνησης (35%). 
  • Το 36% των αεροπορικών και το 31% των οδικών τουριστών δηλώνουν ότι η χώρα ξεπέρασε τις προσδοκίες που είχαν. 
  • 6 στους 10 συνολικά δηλώνουν ότι είναι πολύ πιθανό να συστήσουν τη χώρα μας ως προορισμό. 
  • Πάνω από τους μισούς (54% των αεροπορικών και 56% των οδικών τουριστών) δηλώνουν ότι είναι πολύ πιθανό να ξαναέρθουν στη χώρα. 
  • 7 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες και 5 στους 10 οδικούς δηλώνουν ότι θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους από τη χώρα.

 

Διαμονή 

  • Ο μέσος όρος διαμονής για τους αεροπορικούς τουρίστες ήταν 8,2 ημέρες, ενώ των οδικών τουριστών λιγότερο από 3 ημέρες, με ένα σημαντικό ποσοστό 47% να δηλώνει ότι έρχεται αυθημερόν π.χ. για φαγητό/ψώνια κλπ.
  • 5 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες δήλωσαν ότι προτίμησαν καταλύματα 4 αστέρων και άνω, ενώ το οδικό κοινό προτιμά οικονομικότερα καταλύματα.

     

1912 eot

 

Λόγοι επιλογής της Ελλάδας 

  • Ο ήπιος καιρός, οι καλύτερες τιμές και ο λιγότερος κόσμος αποτελούν τους βασικούς λόγους επιλογής της Ελλάδας για φθινοπωρινό προορισμό, έναντι άλλων προορισμών που θεωρούνται ανταγωνιστικοί. 
  • 6 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες αναφέρουν το δίπτυχο ήλιος/θάλασσα και την ελληνική γαστρονομία ως βασικό πόλο έλξης. 
  • 5 στους 10 τουρίστες αναφέρουν τη φιλοξενία, τη φυσική ομορφιά της χώρας και την αίσθηση χαλάρωσης που η χώρα αποπνέει.
  • 5 στους 10 οδικούς τουρίστες αναφέρουν τις αγορές και το φαγητό. 
  • 9 στους 10 αεροπορικούς τουρίστες και 6 στους 10 οδικούς επισκέφθηκαν την Ελλάδα τον Οκτώβριο καθαρά για λόγους αναψυχής. 
  • 1 στους 4 οδικούς τουρίστες δήλωσε ότι επισκέφθηκε τη χώρα για επαγγελματικούς λόγους.

 

Ελλάδα και ανταγωνισμός

Τέσσερις στους 10 αεροπορικούς τουρίστες δήλωσαν ότι είχαν σκεφθεί εναλλακτικά την Ισπανία ως προορισμό διακοπών, ωστόσο ο καιρός και οι καλύτερες τιμές αποτέλεσαν τα βασικά κίνητρα για να προτιμήσουν τη χώρα μας.

 

Η σημασία του last minute campaign

Σημαντικό ποσοστό 37% των αεροπορικών τουριστών άρχισε να ψάχνει για φθινοπωρινό προορισμό διακοπών ένα μήνα περίπου πριν ταξιδέψει. Στον οδικό τουρισμό είναι ακόμα πιο σύντομο το διάστημα αναζήτησης προορισμού, αφού 8 στους 10 απαντούν ότι άρχισαν να ψάχνουν μόλις τον τελευταίο μήνα.

 

Περιθώρια βελτίωσης

Το πολιτιστικό υπόβαθρο ως λόγος επιλογής της Ελλάδας αξιολογείται επίσης πολύ θετικά. Ωστόσο εκτιμάται ότι υπάρχουν περιθώρια ενίσχυσης του ποσοστού των ατόμων που έρχονται σε επαφή με μουσεία/αρχαιολογικούς χώρους. Σημεία που χρήζουν βελτίωσης αφορούν τις υποστηρικτικές δομές του τουριστικού προϊόντος, όπως: υποδομές, οδικό δίκτυο, καθαριότητα.