Δεν τη χρειάζεσαι αλλά τη θέλεις πάρα πολύ! Έτσι περιέγραφε το δημιούργημά του ο Ferdinard Alexander Porsche και δεν θα μπορούσε να είναι κάποιος πιο εύστοχος, μιας και η 911 πάει να κλείσει μισό αιώνα παραγωγής και πρόσφατα έφτασε τα 1.000.000 κομμάτια.

Πρόσφατα, σε μια έκθεση σκίτσου, συνάντησα έναν γκαλερίστα και συλλέκτη αυτοκινήτων. Σύντομα η κουβέντα έφυγε από τις γελοιογραφίες και πήγε στα αυτοκίνητα. “ Μιά καινούργια 911 μπορείς να την πιέσεις όσο θέλεις, βάλτη στο χιόνι και στον πάγο και δεν θα γλιστρήσει ποτέ. Στην παλιά αν χάσεις τον έλεγχο …καληνύχτα”.

Ο ίδιος είναι ιδιοκτήτης μιάς Carrera 3.2 του 1983, που κρατούσε την κλασσική διαρρύθμιση. Αερόψυκτο μοτέρ, επίπεδο με 6 κυλίνδρους, χωρίς ηλεκτρονικά, σπαρτιάτικη στο εξωτερικό, χωρίς περιττές πολυτέλειες και ηλεκτρονικά βοηθήματα. Η πόρτα κάνει έναν μεταλλικό ήχο κλείνοντας, το αμάξωμα ζυγίζει περίπου έναν τόνο και οι 250 ίπποι είναι αρκετοί να ταπεινώσουν πολλά σημερινά αυτοκίνητα.

Η 911 όμως ήταν ότι είναι και  σήμερα. Ένα status symbol για αυτούς που ικανοποιούνται με την επίδειξη από φανάρι σε φανάρι αλλά και μιά αγωνιστική μηχανή που οδηγείται στο όριο σε δεκάδες αγώνες αντοχής στον κόσμο. Μέσα στα χρόνια έχει αλλάξει ριζικά αλλά με κάποιο περίεργο τρόπο παραμένει η ίδια.

Η κουβέντα με τον γκαλερίστα συνεχίζεται. “ Ό ήχος του κινητήρα είναι εξαιρετικός , ιδίως στις υψηλές στροφές” . Τον ρωτάω πότε μπορώ να την φωτογραφήσω και μου απαντά ότι μπορώ ακόμα και να την πάρω για ένα σαββατοκύριακο. Σκέφτομαι μόνο ότι πρέπει να την οδηγάω σιγά, στο ρελαντί που λένε, γατί όπως είπαμε …αν την χάσεις καληνύχτα…

Περισσότερα εδώ https://enetpress.gr/porsche-911-to-apolyto-germaniko-spor-aftokinito/

και εδώ https://enetpress.gr/porsche-911-i-ora-tis-turbo-pics/

Επεξηγήσεις φωτογραφιών

  1. Μιά 911 Carrera RS 2,7
  2. Διαφημιστική καταχώρηση της 911S από το 1971  με σλόγκαν “στο Lemans την γνωρίζουν όλοι…”