Έχει πορτρέτα η Ιστορία; Φωτο-γράφεται; Κι αν αυτό γίνεται, ποιος είναι ο ρόλος του «βλέμματος» αυτού που τη φωτο-γράφει;

Το (κοινό αλλά και ιδιαίτερα διαφορετικό) βλέμμα δύο κορυφαίων φωτογράφων του 20ού αιώνα στις ταραγμένες εποχές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και της ανασυγκρότησης στην Ελλάδα παραβάλλει η έκθεση «Πορτρέτα Ιστορίας», που συνδιοργανώνει από την ερχόμενη Πέμπτη 6 Απριλίου το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης με τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη.

Η έκθεση αποτελεί ανθολογία εικόνων των φωτογράφων Βούλας Παπαϊωάννου και Δημήτρη Χαρισιάδη, όπου αποτυπώνεται η Ελλάδα κατά το κρίσιμο διάστημα 1940-1960 (Γερμανική κατοχή, Α’ μεταπολεμική περίοδος, ανασυγκρότηση).

Στην έκθεση παρουσιάζονται περίπου 200 έργα, καθώς και άλλο πρωτότυπο ιστορικό υλικό, μαζί με δύο πορτρέτα των φωτογράφων από την τηλεοπτική εκπομπή «Παρασκήνιο» της ΕΡΤ.

Ακόμη, παρουσιάζονται σε πλήρη μορφή τα δύο σπάνια κατοχικά λευκώματα («Μαύρο Λεύκωμα» της Βούλας Παπαϊωάννου και «Σούπα του παιδιού και ΙΚΑ Πειραιώς» του Δημήτρη Χαρισιάδη), όπου αντανακλάται το σκληρό πρόσωπο του πολέμου και ο αγώνας για επιβίωση.

Η έκθεση «”Πορτρέτα Ιστορίας” – Βούλα Παπαϊωάννου – Δημήτρης Χαρισιάδης 1940-1960, Έργα από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη» εγκαινιάζεται στις 6 Απριλίου στις 20.00 στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α’, 1ος όροφος, Λιμάνι) και θα είναι ανοιχτή για το κοινό ώς και τις 10 του ερχόμενου Σεπτεμβρίου. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης θα διοργανώσει παράλληλες δράσεις (προβολές, εκδηλώσεις λόγου κ.ά.).

Πηγή φωτογραφιών: Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης