Της Μαρίνας Κουρμπέλα (marinakourbela@gmail.com)

Η Επιτροπή ενέκρινε σήμερα μια νέα στρατηγική αερομεταφορών που αναμένει να αποτελέσει ορόσημο για την οικονομία της ΕΕ, αφού στον τομέα των αερομεταφορών απασχολούνται σχεδόν 2 εκατ. άτομα, η συνεισφορά του στην ευρωπαϊκή οικονομία ανέρχεται σε 110 δισεκ. ευρώ, και η εναέρια κυκλοφορία στην ΕΕ αναμένεται ότι θα φτάσει τα 14,4 εκατ. πτήσεις το 2035, δηλαδή, 50 % περισσότερες έναντι του 2012.

 

Μεγάλες αλλαγές ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση στις αερομεταφορές της, με βάση τις τρεις προτεραιότητες Γιούνκερ, δηλαδή: Την ενίσχυση της βιομηχανικής της βάσης, καθώς και της ηγετικής θέσης της ΕΕ σε παγκόσμιο επίπεδο.

 

Ας ξεκινήσουμε από τις πτήσεις χωρίς πιλότους. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στη νέα στρατηγική που παρουσίασε, επισημαίνει, ότι ο καταλύτης για την ανάπτυξη της αεροπορίας, καθώς και του ρόλου της ως μοχλού ανάπτυξης, θα είναι η καινοτομία και η ψηφιοποίηση. Ειδικότερα, υποστηρίζει, η Ευρώπη πρέπει να αξιοποιήσει πλήρως τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

Για το σκοπό αυτό, η στρατηγική προτείνει ένα νομικό πλαίσιο που εγγυάται την ασφάλεια, καθώς και την ασφάλεια του δικαίου, ενώ παράλληλα λαμβάνει υπόψη τις ανησυχίες που σχετίζονται με την ιδιωτική ζωή, την προστασία των δεδομένων, την προστασία και το περιβάλλον. Επιπλέον, με κατάλληλες επενδύσεις στην τεχνολογία και την καινοτομία θα διασφαλισθεί ο ηγετικός ρόλος της Ευρώπης στις διεθνείς αεροπορικές μεταφορές.

 

Διατήρηση υψηλών προτύπων σε επίπεδο ΕΕ. Με το προηγούμενο θέμα συνδέεται και η άλλη προτεραιότητα της νέας στρατηγικής, που αναφέρεται στα υψηλά πρότυπα  την ασφάλεια, την προστασία, το περιβάλλον, τα κοινωνικά θέματα και τα δικαιώματα των επιβατών, προς όφελος των Ευρωπαίων πολιτών και των επιχειρήσεων. Η στρατηγική προτείνει σημαντικά μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση με την επικαιροποίηση των κανόνων ασφάλειας της ΕΕ.

     Ολοκλήρωση του σχεδίου για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό

Η Επιτροπή θα προωθήσει την ολοκλήρωσης του σχεδίου για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό στην ΕΕ. Όπως αναφέρει η Επιτροπή, ο κατακερματισμός του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου στοιχίζει τουλάχιστον 5 δισεκατ. ευρώ το χρόνο, και την εκπομπή έως και 50 εκατ. τόνων CO2.

Κατάργηση των περιορισμών στη χωρητικότητα των αερολιμένων

Οι περιορισμοί στην χωρητικότητα των ευρωπαϊκών αερολιμένων ενδέχεται να στοιχίσουν έως και 818.000 θέσεις εργασίας έως το 2035. Για να μη συμβεί αυτό, η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να επενδύει 430 εκατ. ευρώτο χρόνο, έως το 2020, στο ερευνητικό έργο ΑΤΜ (SESAR) του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού.

 

αερ

Νέες συμφωνίες με σημαντικές χώρες

Η νέα στρατηγική προβλέπει την υπογραφή νέων εξωτερικών συμφωνιών αεροπορικών μεταφορών με σημαντικές χώρες και περιοχές του κόσμου. . Η παγκόσμια συνδετικότητα αποτελεί κινητήρια δύναμη για το εμπόριο και τον τουρισμό και συμβάλλει άμεσα στην οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας

Οι συμφωνίες αυτές αναμένεται να βελτιώσουν την πρόσβαση στην αγορά, να παρέχουν νέες επιχειρηματικές δυνατότητες για τις ευρωπαϊκές εταιρείες και να διασφαλίσουν θεμιτούς και διαφανείς όρους στην αγορά με βάση ένα σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο. Οι συμφωνίες θα προσφέρουν, επίσης, περισσότερες συνδέσεις και καλύτερες τιμές για τους επιβάτες.