Δικαιώνει ο υπουργός Πολιτισμού Αρ. Μπαλτάς τον προκάτοχό του, τον Κ. Τασούλα, ο οποίος εν μια νυκτί έπαυσε τη διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Αννα Καφέτση στερώντας της το δικαίωμα να εγκαινιάσει το μουσείο που εκείνη εμπνεύστηκε και δημιούργησε.

Ο Μπαλτάς παρατείνει για ακόμη δύο χρόνια τη θητεία της Κατερίνας Κοσκινά, που τη διαδέχθηκε με απόφαση της κυβέρνησης Σαμαρά, δίνοντάς της έτσι περισσότερο χρόνο να ανοίξει το μουσείο εφαρμόζοντας την εγκεκριμμένη μουσειολογική μελέτη της Αννας Καφέτση.

 
Πολλοί καλλιτέχνες μετά τη λήξη της θητείας της Κοσκινά (τον Ιανουάριο 2016) είχαν ζητήσει από τον υπουργό Πολιτισμού να επαναφέρει την κ. Καφέτση για να δοθεί ένα τέλος σ΄αυτή την αδικία. Κι εκείνος, ενώ δήλωνε σύμφωνος μαζί τους έως προχθές, τελικά χθες με μια μακροσκελή ανακοίνωσή του αποφάσισε ακριβώς τα αντίθετα. Στο κείμενο που έστειλε στα ΜΜΕ αρχικά πλέκει το εγκώμιο της κ. Καφέτση χρυσώνοντάς της το χάπι. Παραδέχεται ότι σε αυτήν οφείλεται η ίδρυση του ΕΜΣΤ το 2000, «η αρχική συγκρότηση της συλλογής του, τα εκθεσιακά δείγματα γραφής του σε χώρους που φιλοξένησαν τις δράσεις του, η επιλογή του κτιρίου ΦΙΞ ως μόνιμης στέγης του. Ολα φέρουν τη σφραγίδα της ιδρυτικής διευθύντριας και εμπνεύστριάς του Άννας Καφέτση».

Σημειώνει ότι «τίποτα δεν θα είχε προφανώς συμβεί χωρίς τη γνώση, την ευαισθησία, το πάθος και τις άοκνες προσπάθειές της. Καμία από τις ανασχετικές για το άνοιγμα του μουσείου παραμέτρους δεν μπορεί να αναιρέσει αυτό το αδιαμφισβήτητο γεγονός».

Και συνεχίζει επισημαίνοντας πως «εξίσου, όμως, αδιαμφισβήτητο είναι το γεγονός ότι το μουσείο παραμένει κλειστό. Προβλήματα εργολαβιών, διοικητικές ανακολουθίες, αλλότρια συμφέροντα, παραλυτικές ισορροπίες, καθυστέρησαν επί μακρόν την ολοκλήρωση των εργασιών για την έναρξη της λειτουργίας του μουσείου, με αποκορύφωμα την απομάκρυνση της διευθύντριας από τα καθήκοντά της πριν την ολοκλήρωση της θητείας της από την τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Η Κατερίνα Κοσκινά, που κλήθηκε εκ των υστέρων να αναλάβει καθήκοντα διευθύντριας, στο σύντομο χρονικό διάστημα της θητείας της, κατέβαλε πολύ κόπο, σε συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο και το προσωπικό του Μουσείου, να προωθήσει τις απαραίτητες διεργασίες για το άνοιγμά του. Εκκρεμεί ακόμη προς αυτή την κατεύθυνση η κατάθεση του β’ σταδίου της οριστικής Μουσειογραφικής μελέτης, καθώς επίσης και οι αναγκαίες τροποποιήσεις της εγκεκριμένης Μουσειολογικής μελέτης».

Αυτό το «β’ στάδιο της οριστικής μουσειογραφικής μελέτης του μουσείου» που αναφέρει ο κ. Μπαλτάς έχει υπογραφή και αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία της Αννας Καφέτση. Πώς είναι δυνατόν να υλοποιηθεί χωρίς αυτή; Σε αυτό το ερώτημα απάντηση δεν δίνει. Αναφέρει ότι «η νυν πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ, που κληρονόμησε το δυσεπίλυτο πρόβλημα, έχει ως μοναδικό μέλημά της την άρση όλων εκείνων των εμποδίων για το άνοιγμα του ΕΜΣΤ και -όπως σε κάθε εποπτευόμενο φορέα- την εξασφάλιση διοικητικής συνέχειας χωρίς βίαιες αλλαγές, όταν δεν συντρέχουν ισχυροί λόγοι ανεξάρτητοι της καλλιτεχνικής δραστηριότητάς του. Το Υπουργείο οφείλει από την πλευρά του να ολοκληρώσει τις παροχές προς το Μουσείο ώστε, εκτός των άλλων, να καταστεί δυνατή η ενεργοποίηση της δωρεάς του Ιδρύματος Νιάρχου. Προτίθεται δε να δρομολογήσει άμεσα διαδικασίες Ανοιχτού Διεθνούς Διαγωνισμού για την επιλογή νέου Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΕΜΣΤ».

 

Ετσι τοποθετεί την Κατερίνα Κοσκινά ως διευθύντρια του Μουσείου μέχρι τη λήξη της θητείας του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΜΣΤ, δηλαδή μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017.