Την πρώτη αγωνιστική μοτοσικλέτα που έχει φτιαχτεί σε μεγάλο μέρος της από ελληνικά χέρια κατασκεύασε η ομάδα Tyφoon Motoracing UoWM, που αποτελείται από 11 φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Εδώ και καιρό, στα υπόγεια εργαστήρια του τμήματος η ομάδα σχεδίαζε και κατασκεύαζε πυρετωδώς το αγωνιστικό δίκυκλο 250cc, τύπου Moto GP-3.

Πλέον, οι 11 φοιτητές βάζουν στο δημιούργημά τους τις τελευταίες πινελιές, καθότι σε δύο βδομάδες η ομάδα θα αναχωρήσει για την Ισπανία, προκειμένου να λάβει μέρος στο διεθνή διαγωνισμό «MotoStudent», ο οποίος πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Μηχανικής Μοτοσικλετών (Moto Engineering Foundation-MEF) στην πίστα της Αραγονίας στην Ισπανία.

Ο πήχυς του ανταγωνισμού στη διοργάνωση τοποθετείται ψηλά, καθότι η ελληνική αποστολή θα ανταγωνιστεί με 35 ομάδες από την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο, ορισμένες εκ των οποίων έχουν μεγάλη εμπειρία από συμμετοχές σε προηγούμενες διοργανώσεις, ενώ διαθέτουν ισχυρή παράδοση στη βιομηχανική παραγωγή διθέσιων. Οι διοργανωτές διέθεσαν σε όλους τους διαγωνιζόμενους τον κινητήρα, τις ρόδες και τις ζάντες και η ομάδα Tyφoon Motoracing σχεδίασε και κατασκεύασε όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα της μηχανής από το μηδέν.

Περίπου 1.000 ώρες χρειάστηκαν για να εκτυπωθεί το πλαίσιο της μηχανής. Μια από τις καινοτομίες της ομάδας είναι ότι κατασκεύασε το πλαίσιο της μηχανής με τη μέθοδο της ταχείας πρωτοτυποποίησης μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης. Με άλλα λόγια, το πλαίσιο του MotoGP3 δημιουργήθηκε σε κλίμακα 1:1 με τη χρήση 3D εκτυπωτή. Όπως αναφέρει ο φοιτητής Γιώργος Κουτσάκης, «χρειάστηκαν περίπου 1.000 ώρες στο εργαστήριο για να καταφέρουμε να εκτυπώσουμε το πλαίσιο, αλλά έτσι εξοικονομήσαμε πολύ χρόνο και χρήματα από το να προβαίναμε στη μοντελοποίηση με πραγματικά υλικά».

 

tyfoon 1

Κάποια μέρη της μηχανής έχουν κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στον 3D εκτυπωτή του εργαστηρίου. Επίσης, οι μήτρες πολλών εξαρτημάτων της μηχανής δημιουργήθηκαν επίσης με τη χρήση 3D εκτυπωτή, ώστε στη συνέχεια, με βάση τα καλούπια αυτά, να κατασκευαστεί το εξάρτημα από ελληνικές επιχειρήσεις που συνεργάζονται και στηρίζουν αφιλοκερδώς το εγχείρημα της ομάδας. «Υπήρξαν ελάχιστοι οικονομικοί πόροι από το πανεπιστήμιο για την υποστήριξη της ομάδας Tyφoon, αλλά ευτυχώς πολλές ελληνικές επιχειρήσεις βοήθησαν, μας πρόσφεραν δωρεάν υλικά ή άλλες διέθεσαν το μεράκι τους, δηλαδή υπηρεσία στην κατασκευή εξαρτημάτων» αναφέρει ο πρόεδρος του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών καθηγητής Γιάννης Μπακούρος.

Η ομάδα ολοκληρώνει τις τελευταίες της δοκιμές στην αγωνιστική πίστα των Σερρών με πιλότο έμπειρο μοτοσικλετιστή αγώνων, ο οποίος έχει αναλάβει να τρέξει το αγωνιστικό Moto GP-3 στην πίστα της Αραγονίας.