Η Επιτροπή δημοσίευσε τις τρεις πρώτες προσκλήσεις υποβολής προτάσεων που προκηρύχθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη – MEDIA για το 2022, ένα πρόγραμμα με συνολική διαθέσιμη ενωσιακή χρηματοδότηση για το τρέχον έτος ύψους 226 εκατ. ευρώ.

Στόχος είναι η στήριξη της ανάκαμψης της οπτικοακουστικής βιομηχανίας και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της τόσο εντός της Ευρώπης όσο και παγκοσμίως. Περισσότερες προσκλήσεις θα δημοσιευθούν τις προσεχείς εβδομάδες και μήνες.

Διευκρινίζεται, ότι από το 2021,το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» αποτελείται από τρία σκέλη: το σκέλος MEDIA παρέχει στήριξη στον οπτικοακουστικό τομέα, το σκέλος «Πολιτισμός» καλύπτει όλους τους άλλους τομείς του πολιτιστικού και του δημιουργικού τομέα και το διατομεακό σκέλος παρέχει ευκαιρίες για διατομεακή συνεργασία και για τον τομέα των ειδησεογραφικών μέσων. .

Εκτός από τις αρχικές αυτές προσκλήσεις που αντιπροσωπεύουν 41 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος MEDIA, δημοσιεύτηκε σήμερα πρόσκληση με επίκεντρο τον γραμματισμό στα μέσα επικοινωνίας στο πλαίσιο του διατομεακού σκέλους του προγράμματος, η οποία αντιπροσωπεύει 2,4 εκατ. ευρώ σε κονδύλια της ΕΕ. Αρκετές άλλες προσκλήσεις στο πλαίσιο των τριών σκελών του προγράμματος «Δημιουργική Ευρώπη» θα δημοσιευθούν στη διαδικτυακή πύλη της Επιτροπής για ευκαιρίες χρηματοδότησης και υποβολής προσφορών.

Ο προϋπολογισμός για το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» του 2022 ανέρχεται σε 385,6 εκατ. ευρώ, είναι δηλαδή αυξημένος κατά 30 % περίπου σε σύγκριση με το 2021

Δηλώσεις του αρμοδίου Επιτρόπου

Ο κ. Τιερί Μπρετόν, Επίτροπος Αρμόδιος για την Εσωτερική Αγορά, ανέφερε: «Το 2022, θα εντείνουμε τη στήριξή μας στους τομείς του πολιτισμού και της δημιουργίας της Ευρώπης, οι οποίοι έχουν πληγεί σοβαρά από την κρίση της COVID-19. Σήμερα ανακοινώνουμε την πρώτη από μια μακρά σειρά ευκαιριών χρηματοδότησης για την υποστήριξη αυτού του κρίσιμου τομέα τόσο κατά τη διάρκεια της ανάκαμψής του όσο και μετέπειτα. Η «Δημιουργική Ευρώπη» θα επενδύσει στην καινοτομία στις ψηφιακές τεχνολογίες και στους νέους τύπους περιεχομένου, από τις τηλεοπτικές σειρές υψηλής ποιότητας έως την εικονική πραγματικότητα.

Όπως επισημαίνει η Επιτροπή στη σχετική ανακοίνωσή της, το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη — MEDIA» έχει προσαρμοστεί στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που δημιουργούν οι εξελίξεις στις οπτικοακουστικές αγορές.