Η εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης Deepmind, η οποία ανήκει στην Google, ανακοίνωσε πως θα συνεργαστεί με την Blizzard Entertainment, με σκοπό να χρησιμοποιήσει το δημοφιλές παιχνίδι στρατηγικής Starcraft 2, ώστε να εκπαιδεύσει την τεχνητή νοημοσύνη «DeepMind A.I». Πλέον η A.I της εταιρείας, αφού κατέκτησε περίπλοκα συστήματα όπως σκάκι και «γκο», ετοιμάζεται για το επόμενο βήμα στην εκμάθησή της με ένα real time strategy. Η ανακοίνωση έγινε στο πλαίσιο της έκθεσης της Blizzard, BlizzCon.

Εδώ και περίπου 20 χρόνια, τα Starcraft 1 και 2 θεωρούνται ως τα κορυφαία ανταγωνιστικά multiplayer παιχνίδια του κόσμου, με τη σειρά να αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα «αθλήματα» στο χώρο των e-sports. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα παιχνίδια αποτελούν τον ιδανικό χώρο για την ανάπτυξη προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης που είναι σε θέση να λύνουν πολύπλοκα προβλήματα χωρίς να χρειάζεται να τους πει κάποιος πώς.

Μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια, η Deepmind έχει ασχοληθεί με σειρά παιχνιδιών για σκοπούς έρευνας τεχνητής νοημοσύνης, από σκάκι, Torcs, «γκο» κ.ά. Σύμφωνα με τους ερευνητές, το Starcraft αποτελεί ένα ενδιαφέρον περιβάλλον δοκιμών τεχνητής νοημοσύνης, καθώς παραπέμπει πολύ στη χαοτική φύση του πραγματικού κόσμου: Οι δεξιότητες που θα πρέπει να αποκτηθούν από τον παίκτη ώστε να παίζει καλά Starcraft, σύμφωνα με την εταιρεία, θα μπορούσαν να μεταφερθούν και στον πραγματικό κόσμο.

 

deepmind starcraft 2 b

Στο παιχνίδι ο παίκτης αναλαμβάνει μία από τρεις φυλές (Terran, Protoss, Zerg), με σκοπό να συλλέξει πόρους για να αναπτύξει τις μονάδες και τη βάση του, τις οποίες πρέπει να αξιοποιήσει σωστά προκειμένου να καταστρέψει τον αντίπαλό του και να φτάσει στη νίκη. Το παιχνίδι διαδραματίζεται σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή οι παίκτες παίζουν ταυτόχρονα, ενώ οι διαφορές ανάμεσα στις τρεις φυλές, τις μονάδες, τα κτήρια και τις τακτικές τους είναι πολύ μεγάλες.

Ο Όριολ Βίνιαλς, ερευνητής της DeepMind, δήλωσε: «Είμαστε ευτυχείς που το περιβάλλον στο οποίο δουλέψαμε με την Blizzard θα είναι ανοιχτό και διαθέσιμο σε όλους τους ερευνητές το επόμενο έτος. Αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες των developers και των ερευνητών από την κοινότητα του «Brood War» τα τελευταία χρόνια και ελπίζουμε πως αυτό το νέο, μοντέρνο και ευέλικτο περιβάλλον, υποστηριζόμενο άμεσα από την ομάδα της Blizzard, θα χρησιμοποιηθεί ευρέως για την προώθηση της έρευνας».

 

deepmind starcraft 2 c

Έως τώρα η DeepMind A.I μάθαινε μέσω δοκιμής και λάθους. Οι ερευνητές όριζαν τις παραμέτρους της επιτυχίας και η A.I ανταγωνιζόταν τον εαυτό της συνεχώς, ενισχύοντας στρατηγικές που οδηγούσαν στην επιτυχία. Στο StarCraft η επιτυχία θα ορίζεται από το πόση ώρα θα μπορεί να μείνει ζωντανή, πόση ζημιά μπορεί να κάνει στην αντίπαλη βάση κ.λπ.