Με την απολαυστική κωμωδία του Όσκαρ Ουάιλντ, «Η Σημασία να Είναι Κανείς Ειλικρινής», επανέρχεται η ομάδα «New Lab Theatre Company» στο θέατρο Αλκμήνη. Η Όλγα Τζωρτζ σκηνοθετεί ένα θίασο νέων και ταλαντούχων ηθοποιών, οι οποίοι, όπως είδαμε και πέρσι, διεκδικούν επάξια την προσοχή μας.

Με σπουδές στη Νέα Υόρκη και το Παρίσι, η Όλγα Τζωρτ διδάσκει, εδώ και χρόνια, σε δραματικές σχολές τη τεχνική Meisner. Παράλληλα, έχει εργαστεί ως ηθοποιός, σκηνοθέτης και παραγωγός στην Ελλάδα, την Δανία, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ.

Μ’ αφορμή το έργο του Ουάιλντ κάναμε μαζί της μια συζήτηση περί ειλικρίνειας και όχι μόνο…

Τι σας γοήτευσε σ’ αυτό το έργο του Όσκαρ Ουάιλντ και αποφασίσατε να το ανεβάσετε;

Με γοήτευσε η γλώσσα που εκφράζει αλήθειες μέσα από την υστερία της κοινωνίας την οποία ζούμε και σήμερα. Ένα άλλο στοιχείο είναι οι σχέσεις των ανθρώπων που εκδηλώνουν την αναγκαιότητα να είναι κανείς ειλικρινής και όχι σοβαρός.

Το έργο είναι γνωστό με τον τίτλο: «Η σημασία του να είναι κανείς σοβαρός». Τι σας έκανε να αντικαταστήσετε με τη λέξη «σοβαρός» με τη λέξη «ειλικρινής»;

Οι σχέσεις δεν χρειάζονται σοβαρότητα αλλά ειλικρίνεια. Η λέξη Earnest στα αγγλικά, έχει και αυτή την διάσταση. Η ανάγκη της σημερινής ευαλωτότητας των ανθρώπων, με οδήγησε στο να πάω προς την ερμηνεία αυτή. Η σοβαρότητα είναι κατάθεση προσωπείου, πόζας, ύφους. Η ευαλωτότητα είναι μια κατάσταση που μας οδηγεί στην έκφραση της καρδιάς. Και η καρδιά ξέρει πάντα το δρόμο της αλήθειας.

Πώς είναι να δουλεύετε με ένα θίασο με εξ’ ολοκλήρου νέους ηθοποιούς;

Πολύ δύσκολο αλλά και απόλυτα γοητευτικό. Δύσκολο διότι οι νέοι ηθοποιοί θέλουν να πετύχουν τώρα όλα και έχουν ανυπομονησία. Όμως, είναι διαθέσιμοι και λατρεύουν το παιχνίδι και την ομαδική εργασία.

Τι κάνει αυτή την κωμωδία σύγχρονη;

Τα θέματα που αγγίζει. Το εμφανές ψέμα, η λατρεία του χρήματος, η απαξίωση της προσωπικότητας του ατόμου και η κοινωνικής του θέση.

Ποιο πιστεύετε ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει το ελληνικό θέατρο σήμερα;

Το ελληνικό θέατρο αντιμετωπίζει πολλά. Το πρώτο και κυριότερο είναι η επιχειρηματική του ταυτότητα που δεν υπάρχει αλλά αναζητιέται από μια μεγάλη κοινότητα ηθοποιών, σκηνοθετών και λοιπών συναδέλφων. Είναι απαραίτητο το πεδίο δράσης για την επιχειρηματική στόχευση και επιτυχία. Χωρίς αυτήν, οι στόχοι των καλλιτεχνών κινούνται σε πολύ μικρά και περιορισμένα επίπεδα, με αποτέλεσμα να μην έχουμε προϊόντα αρκετά που να δυναμώνουν την πολιτιστική μας δύναμη.

Ιδιαίτερα για τους νέους, είναι αρκετά μεγάλο το ναρκοπέδιο, αφού οι παραγωγές έχουν απαιτήσεις που δεν διδάσκονται καν στην χώρα μας, σε διδακτική ύλη με μελέτη και έρευνα. Το θέατρο χρειάζεται χώρο για να εγκολπώσει τα δημιουργικά του μέλη μέσα από την εκπαίδευση και πλαίσιο ανάπτυξης για την επιχειρηματική τους ανέλιξη.

Ποια είναι τελικά η σημασία και ποιο το κόστος της ειλικρίνειας;

Η σημασία είναι ο ήσυχος ύπνος και το κόστος είναι οι ουσιαστικές σχέσεις.

To έργο κάνει πρεμιέρα 20 Οκτωβρίου στο Θέατρο Αλκμήνη και κάθε Σάββατο στις 19:00 μέχρι 12/1

Παίζουν με σειρά εμφάνισης:

Πάρης Λεόντιος, Γιάννης Δαμάλας,Γιώργος Στυλ, Ιωάννα-Μαρία Μπατή, Εύα Ζουμπουνέλλη,Βίκυ Μιχαλοπούλου, Ελεάννα Χρυσανθοπούλου και Θάνος Κρομμύδας

Στο πιάνο: η Κατερίνα Δεληγιαννίδου